Kamer wil dat kinderopvang niet ingeënt kind mag weigeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jessy77, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

hoor het net op de radio. Ik ben groot voorstander!

2. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Goed plan!

3. noellegi

noellegi Actief lid

5 dec 2017
    117
    106
    43
    Vrouw
    Zou het een goed idee vinden!

Het zal mij een worst wezen of je je kind wel of niet vaccineert. Alleen als ik dan graag mijn kind naar een kinderdagverblijf breng zonder ongevaccineerde kinderen zou die optie er ook moeten zijn. Zo kunnen ouders zelf kiezen waar ze hun kind heen brengen: een kdv met enkel gevaccineerde kinderen, met zowel gevaccineerde als ongevaccineerde kinderen of enkel ongevaccineerde kinderen.

Kan me niet voorstellen dat 1 van beide ‘groepen’ daar iets op tegen heeft.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik vind het goed dat een kdv er voor mág kiezen om kinderen op deze gronden te weigeren. Ik verwacht zelf dat er ruim voldoende opties over blijven voor degenen die er bewust voor kiezen om niet in te enten.

PerfectLittleTwin en Chiara123 vinden dit leuk.
  5. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Goed plan!

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Heel goed!

7. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Terecht. Vind dat het sowieso verplicht moet worden om te vaccineren, ouders die dat verzonnen onderzoek over autisme na vaccinatie geloven moeten kunnen niet zelf goed nadenken en mogen wat mij betreft gedwongen worden hun kinderen te laten vaccineren. Vind het schrijnend dat steeds meer ouders hun kinderen een goede gezondheid ontzeggen.

2littlemonkeys, dreumesje, Casara en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Dat mag toch allang? Het kdv waar ik destijds werkte weigerde ook niet gevaccineerde kinderen. Zeker op de babygroep waren we heel streng.

Overigens vind ik dat de keuze voor vaccineren bij de ouders zelf moet liggen, geen plicht en zeker geen fratsen als: wanneer je niet vaccineert krijg je geen kbs, dat vind ik zoiets onzinnigs.
    Maar je loopt dan idd het risico geweigerd te worden bij een opvang.

Ik heb dus zelf een opvang bij mij thuis en ik neem ook geen kindjes aan die uit principe niet gevaccineerd worden. Medisch vind ik een ander verhaal, maar dan moet dat wel aangetoond kunnen worden.

amdaa en Lilou17 vinden dit leuk.
  9. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Het mag nog niet. Was laatst toevallig een item over op het nieuws. Maar ik vind het ook een goed plan. En ik zou dan absoluut voor een opvang kiezen waar deze regel geldt.

10. maliro

maliro Niet meer actief

Goed plan! Mijn dochter heeft een gezondheidsprobleem en is hoog risico bij elk klein dingetje. Zou niet willen dat zij in levensgevaar komt omdat een ander vaccinaties weigert

qwerty123, flipflop, Riverdale87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Helemaal mee eens goede zaak

12. louan

louan Niet meer actief

Zou fantastisch zijn! Ik weet wel waar ik voor zou kiezen ;)

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Even een vraag uit interesse: moet KDV personeel zich dan ook verplicht laten (her)inenten daar de immuniteit op latere leeftijd weer afneemt en zij dus evengoed een besmettingsrisico met zich meebrengen?

GewoonLinda, Liva en Piep2016 vinden dit leuk.
  14. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Zou ik geweldig vinden!

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik vind het zorgelijk, wie gaat dan bepalen wanneer een kind op medische gronden niet kan worden ingeënt nou wel of niet naar een kdv mag gaan en wie gaat bepalen wanneer het wel of niet medisch verantwoord is om te vaccineren? Mijn jongste reageerde heel heftig op de 1e vaccinaties maar er waren meerdere artsen en verpleegkundigen op het cb die vonden dat ik en mijn man ons aanstelde en ook mijn huisarts wuifde mijn zorgen weg. Pas toen ze 10 maanden was vroeg de vervangende cb arts waarom wij geen vaccinaties meer hadden gegeven en na onze uitleg en foto's van de bijwerkingen werd daar terplekke besloten dat ze de volgende vaccinatie in het ziekenhuis werden gegeven. ( telefonisch besproken met kinderarts in het ziekenhuis)Ze begreep echt niet waarom haar collega's dat niet hadden gedaan aangezien de bijwerkingen echt niet normaal waren.
    als de vaccinaties in het ziekenhuis niet goed waren gegaan mochten we niet verder vaccineren. Gelukkig ging het goed.maar ik vraag mij echt af wat we hadden gedaan als zij en de kinderarts in het ziekenhuis er niet waren geweest of ons niet serieus hadden genomen.
    Waarschijnlijk had ze dan geen vaccinaties meer gekregen.

16. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier in Nederland vinden ze het maar onzinnig om volwassenen te vaccineren dus ik verwacht het niet.

17. K00

K00 Niet meer actief

Ik hoop oprecht dat jouw kinderen niet ziek worden van inenten waardoor je andere keuzes moet maken en geen opvang voor je kinderen kunt vinden.

*nee ik ben niet tegen fascineren maar elk verhaal heeft 2 kanten

18. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Typisch dat er nu de medische gevallen bij worden gehaald. Als iedereen nou gewoon fatsoenlijk vaccineert vallen deze onder groeps immuniteit, dus kunnen ze uitzondering op de regel zijn.
    Het gaat het hier natuurlijk om om de betweters aan te pakken die niet vaccineren vanwege ongegrond wantrouwen. Hele goede zaak dus om deze kinderen te mogen weren!

2littlemonkeys, YellowEyes, loetje en 14 anderen vinden dit leuk.
  19. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik vind dit een goede maatregel. Op zich ben ik als ras liberaal geen voorstander van verplichten. Maar in een opvang moet je je kinderen in een veilige situatie kunnen onderbrengen. Niet gevaccineerde kinderen zijn nu eenmaal gevaarlijk voor baby’s/jonge kinderen, die nog niet alle vaccinaties gehad hebben. En op een opvang is er veel contact. Dus dan vind ik het een logische maatregel.

Casara, littlemunchkin en Lisa2 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina