Nou daar lach je om maar ik woon dus in de Biblebelt en daar heb je echt genoeg scholen waar dit van toepassing is!
Die hepatitis B vaccinatie had ik inderdaad ook moeite mee hoor. Dat voelde zo onnodig. Ik ken alleen mezelf: als ik hem niet op dat moment had laten geven en had gedacht "dat komt later nog wel een keer", dan is de kans groot dat het er niet meer van komt. En dan heb ik toch liever dat ze beschermd zijn. Maar eigenlijk vind ik het meer een vaccin voor volwassenen. Zeker degenen met risicoberoepen of een risico-levensstijl.
Oke jou beredenering snap ik. Maar vanuit het RVP waarom in vredesnaam een baby van 6 weken?? Alle vaccinaties die een kind onder de 12 maanden krijgt moeten erna toch weer herhaald worden want het immuunsysteem kan er nog maar zo weinig mee omdat het nog niet goed is ontwikkeld. Dat komt later pas.
Ik heb nu al een paar keer gelezen dat baby's vanaf 6 weken worden gevaccineerd. Naar mijn weten is dat 8 weken. Ja het is maar een verschil van 2 weken. Maar geef aub wel de juiste informatie. Dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld maar bij jou las ik het weer dus vandaar jou gequote.
Verplicht vaccineren... ik twijfel erover, al is het alleen maar dat ik graag het heft in eigen handen houd en niet weet waar het dan straks eindigt. Maar de mogelijkheid niet-gevaccineerden te weigeren op de opvang, of in ieder geval open kaart spelen, daar ben ik 200% voor! Als andere mensen de keuzevrijheid krijgen om hun kind niet te vaccineren, dan wil ik de keuze krijgen om mijn kinderen op het kdv niet aan deze potentiële besmettingsbronnen bloot te stellen en een ander kdv te kiezen.
Misschien moet je zelf even beter inlezen. RIVM zegt inderdaad tussen 6 en 9 weken. Dit hangt af van het cb wat ze doen. Mijn eerste werd met 8 weken voor het eerst ingeënt en mijn tweede eerder, met 6-7 weken. Waren verschillende consultatiebureaus.
Eigenlijk zijn kleine kinderen ook een risicogroep, zeker met de toenemende migratie. Hoeveel kinderen ik al niet heb gezien na bijtincidenten. Als zorgverlener ben ik er blij mee, dat kinderen vanaf 2011 worden ingeënt. Een zorg minder.
Mijn jongste stond dus toch echt met 6 weken al ingepland. Dat hebben we toen zelf verschoven. Vind het cb maar raar en onnodig.
Hoezo denken jullie dat het uitmaakt, 5, 6, 7 of 8 weken? Zijn jullie soms immunoloog? Of kinderarts? Voor kinderartsen is elk kind onder de 3 maanden een risico. Die maken daar ook geen onderscheid in.
Mijn CB vaccineert pas bij 8 weken maar als je 6 weken te vroeg vind dan verplaats je toch die afspraak. Daar kan je dan zelf toch nog inspraak in hebben.
Wat ik vreemd vind is dat de column van Klaas dus als beledigend wordt afgedaan naar de personen die kiezen om niet te vaccineren. Dit terwijl hij duidelijk schrijft dat hij het heeft over de ouders die op basis van Facebook berichten en vergelijkbaar niet vaccineren. Kan aan mij liggen hoor maar als je die beslissing neemt op basis van valide onderzoeksuitkomsten, zoals hier gepretendeerd wordt door mensen die niet vaccineren, zie ik niet in waarom je je aangesproken of beledigd zou moeten voelen.
Ik vind Klaas Dijkstra de grootste oen die daar in politiek Den Haag rondloopt, maar dit is gewoon een column zoals hij het ziet en ik vind dat tie daar gelijk in heeft. Dus nee dat commentaar op die tekst snap ik ook niet.