autostoel Kiddy Infinity Pro, ik kan er niks mee?!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lisszy, 14 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hoi meiden,

Wij hebben via een Duitse site de Kiddy Infinity Pro besteld en is vandaag binnengekomen.
    Maar ons enthousiasme verdween snel bij het proberen...
    Ten eerste zit Zoë er raar in, met zo'n blok voor haar buik. Ook zit dat blok los, sluit niet goed aan.
    Ten tweede hebben we het idee dat de stoel niet goed vast in de auto zit, wat wiebelig zeg maar.

Doen wij iets verkeerd?
    Terug sturen is zo'n gedoe en kost weer €13,- ;)

Alvast bedankt voor jullie ervaringen!

Lisszy

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    kan, niet alle stoelen staan goed in elke auto. Dat ligt aan de vorm van de bank/ stoel.
    De priori zat in de volvo van mn man veel steviger dan bij mij in de opel corsa.

3. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ik heb hem ff gegoogled, maar sowieso raar, dat blok voor je buik... :S
    inderdaad niet alle stoelen passen in elke auto. ze raden ook aan eerst in de winkel te vragen of je m in je auto mag passen. wij hebben de priori, ook op de gok online gekocht en die zit prima in onze auto. (dus ook in die van jullie :p) en ook bij mn zusje en ian zn moeder zit ie goed in de auto. misschien toch een idee om terug te sturen en verder rond te kijken? misschien in je omgeving vragen wat voor stoeltjes anderen hebben (r&r of iemand anders met een iets ouder kindje?) en of je die in jullie auto mag proberen? ff een ideetje hoor, zou t ook anders niet weten :(

4. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Als het tafeltje niet goed vast zit, dan zal het stoeltje waarschijnlijk ook niet goed vast zitten. Dat is hier in elk geval zo.

Hoe groot is je dochter? Als ze heel klein zijn, komt het hoofd maar net boven het tafeltje uit. Als het tafeltje nog tegen haar kin komt dan is ze denk ik te klein ;).

Nog een aantal oplossingen:
    - je kind moet goed rechtop zitten.
    - de kleinste stand is als het kussentje onder de billen dubbel gevouwen is.
    - beide armen moeten over het tafeltje heen en niet langs het tafeltje, anders zet je de armpjes klem, zit het tafeltje niet goed, etc...
    - het tafeltje moet echt in de stoel 'geschoven' worden en de riem aantrekken, anders zit het niet goed vast.

Voor de rest kan ik het zo even niet bedenken.

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    @Peetje
    Dank voor je tips! Daar hebben we wat aan!
    We hebben besloten om de stoel wel te houden. Verkopen kan altijd nog. Ik heb het nogmaals met mijn dochter geprobeerd en alles wat strakker aangesnoerd. Het zag er al beter uit!
    En inderdaad, ze is de Maxi Cosi nog niet uit gegroeid, dus ook nog wat te klein voor de "grote" stoel. Ze is nu ongeveer 72 cm.

Wat ik me nog wel afvraag, is het niet te warm zo'n tafeltje/kussentje voor de buik?!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben deze stoel nu ruim een jaar in ons bezit, dochter zit er heel erg lekker in. Het tafeltje is niet warm in de zomer, dochter heeft het er afgelopen jaar in de zomer niet warm in gehad.

Ik denk dat het inderdaad aan de lengte ligt, want met de tips van peetje moet het lukken. Dochter zit erin vanaf ongeveer 74cm. Op het dubbel gevouwen kussentje, ze is nu 82cm en het (enkele) kussentje is er net uit.

7. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Je moet idd de boel goed instellen voordat je kindje er goed in past. Dus hoofdsteun op de goede hoogte, het zitkussentje op de goede hoogte. Verder is het belangrijk dat je het blok goed stevig aanduwt. Ik doe altijd eerst de heupgordel door de sleuven, dan even strak trekken en dan pas de schoudergordel door de sleuven. Ze zit zo vast als een huis. Als ze goed ingesteld in het stoeltje zit, heb je de veiligste autostoel die er is.

8. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    74 cm is nog wel best klein voor in deze stoel.
    Verder zijn alle tips zo'n beetje al gegeven geloof ik.
    Oh ja, je kan hem ook standaard in ligstand zetten, dan zit je kindje er ook beter in misschien.

Deel Deze Pagina