kamer van 6-jarige ongeordend en ze vind zelf prima..??!!!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamajojo79, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    @ts: wij hebben precies hetzelfde probleem! Vooral dat stukje van zeurende kinderen die zich vevelen, omdat ze hun speelgoed niet kunnen vinden is zooooo herkenbaar. We hebben een speelkamer gevuld met bakken en kasten, waar je in theorie :rolleyes::roflmao:...speelgoed netjes en overzichtelijk zou kunnen opbergen. Helaas is mn oudste dochter een mega sloddervos. Ik laat haar de boel regelmatig "opruimen", maar uiteindelijk propt ze alles in de bakken en lades, zodat het er wel opgeruimd uitziet, maar je niks meer kunt vinden. Ik erger me hier groen en geel aan en probeer haar systeem bij te brengen, maar het lijkt geen zin te hebben. Op momenten dat ze zelf moet opruimen flikkert ze toch altijd alles weer zo snel mogelijk ergens in. Ik vind het zo jammer, dat ze zoveel leuk speelgoed zo weinig gebruikt, omdat ze het altijd kwijt is en neig er nu ook een beetje naar om haar maar gewoon minder cadeuatjes te geven. Het is toch paarlen voor de zwijnen, want zelfs speelgoed dat ze super leuk vindt en net nieuw heeft is ze binnen een week kwijt. Ik hoop maar dat wanneer ze wat ouder wordt en wat beter kan inschatten wat netter opruimen voor voordelen heeft, dat het verandert, maar vooralsnog blijft het hier in huis een punt van strijd.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Dochter van 5,5 is ook geen opruimwonder. Vorig jaar keukentje eruit, bureau en trofast bakkenkast en klein ladekastje voor prulletjes erin, oftewel voor veruit het meeste speelgoed kan je zo de bak/lade pakken, spelen, alles terug in de bak en bak in de kast. maar helaas, het is nog net zo'n zooi.
    Nou kwam zwarte piet vannacht onverwacht een kadootje brengen, is ie uitgegleden over het speelgoed op de grond, en is het kadootje oeps, ergens tussen de zooi beland. Benieuwd of het indruk maakt!

Marchella en famofthree vinden dit leuk.
  3. mamabri

mamabri Niet meer actief

helemaal mee eens! Mijn oudste (pleeg) dochter was een ver-schrik-ke-lij-ke rommelmaker. Echt, je kon soms haar kamer niet eens in, doordat de vloer bezaaid was met kleding, schoenen en weet ik veel waarmee :confused: zij woont nu een paar jaar op zichzelf en het eerste wat mij opvalt als ik op bezoek kom is hoe netjes ze nu is....;)

Oudste zoon maakt er ook al zo'n bende van, naast zijn bureau staan lege ijsbakjes, chipszakjes tussen vuile sokken en boeken die van zijn bed zijn gevallen. Hij wil over een poosje op zichzelf....Ergens zie ik dat niet zo zitten, maar goed, misschien dat het ook bij hem wat beter gaat omdat hij moet.

Gewoon los proberen te laten. Met kinderen heb en hou je troep, totdat ze de deur uit zijn!

Deel Deze Pagina