Voorkeurshouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vosje2000, 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Hoi hoi,

Ik zag dat het topic van de kraamzorg gesloten was dus ik post hier m'n vraag even.
    Wie weet kan een van jullie mij wel de gouden tip geven!

Mijn zoontje Mike is nu een maandje oud.
    Het is mij opgevallen dat hij een voorkeushouding heeft.
    Mike slaapt en ligt steeds met zn hoofd naar links.
    Ik krijg hem ook met geen mogelijkheid zover dat hij een keer z'n hoofd de andere kant op draait.
    Ik heb al geprobeert als hij slaapt zn hoofdje langzaam om te draaien naar de andere kant, maar binnen 10 minuten draait hij het hoofd alweer terug.
    Als hij in de box wakker ligt heb ik geprobeert hem zo te leggen dat hij naar de muur kijkt (dus als hij ons wil zien moet hij zn hoofd draaien), maar dat werkt ook niet.
    Hem even op z'n zij leggen, zodat hij naar rechts kijkt en dan langzaam op zn rug leggen werkt ook niet. (draait meteen z'n hoofd terug naar links)
    Z'n aandacht proberen te trekken aan de rechterzijde werkt ook niet. :(

Ik ben een beetje ten einde raad.
    Misschien iemand van jullie nog een idee wat ik kan proberen?

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    je hebt van die dacht saftely sleep heet dat van die zlijlingingskussen waarin ze vast leggen en dus niet kunnen draaien... misschien dat een oplossing of moeten ze op hun rug slapen :oops: dat weet ik niet precies...

maar met dat zijlingingskussen ideaal kan je hem zelf steeds omstebeurt andersom leggen

succes met de gouden tip zoeken!

3. sette

sette Lid

3 dec 2007
    80
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    vriezenveen
    Onze dochter had ook een voorkeurshouding,plat op de rug en iets naar rechts. Gevolg een plat achterkoppie en rechts iets afgeplat. IK heb gelijk fysio ingeschakeld. Summer was nog maar 9 weken oud en die hebben haar een zijligkussen gegeven en het bed aangepast. Je ziet nu gelukkig al wat resultaat en alles liever dan een helm.

Dus als ik jou was zou ik gelijk de fysio inschakelen.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft het ook een paar weken gehad. Heb toen bij het consultatiebureau een lijstje gehad met tips. Eigenlijk hielp het allemaal niet zo, maar we hebben wel veel geoefend op haar buik toen (was ook een tip) en misschien dat dat wel heeft geholpen. Ik zou het in ieder geval proberen. Want bij Eva leek eigenlijk niets te werken, maar opeens lag ze wel om en om met haar hoofd te slapen.

5. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Alles is het proberen waard, dus dan gaan we wat meer oefenen met hem op zn buikje leggen.

6. Corrievan

Corrievan Actief lid

26 sep 2007
    139
    0
    0
    Ostheopaat heeft geholpen bij Eefje. Kwam daar eigelijk voor de buikkrampjes, maar heeft de voorkeurshouding ook verholpen.

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Fysiotherapie! Dax heeft het heel erg. Al sinds hij 5 weken was zijn we ermee bezig. Osteopatie, hielp niet... Zijligkussen, problematisch. Nu heeft hij fysiotherapie en hij ligt warempel regelmatig met zijn hoofd de andere kant op. Helaas is het kwaad wel al geschied, over 2 weken wordt zijn helmpje aangemeten...

8. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Tycho had ook een behoorlijke voorkeur voor rechts.Ik ben met hem naar een chiropractor geweest.Die merkte dat er wat vast zat in zijn nek.Met 2 behandelingen heeft hij dat verholpen.
    Na een aantal dagen zag ik al resultaat.Hij kan nu zijn hoofdje goed beide kanten opdraaien en ligt wisselend met zijn hoofdje links of rechts in bed.
    Bij hem was het ook al wat afgeplat, maar nu is er niks meer van te zien.

9. demi26

demi26 Niet meer actief

Onze zoon ontwikkelde ook na 2 weken een voorkeurshouding. Bleek een spierscheuring te zijn, fysio vanaf 5 weken... Alles aan zijn slechte kant doen, veel op de buik, zijliggingskussen na een maand erbij...
    Wat bij ons fantastisch hielp was: wipstoel op de salontafel, tv aan en toen keek meneer naar zijn slechte kant... Dus wipstoel haaks naar de tv zetten zodat hij opzij moet kijken naar het geluid en beeld...

10. demi26

demi26 Niet meer actief

Ik wilde nooit zo jong mijn kind voor de tv zetten, maar nood breekt wet!

11. Niet meer actief

Hier nog eentje, ze had geen plat achterhoofd, maar zelfs een seuk in haar hoofd. Ze zou een helmpje moeten.

Wij zijn naar de kinderfysio geweest en die kwam met vele goede tips.

Jij moet elke 10 minuten naar boven, ik liep elke minuut in het begin. Dus 10 minuten valt nog mee :)

Maar het heeft gewerkt bij ons.

Gewoon stug volhouden, ook al wordt je er zelf hondsmoe van. ( die trap op en af).

Overdag gebruikten wij een stabilisatie kussen.

Dan leren ze ook dat ze nog een andere kant hebben en ook constant van de andere kant benaderen. Dus ook met de fles. ( daar komen ze toch wel voor)

12. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    probeer zsm een afspraak te maken bij de fysio, dat werkt, ze geven tips waar je wat aan hebt.......

gr
    wup

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Hier precies hetzelfde verhaal, na een week of 2 a 3 wisselde ze weer steeds, daarvoor hielp niets, heel soms haar hoofdje in haar slaap draaien.
    Mocht je niet snel verandering zien, dan zou ik contact opnemen met de fysiotherapeut of osteopaat.

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik ben naar en osteopaat gegaan op aanraden van het CB, de voorkeurshouding was toen snel over

Deel Deze Pagina