vanaf hoe oud fiets?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sidmick, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik vraag me af vanaf hoe oud kindjes zelf gaan fietsen gemiddeld? (met zijwielen uiteraard)
    Dochter heeft nu wel een driewieler maar heb eigenlijk geen idee met welke leeftijd ze op een fiets gaan

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    als ze goed en stevig op de driewieler rondsjeest zou je t best kunnen proberen.

Hier een slimmerik die met 2,5 nog niet weet hoe je de wielen rond moet trappen :D dus we wachten nog ff

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mijn oudste heeft een driewieler nooit gesnapt, hij kwam er niet op vooruit. Vlak voor zn 3e verjaardag heeft hij een fietsje met zijwieltjes gekregen en hier fietste hij binnen een dag op weg. Een maand later fietste hij zonder zijwielen.

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame kon met 2 1/2 fietsen op een 3wieler en heeft een fietsje gekregen met zijwieltjes alleen is ze net te klein maar ze weet hoe het moet

5. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Marc heeft een fietsje met zijwieltjes gekregen voor zijn 3e verjaardag, maar hij bakt er nog niet zo heel veel van. Ik vermoed dat het beter wordt als we lekker buiten kunnen gaan oefenen.

O, en hij heeft ook een loopfietsje waar hij redelijk (langzaam) op vooruit komt, maar hij mist nog een beetje zelfvertrouwen.

In kort vermoed ik dat 3 een goede leeftijd is - mijn Marcje is gewoon een beetje een mietje, de lieve schat. :D

Groetjes,

Dominique

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ok, ik zat nl. te denken of zoiets een idee is met 2e verjaardag maar das duidelijk nog veel te vroeg dus.

7. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

6 sep 2009
    964
    0
    0
    Met 2 is nog wel erg vroeg lijkt me. Ruben wordt ik april 3 en krijgt dat een fietsje, kan hij in de zomer mooi mee oefenen ;)

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Misschien dat een loopfiets een idee is....

9. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Mijn dochter heeft nu net een loopfiets en ze vindt het geweldig! Maar een driewieler snapt ze niets van. Hoe ze de trappers moet draaien dan he....Volgens mij is er ook niet echt een leeftijd vanaf wanneer ze dat moeten kunnen. Ik denk ook dat het ene kindje het veel leuker vindt dat het andere kindje...

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Stijn heeft een fiets gekregen toen hij 2,5 was, de driewieler vonden we nogal gevaarlijk worden omdat hij er een beetje te groot voor was en als hij door de bocht ging klapte hij bijna op zijn kant :)

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het verschilt echt per kind hoor. ons meisje heeft met 3 een fietsje gekregen en fietste er pas een dikke mnd later echt een beetje op ze widle ervoor echt niet. ze is nu bijna 4 maar zonder wieltjes krijg ik dr echt niet. terwijl dr neefie die nog een stukkie jonger is al heel lang zonder zijwieltjes fietst.

zelf was ik ook laat met fietsen dus houden het daar maar op hihi. op dr verjaardag krijgt ze een grotere fiest van me oma dus miss dat het dan wel gaat lukken hihi.

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Onze dochter is 28 maanden en kan al wel fietsen. En ruim voor haar tweede reed ze al op een driewieler. En hard dat ze ging. Moet wel zeggen dat ze motorisch heel handig is maar het kan dus wel. Bij ons had ze dus ook een fiets voor haar 2e verjaardag, dus was echt niet te vroeg voor haar.

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey is net 2 en fietst nu al zelf op zijn driewieler. Met zn 3e verjaardag kopen wij hem een fiets!

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ja denk dat ik het ook in mijn achterhoofd hou voor 3e verjaardag.

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Met 2,5 kon hij fietsen op een 3wieler. Of het al lukt op een 'echte' fiets weet ik nog niet...

16. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Hier was het met 2.5 jaar.... we hebben de fiets binnen gezet;)
    eerst deed ze het door met haar voetjes af te duwen en in eens had ze het door:)

17. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Nick was nog net geen 2,5 toen hij kon fietsen op een fiets met zijwieltjes en dat ging stukken beter dan met een driewieler

18. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    chayenna is is pas 3 en ze heeft nu een fiets met zijwieltjes, in het begin lukte het haar niet maar naar een paar keer oefenen lukte het haar wel.

Deel Deze Pagina