Hallo meiden, Ik heb even een vraagje naar aanleiding van IUI. Ik wil straks meer hulp hebben bij de gyn en dan staat eerst IUI op het protocol. Nou ken ik geen meiden die zwanger zijn geworden met IUI. Allemaal eindigde het met IVF. Ik heb om gezondheidsredenen niet de mogelijkheid om maar te blijven proberen en wil het liefste IUI overslaan. Daarom ben ik zo benieuwd of er toch meiden zijn die positief over IUI denken. Ik hoor het graag!
Hier raak met de 2e iui helaas mk Bedenk goed als jij je iui over wilt slaan dat je kansen erg klein worden IFV word nl maar 3 soms 4 x uitgevoerd als dit dan niet raak is houd het wereldje wel een beetje op als er bij jou niet veel aan de hand is en je man goed zaad heeft zou ik 100% voor die iui gaan
Hoi Danjo, Bedankt voor je reactie. Ik ben blij te horen dat het toch wel eens voorkomt dat het lukt. Wat vreselijk dat je een miskraam hebt gekregen (wel 3 als ik je onderschrift zie). Sterkte! Met mijn man is alles goed, alleen ik maak bijna geen progesteron aan en krijg clomid. Ik heb een vorm van reuma en door stug protocol beleid ben ik 1,5jr voor niets van de medicijnen af. Helaas is het daarom voor mij lichamelijk heel zwaar geworden om nog lange tijd vol te houden. Vandaar mijn vraag. Heel veel succes met alles!
Maar met Clomid heb je wel gewoon een eisprong? Als dit wel het geval is zou ik voor iui gaan er zijn zat meiden met iui zwanger geworden meis. En overleg met je arts hij/zei zal echt wel weten wat het beste is voor je. ja 3 mks is zeker niet niks maar we geven de moed niet op. Mischien is het sowieso niet handig het topic hier hij kan beter verplaatst worden naar vruchtbaarheidsbehandelingen daar zul je ook veel meer reactie krijgen.
Dank je wel. Hier kan ik zeker wat mee. Ik heb inderdaad wel een eisprong, maar blijkbaar kwalitatief niet goed, vandaar. Bedankt meis voor je lieve reacties en ik zal voor je duimen!
Ook ik ben 2x zwanger geweest door IUI, beide helaas een vroege miskraam. Het kan dus wel. Je moet wel vertrouwen hebben in de behandeling die je ondergaat. Anders moet je er nog eens met je gyn over praten. SUcces
Hier ook een hele positieve ervaring na iui. Was gelijk bij de 1e poging raak. Kan dus echt wel, ligt vooral aan jullie 'probleem'. Als het zaad goed is en jij ook een eisprong hebt, heb je echt wel goeie kansen met iui. Ik zou wel aan je gyn vragen of je progestanbollen mag gebruiken na de iui, omdat je zegt dat je zelf weinig progesteron aanmaakt. Dit is toch een heel belangrijk hormoon voor aanmaak van goed slijmvlies en bevordert ook een goeie innesteling. Succes!
Hoi, Hier ook een succesverhaal! Ik werd zwanger bij de 4e IUI en heb nu een gezonde zoon van bijna 4 maanden! Zoals draaimolen zei zou ik vragen om een volledig gestimuleerde cyclus met clomid, pregnyl en progestan zodat je elke poging optimaal benut. Vergeet ook niet dat je bij IVF telkens rustperiodes hebt tussen elke behandeling en zo'n poging ook langer dan een maand duurt terwijl je met IUI in elke cyclus een nieuwe poging mag doen! In het IUI topic kan je trouwens een overzicht vinden van de meiden die dmv IUI zwanger zijn geworden... en dat zijn er heel wat!
Bedankt meiden! Hier heb ik echt een boel aan. Wordt ik toch weer heel positief van ! Ik zal het zeker overleggen met mijn gyn. Thanks!
Hoi, Wij zijn bij de gyn. terecht gekomen door verminderde zaadkwaliteit. Bij de 2e iui was het raak, en ik ben nu 25 weken zwanger. Het is wel zo dat ik bij de 1e iui poging gelijk moest opstaan en bij de 2e iui moest ik 10 minuten blijven liggen. Mocht je wel voor iui kiezen zou ik daar zeker op letten want het schijnt toch beter voor de kansen te zijn als je even blijft liggen na het inbrengen. Succes Jama
Hallo, ook ik ben door iui zwanger geworden. Ik had er absoluut geen vertrouwen in, maar dat bleek uiteindelijk onterecht, poging 6 was raak. Dat was inderdaad ook de keer dat ik na afloop 20 minuten moest blijven liggen. Ik maak zelf ook te weinig progesteron aan, maar dat is op te lossen, door gebruik van utrogestan. Ik weet niet waarom het de eerste vijf keer bij mij niet werkte en de 6e keer wel, maar dat was was volgens de arts gewoon toeval. Dat was ook de uiteindelijke conclusie: er was verder niet zoveel mis, behalve dan het gebrek aan progesteron dus, wij hadden gewoon "statistisch" pech die andere keren. Ik snap absoluut dat je zo snel mogelijk verder wil, maar ivf geeft ook geen garantie he. En het is lichamelijk veel ingrijpender. Praat er goed over met je arts voor je deze beslissing neemt. Succes!
Ik zou ook wel voor de iui gaan! Ik ben er zelf helaas nog steeds niet zwanger mee geworden, maar ken best veel iui-baby's dus het kan prima. Iui is ook veel minder belastend dan ivf, wat hierboven ook al gezegd is. En de kansen op zwangerschap zijn misschien nog wel groter bij iui.
Ik kan vanwege gezondheidredenen ook niet eindeloos wachten op een zwangerschap, maar zou in jouw geval kiezen voor IUI. Er zijn hier zat meiden die er wel zwanger door zijn geraakt. En zoals al eerder gezegd, je hebt elke maand weer een nieuwe kans. Wij moesten helaas na 2x IUI stoppen, omdat de zaadkwaliteit zo slecht is dat IUI niet gaat werken. En ik weet inmiddels dat je bij IVF een stuk langer moet wachten.. En IVF is idd een stuk zwaarder, zowel lichamelijk als geestelijk. Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik dus zeker eerst voor IUI gaan. Suc6 met je keuze! Liefs
Bedank allemaal voor jullie lieve berichten. Ik denk dat ik nu wel een goed beeld heb om (samen met de gyn) te kiezen voor IUI. Vooral ook omdat het minder belastend is en elke maand kan. Ik ben vooral blij om te horen welke middelen er zijn voor progesteron tekort, zoals utrogestan en progestan. Dit zal ik zeker tegen de gyn zeggen en vragen waarom ik alleen clomid krijg (ik heb nl wel een eisprong). Dus super bedankt voor jullie reacties en tips! Liefs
2e iui gelukt! Zie banner! Had er van te voren ook niet veel vertrouwen in, maar ondanks dat mijn eitjes maar klein waren toch gelukt! (eitjes sprongen bij 15 mm)
Hier ook 1e kindje zwanger dmv IUI; 2e poging. Ik zou het je ook aanraden. IVF lijkt me veeel zwaarder en qua traject is het ook langer, iui zou je elke maand kunnen doen (wat hopelijk natuurlijk niet nodig is...!). Succes met je keuze en met zwanger worden!