Kamer wil dat kinderopvang niet ingeënt kind mag weigeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jessy77, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

o_O:roflmao:

jessy77 vindt dit leuk.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Groetjes! :)

jessy77 vindt dit leuk.
  3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Geen dank.
    Oké, dan begrijp ik de toon van je post.

jessy77 vindt dit leuk.
  4. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Nou daar lach je om maar ik woon dus in de Biblebelt en daar heb je echt genoeg scholen waar dit van toepassing is!:|

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Die hepatitis B vaccinatie had ik inderdaad ook moeite mee hoor. Dat voelde zo onnodig. Ik ken alleen mezelf: als ik hem niet op dat moment had laten geven en had gedacht "dat komt later nog wel een keer", dan is de kans groot dat het er niet meer van komt. En dan heb ik toch liever dat ze beschermd zijn. Maar eigenlijk vind ik het meer een vaccin voor volwassenen. Zeker degenen met risicoberoepen of een risico-levensstijl.

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oke jou beredenering snap ik. Maar vanuit het RVP waarom in vredesnaam een baby van 6 weken?? Alle vaccinaties die een kind onder de 12 maanden krijgt moeten erna toch weer herhaald worden want het immuunsysteem kan er nog maar zo weinig mee omdat het nog niet goed is ontwikkeld. Dat komt later pas.

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    #247 Fennec, 27 aug 2018
    Laatst bewerkt: 27 aug 2018

https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/dktp-hib-hepb

8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb nu al een paar keer gelezen dat baby's vanaf 6 weken worden gevaccineerd. Naar mijn weten is dat 8 weken. Ja het is maar een verschil van 2 weken. Maar geef aub wel de juiste informatie.

Dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld maar bij jou las ik het weer dus vandaar jou gequote.

9. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Op de site van het RIVM staat dat ie tussen de 6 en 9 weken wordt gegeven.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.469
    4.920
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Verplicht vaccineren... ik twijfel erover, al is het alleen maar dat ik graag het heft in eigen handen houd en niet weet waar het dan straks eindigt.
    Maar de mogelijkheid niet-gevaccineerden te weigeren op de opvang, of in ieder geval open kaart spelen, daar ben ik 200% voor!
    Als andere mensen de keuzevrijheid krijgen om hun kind niet te vaccineren, dan wil ik de keuze krijgen om mijn kinderen op het kdv niet aan deze potentiële besmettingsbronnen bloot te stellen en een ander kdv te kiezen.

manamana, Marchella, jessy77 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Misschien moet je zelf even beter inlezen. RIVM zegt inderdaad tussen 6 en 9 weken. Dit hangt af van het cb wat ze doen. Mijn eerste werd met 8 weken voor het eerst ingeënt en mijn tweede eerder, met 6-7 weken. Waren verschillende consultatiebureaus.

12. Bootcamp babe

Eigenlijk zijn kleine kinderen ook een risicogroep, zeker met de toenemende migratie. Hoeveel kinderen ik al niet heb gezien na bijtincidenten. Als zorgverlener ben ik er blij mee, dat kinderen vanaf 2011 worden ingeënt. Een zorg minder.

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn zoontje wilde ze zelfs met 5 weken al vaccineren omdat toevallig de afspraak zo viel.

14. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Mijn jongste stond dus toch echt met 6 weken al ingepland. Dat hebben we toen zelf verschoven. Vind het cb maar raar en onnodig.

15. Bootcamp babe

Hoezo denken jullie dat het uitmaakt, 5, 6, 7 of 8 weken? Zijn jullie soms immunoloog? Of kinderarts? Voor kinderartsen is elk kind onder de 3 maanden een risico. Die maken daar ook geen onderscheid in.

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Mijn CB vaccineert pas bij 8 weken maar als je 6 weken te vroeg vind dan verplaats je toch die afspraak. Daar kan je dan zelf toch nog inspraak in hebben.

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Want jij weet natuurlijk altijd alles beter met je grote waffel steeds.

DastyQueen vindt dit leuk.
  18. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wat ik vreemd vind is dat de column van Klaas dus als beledigend wordt afgedaan naar de personen die kiezen om niet te vaccineren. Dit terwijl hij duidelijk schrijft dat hij het heeft over de ouders die op basis van Facebook berichten en vergelijkbaar niet vaccineren. Kan aan mij liggen hoor maar als je die beslissing neemt op basis van valide onderzoeksuitkomsten, zoals hier gepretendeerd wordt door mensen die niet vaccineren, zie ik niet in waarom je je aangesproken of beledigd zou moeten voelen.

DastyQueen en Oceanna vinden dit leuk.
  19. Bootcamp babe

Ik ben tenminste niet zo onbeschoft als jij.

Fennec en Oceanna vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind Klaas Dijkstra de grootste oen die daar in politiek Den Haag rondloopt, maar dit is gewoon een column zoals hij het ziet en ik vind dat tie daar gelijk in heeft. Dus nee dat commentaar op die tekst snap ik ook niet.

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina