Tips gezocht: sproeiende buurtkater

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 1 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dames ff jullie hulp nodig.

We hebben onlangs een nieuwe loungeset gekocht.
    En nu zagen we vd week dat er buurtkater in onze tuin zat en ff lekker tegen onze kussens aan zat te sproeien!

Uiteraard direct naar buiten gegaan, waardoor de kat snel onze tuin uit rende.
    Direct de hele loungset incl kussens ingespoten met Mispoes (geur wat katten niet lekker vinden) en dat ook gespoten op de plek waar de kater de tuin uit vluchtte.

Gelukkig hebben de kussen een soort water afstotend laagje waardoordoor de urine er niet in getrokken was.

Een aantal dagen de kat niet gezien, maar toen ik vanmorgen beneden kwam, zag ik dat een loungekussen op zijn kant lag en weeeeer zaten er druppels van het sproeien op!
    Dus weer alles ingespoten met Mispoes.

Wat kan ik hier aan doen om de kater hier weg te houden?
    Ik heb zelf 2 poezen, waarvan 1 geholpen en dus ook buiten komt, dus mijn tuin afzetten met gaas etc is geen optie.
    De andere poes is nog maar 3 mnd oud en dus nog niet geholpen en komt ook nog niet buiten.

Ik denk te weten van wie de kat is, maar zeker weten doe ik dat niet.

Wie heeft tips???

2. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    Eerlijk ik had de tuinslang erop gezet of een hond geleend van iemand.

Misschien een idee om te informeren van wie de kat is en de eigenaar erop aanspreken? Dat mocht het nog eens gebeuren je de kosten dan op de eigenaar gaat verhalen ?

Ik bedenk me nu de kussens opbergen als jullie er niet zijn ?

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Tuinslang gaat er zeker ook op.... maar de eerste keer rende hij hard weg toen we de achterdeur open deden en dus geen kans hadden om het te doen.
    En vanmorgen heb ik de kat zelf niet gezien.
    En op de momenten dat wij in de tuin zitten, komt ie niet ;)

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Emmer water richting de kat, dat adviseer ik mijn buren ook om te doen als mijn katten overlast geven. Daarnaast een wc rol vullen met iets dat flink herrie maakt, oude sleutels of knikkers, en afplakken met tape, die kun je ook gooien vanuit een raampje als de kat jou niet ziet maar jij hem wel. Op de grond in de buurt van de kat mikken, dat maakt herrie en schrikken ze ook van.

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Inderdaad nat gooien. Of iets wat verschrikkelijk veel kabaal maakt zodra hij op de kussens springt (misschien iets onder de kussens leggen wat herrie maakt?)

6. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    :D:D:roflmao: Een scheetkussen hahahahaha ( ik
    Ben een beeldenker)

Je zou ook een luchthoorn kunnen gebruiken, als je hem ziet even pfeeeppppp oo de hoorn

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Herrie maken vanuit de huiskamer zou kunnen, maar dan jaag ik ook mijn eigen katten de stuipen op het lijf ;)

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Een luchtverfrisser neerzetten die ook sproeit als er iets langsloopt? :D
    Misschien schrikt hij er wel van.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Oooh dat is wel een goeie :):)

10. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Gatver, wat balen joh op je nieuwe tuinset. Zijn het niet de ongecastreerde katers die sproeien? Ik heb zelf niet z'n verstand van katten. En weet je van welke buur de kat is? Anders verzoeken de kat binnen te houden tot deze wel gecastreerd is.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Zal idd een ongecastreerde kater zijn idd.
    De buurvrouw dacht dat het de kat van onze achterburen is (op de hoek), maar 100% zeker wist zij het ook niet.

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hopelijk kom je erachter van wie hij is. Dan kan je de eigenaar erop aanspreken. Ik zou ook de schade op ze verhalen, maar dat ben ik :roflmao:

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik hoop het ook! Als het trouwens de mensen zijn die ik denk dan hoop ik maar dat ze me begrijpen (buitenlanders).

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Google translate spreekt de meeste talen wel :D

15. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Toch proberen ze te betrappen. Wij heb een paar dagen last gehad van ruziënde katten in onze tuin.het was ney of ze met z’n allen bij ons afgesproken hadden te knokken. Dan hoor je het natuurlijk dus dat is iets makkelijker. We hadden een emmer water met water pistool klaargezet voor de aanval. Twee nachten hebben we ze van het dak geschoten. En toen was het over tot nu toe dan.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Toch je tuin afzetten. Geen kat kan er dan meer in en jouw katten kunnen niet uit en overlast geven bij andere buren.
    Want deze kat (en misschien andere katten) pissen jou bank dan wel onder maar jouw kat(ten) schijten daarintegen bij een ander wel de tuin vol....
    De reden dat mijn katten niet buiten de tuin komen.
    Alles afgezet. Geen overlast van andermans katten en de mijne geven geen overlast in de buurt. Want hoe dan ook, katten geven ALTIJD ergens overlast.
    Bijkomend voordeel: geen verwondingen en ziektes door andere katten, geen katten die weglopen en ik hoef geen katten van de weg af te schrapen omdwt ze plat gereden zijn.

Viviennee, Featherr, Fennec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. IkbenTess

IkbenTess Fanatiek lid

14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Een kater die eenmaal sproeit blijft meestal sproeien,ook na castratie. Wij hebben ook een katertje die volgende week 1 wordt, hij is met 5 maanden geholpen en mocht pas daarna eruit.
    Gatver, ik vind sproeiende katers echt vies. Bij baasje binnen zal wel helemaal feest worden als het mooi weer ten einde is en kater dus meer binnen zit :eek:

18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zou als eerst naar de mensen toe gaan van wie je denkt dat de kat is. Gewoon netjes aangeven dat je last hebt van de kat. Ik vind niet dat jij jouw tuin moet aanpassen voor andermans dieren. Een emmer water over de kat of een waterpistool in de tuin leggen. Op het moment dat je het diertje ziet, of ze nu wat doet of niet, gelijk spuiten. Toen wij nog katten hadden hebben wij altijd tegen de buren gezegd dat ze dat gewoon mochten doen, als ze voor teveel overlast zouden zorgen dan moesten ze dat gewoon maar even aangeven.

Maar nogmaals, ook al zijn het buitenlandse mensen, ik zou er gewoon even naar toe gaan en op een normale manier vragen of het hun kat is, als dat hun kat is dan zou ik gewoon een gesprek aan gaan. Misschien kan je laten zien wat de kat doet? :roflmao: Sorry beelddenker hier ;)

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Jaaa daaag... translate doet het niet altijd ... dadelijke vertaald google dat ik die kat graag in me tuin wil ofzo :D:D

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Mijn kat komt thuis om naar de bak te gaan en gaat daarna weer naar buiten.
    Ik verwacht dus niet dat zij de benoemde overlast (schijten de hele tuin vol) bij andere buren geeft ;).

Deel Deze Pagina