hulp gevraagd !! voordelig boodschappen doen voor 1 maand

Discussion in 'De lounge' started by Robynn, Oct 16, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    Weet niet of mijn topic hier juist op zijn plek is..
    Maar ik zou graag wat advies willen van doorgewinterde moeders
    die een ster zijn in het inslaan van boodschappen.

Ons gezin bestaat uit 3 kids (3x in de week 4 kids)
    2 volwassenen.

Wij (ouders) sporten graag en eten daar dus ook zoveel mogelijk naar (clean/gezond)
    De kids eten uiteraard automatisch mee, maar bedoel meer de hoeveelheid qua verbranding door het sporten.
    Nu eten wij wel clean, maar toch nog wel brood, daar gaat er sowieso 1 van door elke dag soms anderhalf (man is een grote eter)

Wij willen dus zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk inslaan.
    Deze maand word het erg krap. Waarschijnlijk minder 400 euro te besteden.
    Inclusief alle verzorging spulletjes (deo, creme van de etos etc) en babyvoeding (melk van Kruidvat merk)
    plus luiers en billendoekjes etc..
    Wij zijn fan van de Lidl, dus wij kopen niet duur in bij AH (alleen sommige dingetjes)

denk aan eieren, kip, gehakt, noten, groente, fruit, magere kwark/yogurt etc.
    tuurlijk ook wat lekkers voor de kids (het blijven kinderen)

Lees goed: al onze voorraden zijn op, denk aan rijst, beleg, blikgroenten (voor nood altijd in huis), wc papier, wasmiddel.. en ga zo maar door..
    momenteel echt op een houtje aan het bijten. Koelkast is leeg.
    Ik wil dit komende maand echt voorkomen. (financiële nasleep verhuizing)

zucht.. graag wat hulp.. reageer alleen als je ook echt wilt helpen..
    ik ben voor positiviteit.. opbouwen niet afbreken..

ben benieuwd of er goede tips bij zitten.. alvast bedankt;):)

2. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    ik zou eens bij een turkse supermarkt gaan kijken die hebben vaak grote hoeveelheden voor kleine prijzen,

Verder gaan kijken naar aanbiedingen.. en in naar goedkopere merken uitwijken..

-brood kun je ook zelf maken

- Aanbiedingen aanhouden voor je weekmenu
    - het zijn geloof ik hamsterweken bij albert heijn zitten vaak ook goede aanbiedingen tussen..

Verder groot koken zodat je veel hebt en dus kan invriezen..

3. Leed

Leed Bekend lid

Apr 14, 2013
    832
    163
    43
    Female
    Noord-Brabant
    Ik kan je niet echt goed helpen, toch super dat je dit zo doe. Kun je misschien 1 keer in de week bij een opa of oma gaan eten. Scheelt ook. En misschien het hun ook vertellen.

Misschien eens een boodschap online doen via ah, kun je precies zien hoeveel je kwijt ben en het goedkoopste uitkiezen. En eventueel toch dingen uit je mandje halen.
    Succes!

4. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    Wil je in 1x voor de hele maand boodschappen doen of moet je met je budget uitkomen maar haal je gewoon elke week je boodschappen.
    Mijn tips:
    weekmenu's maken en dan kizen voor goedkope recepten
    brood goedkoop kopen
    2 dagen per week bv geen vlees bij het avondeten
    dikke sope maken vult goed en kost niet veel.
    een hele goede boodschappenlijst maken voor die week aan de hand van de reclames en menu's
    geen/weinig snoep

vooral basisproducten kopen, geen pakjes en zakjes. deze maken het meestal veel duurder.

5. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    vwb claen eten.

zou nu even niet mijn prioriteit hebben.
    Belangrijk is nu dat iedereen voldoende voeding binnenkrijgt. ik denk als je gewoon verse produkten koopt zoveel mogelijk onbewerkt dat je best in de buurt komt. Noten zijn erg duur.
    Wat minder sporten scheelt ook weer in hoeveelheid eten. Daar bedoel ik mee dat als je bv veel eiwitten eet ivm spieropbouw dat je dat ook tijdelijk wat op een lager pitje kunt zetten zodat je de hoeveelheid eiwitten kunt verlagen naar normale hoeveelheden

6. Robynn

Robynn Fanatiek lid

Mar 18, 2014
    1,139
    0
    36
    wat een super tips.. nu zie ik toch dat ik het niet zo slecht doe..
    alleen de grotere hoeveelheid recepten, ik kom niet verder dan nasi of macaroni :D
    dat komt dan daarna ook onze neusgaten uit :p

Wat dat betreft kan ik wel wat meer inspiratie gebruiken :D

7. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Om de dag vlees op tafel ipv elke dag?
    Goed naar aanbiedingen kijken en inslaan van daar uit :)
    Aldi/lidl zijn zeker niet altijd goedkoper dan een ah, kijk ook naar het basic assortiment bijv bij de ah, kan veel schelen.
    Misschien scheelt het veel om bij jullie op de markt brood/groenten/fruit te kopen.
    Zo eenvoudig mogelijk eten.

Bijvoorbeeld lekker budget recept:
    Pasta koken (hier altijd penne)
    Laagje olie in de wok
    Ui/knoflook/pepertje/ansjovis in de pan
    Cherrytomaatjes toevoegen tot ze iets zacht zijn geworden
    Pasta erbij thats it!
    Wij serveren het altijd met rucola en parmezaan

8. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Dit idd

En je kunt een app downloaden op je telefoon met alle supermarkt aanbiedingen. Het kost even wat meer werk om naar de andedre kant van de stad te fietsen (maar hey dat is gezond en heb je je beweging gehad) en je kan profiteren van de aanbiedingen

9. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,029
    227
    63
    Succes!

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    grootpan gerechten

nasi
    bami
    boerenkool
    hutspot
    macaroni
    chilli con carne

wat je ook kan doen is 1x in de week soep met brood goedkoop en lekker

11. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Als ik jou was zou ik niet focussen alleen op de lidl. Zo voordelug is die niet vergeleken met de ah. Als je voor de lidl ern eind moet rijden en de ah niet scheelt dat weer in benzine. Wat bij ons helpt is de aanbiedingen af en daar een weekmenu opstellen. 1x in de week de bootschappen doen.

12. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

Oct 7, 2011
    4,433
    1,123
    113
    ZZp er
    Dingen die je kan invriezen

Roti , bruine bonen schotel , nasi , bami , soep , macaroni , spaghetti , groente kleinsnijden ( prei, paprika, ui, champignons, lente ui , courgette enz enz ) heb je altijd die makkelijke dingen bij de hand en gesneden in je vriezer.

( recepten roti en bruine bonen schotel zijn beschikbaar )

Kwa brood deze maand goedkope broden invriezen? Of per week invriezen.

Voor de rest overal vlees halen wat in aanbieding is , eet je het deze week niet dan een andere week en zo elke week vlees halen uit aanbieding.

Turk is meestal goedkoop ik z'n kip maar daarintegen vaak duurder met Rund vlees .

Keer bij pa en ma eten ofzo

Verder zou ik het niet weten .

Wij hebben 3 kinderen en 3 volwassen mensen en besteden aan boodschappen rond de 280 in de maand

13. Daan90

Daan90 Bekend lid

Mar 10, 2013
    651
    3
    18
    Kijk inderdaad goed maar wat je waar koopt. Sommig dingen zijn bij ah goedkoper, andere juist wel weer bij Aldi/Lidl.
    En aanbiedingen kopen, er is elke week wel een soort groente en fruit inde aanbieding, haal dat dan voor die week.
    Grote pan pasta kan je ook deel invriezen en week later gebruiken, hoef je het niet meerdere dagen achter elkaar hetzelfde te eten.
    Goede maaltijdsoep inderdaad: ergens langs de weg pompoen kopen (hier zie je ze op elke straathoek voor een prikje, wat wortelen erbij en kruiden en je hebt een heerlijke soep. Broodje erbij en je hebt een lekkere goedkope maaltijd.

wat ik ook vaak doe is vlees met 50 of 35 procent korting kopen (afhankelijk van de winkel hoeveel het is) wat tegen de datum loopt. Dat gebruik ik dan gelijk of doe het in de vriezer. Bij de coop bij ons heb je zo vaak heel veel afgeprijsd, ook yoghurt enzo.
    Verder heb je als promotie artikelen vaak dingen waar je geld voor terug krijgt. Dus is het product gratis, daar is vast wel wat bij als lekkers voor je kinderen. Voorbeeld daarvan is scoupy (app via smartphone). Als je man en jij het beide hebben kan je alles nog dubbel halen ook.

14. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

Jan 2, 2012
    838
    0
    0
    erwtensoep maken eventueel pannenkoek erbij
    tomatensoep
    rode pastasaus met verse groenten. kun je in porties invriesen
    boerenkoolstampot- hutspot - zuurkoolstampot
    Budget: aardappels- spinazie- ei
    nasi met ei en eventueel satesaus

wc papier- luiers- rijst ed goedkoopste wat je kunt vinden

15. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Als ik arm ben eten we wat vaker pannekoeken. Zo'n pakje eierpannekoeken beslag kost 89 cent van huismerk oid.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

#16 Elmo, Oct 16, 2015
    Last edited by a moderator: Oct 16, 2015
    Maandag gehakt dag haal pond gehakt ei paneermeel goedkoopste onderin het vak meestal. zelf zout peper ui en knoflook er bij maak een grote bal. Doe voldoende paneermeel er in en haal daar 8 kleine ballen uit. Die eet je met vijf man.Hou je er drie over.

Die doe je dinsdag in de spaghetti of macaroni. Bal gehakt klein snijden uit knoflook en verder wat je wilt goedkoopste tomatenpuree twee pakken macaroni of spaghetti kluts twee eieren en snij deze in reepjes voor er bij. Komkommer voor het lekkere.

Woensdag heb je van dinsdag over bak je voor de kinderen zelf gemaakte pannenkoeken goedkoopste bloem ei pak halfvolle melk. Bak een flinke stapel. Pak bloem maak je zo 40 pannenkoeken mee. Maar ook de helft.

Donderdag boerenkoolstamppot neem rookworst goedkoopste uit het vak. Neem kleinbakje spekkie.s voor jus en hoppa je hebt een stampot je hebt dan wel aardappelen nodig.

Vrijdag een verse soep 250 gram gehakt. Kleine balletjes als je geen vermecelli in huis hebt neem je macaroni die je van de dinsdag over heb. Of wat rijst. Kun je gerust in een soep doen vaak ook erg lekker.

Zaterdag maak een boeren omelet en je hebt nog soep over van de dag er voor.

Zondag Aardappels met sperziebonen of wat anders. Neem pak sausijsjes vijf stuks meestal.

Creatief koken. Hoeft niet elke dag brood hier vaak of beschuit of rijstenwafels.

Drinken kinderen is aanmaak limonade in bidon of water. Fruit kijk wat er in de aanbieding is en geef het mee voor het tussendoortje.

Hier haal ik alleen nog in het weekend wat fris en een zak chips door de week.s niet meer. Kinderen drinken aanmaaklimonade of water melk. Soms op woensdag pap yogiedrinken.

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn tip neem pak bloem ei en melk( kwart met water) en je kan twee keer doen met een pak bloem voor pannenkoeken.:) stukje boter in je beslag en smullen maar snufje zout doe ook wel poedersuiker door het beslag zijn ze al wat zoeter.:)

18. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

Apr 27, 2015
    2,585
    1,247
    113
    #18 Krulpeterselie, Oct 16, 2015
    Last edited: Oct 16, 2015
    En een pak bloem kost 40 cent en kan je drie keer pannenkoeken van eten.
    Kijk goed uit bij de lidl. Die is niet zo goedkoop als het lijkt.
    Verder alles zonder pakjes dat is echt veel goedkoper.
    Groentes zelf snijden of diepvriesgroenten van een goedkoop merk. Zo heb je van het oke merk 500 gram soepgroenten voor 49 cent. Die zijn ook erg lekker om te roerbakken oid. Frietjes (2,5 kg voor 1,49) kun je ook goed wokken ipv frituren. Veel goedkoper als kant en klare aardappeltjes.
    verder alle aanbiedingen in de gaten houden. En natuurlijk zijn er veeeeel meer tips maar dan wordt het zo een lang verhaal 😁

19. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat doe ik ook soepgroenten in de macraoni bijvoorbeeld soepgroenten uit diepvries vak zijn veel goedkoper dan ( verse). En kan gerust idd in de nasi of macaroni. Een groente pakket maar dan anders ze zijn wel goedkoper 60/70 een zak of pak.

20. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik heb niet veel tips, maar lekkere sauzen maken om in te vriezen is superhandig! In mn studietijd fietsten we om 17.00 uur over de markt, als ze aan het inpakken zijn. Mochten we vaak tomaten e.d. gratis meenemen.

Share This Page