Kamer wil dat kinderopvang niet ingeënt kind mag weigeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jessy77, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

K00 Niet meer actief

#61 K00, 24 aug 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 aug 2018
    Lastige vind ik dat je dan op de discussie komt of het medisch niet verantwoord is...

Een arts kan zeggen dat dat wel zo is, met al zijn ervaring... maar een moeder thuis ziet hoe haar kind erop gereageerd of wat het met andere kinderen in de familie heeft gedaan en dat blijft een lastige discussie.
    Hier een nichtje gehandicapt geraakt en later overleden na een inenting (vastgesteld). Ja, ze zal al verzwakt geweest zijn... maar door dit soort verhalen ga ik niet met een fijn gevoel naar het cb...

2. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Jep ik heb me ook laten vaccineren voor hep b, de griepprik wordt jaarlijks uitgedeeld (niet verplicht overigens) en voor verre reizen kies zelf al bewust voor Voor mezelf maar ook om cliënten geen souvenir te geven. Bij besmettingsgevaar van norovirus wordt je getest en positief is niet werken om kwetsbare cliënten en verspreiden te voorkomen.

Oceanna, Amberxx en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Als het medisch echt niet verantwoord is moet dat vast te stellen zijn door een arts. Daar staat een moedergevoel even los van. Mijn oudste had een ontstoken been na 1 vaccinatie, vervelend, maar geen reden om niet meer te vaccineren natuurlijk.

Met medische redenen wordt bedoeld dat kinderen allergisch zijn voor een bepaald bestanddeel, daar is ook geen twijfel over dan, dat is gewoon te testen.
    Met medisch wordt niet bedoeld dat een kindje zich niet lekker voelt na een prik, want dat is normaal.

Fennec en Chelsey88 vinden dit leuk.
  4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dit is onzin. Het is nooit bewezen dat immuniteit afneemt ongeacht of antistoffen aantoonbaar zijn of niet. Hier hoef je je dus niet druk om te maken.

5. Bootcamp babe

Jij hebt echt een rijke fantasie. Ik heb de bijsluiters gelezen en dit staat er niet. Er staat alleen dat je een lichte vorm van de ziekte kan krijgen maar niet dat je het virus uit kunt scheiden en iemand anders kan besmetten.

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dan heb jij niet de bijsluiters van het rivm gelezen.

7. Mammielove

Ik weet echt niet waar jij je info vandaan haalt, maar er zijn zeker vaccins die een aantal jaar werken en daarna niet meer.

8. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Waarom vliegen mensen elkaar meteen in de haren hier?
    Ik ben dan iemand die mijn kind wel vaccineert omdat ik denk dat dat het beste is voor mijn kind.
    Waarschijnlijk willen de mensen die de keuze maken om niet te vaccineren ook het beste voor hun kind. Het lijkt mij dat iedereen dat wil.
    Ik vind dat (uitzonderingen daargelaten) ouders zelf prima de beslissing kunnen maken of ze vaccineren of niet, en ik vind het dan ook meer dan normaal dat kdv de keuze mogen maken om kindjes op grond van wel of niet vaccineren mogen weigeren.
    Het zou toch fijn zijn als je straks de keuze kan maken of je kind naar een opvang gaat waar iedereen gevaccineerd is? Of waar juist niemand gevaccineerd is?

Ik ben heel erg vóór vaccineren, maar je kan mensen niet verplichten vind ik. Mocht het echt een volksgezondheid probleem gaan worden, dan word er echt wel ingegrepen.

Wees lief voor elkaar mensen, er is al genoeg aan de hand op de wereld.

lies276 vindt dit leuk.
  9. Bootcamp babe

Oh jawel hoor en daar staat alleen in dat het bij rode hond theoretisch mogelijk is maar nooit is vastgesteld.

Ik heb ook het document van de NVKP gelezen. Daar zijn veel bronnen verwijderd. Hoe zou dat nou komen...

Poolvos, Fennec, Casara en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Mammielove

Omdat mensen niet altijd heel hun levensverhaal vertellen na het krijgen van een bep ziekte? De ha weet er vask niet eens van, laat staan het rivm.
    Er is wel bewezen dat het rubellavirus doorgegeven wordt via de moedermelk, na vaccinatie van een moeder. Geloof wat je zelf wil, maar dit is wel een bord voor je kop houden natuurlijk.

11. Bootcamp babe

Waar haal jij je info vandaan dan?

Die vaccins werken echt wel hoor. Laat ik het zo zeggen: kinderziektes komen bij gevaccineerde volwassenen niet voor. Zelfs niet als ze immuungecompromitteerd raken (maw als medicatie je immuunsysteem om zeep helpen).

12. Mammielove

Er staat dat er geen meldingen van zijn, niet dat het onmogelijk is.
    Zoals ik net al zei; wie meld het bij het rivm als zn kind één van deze kinderziektes heeft? Ik niet hoor... mijn ha idd misschien, maar ook die weet in de meeste gevallen niet dat kinderen deze ziektes doormaken. Als er geen bijzondere dingen zijn, is een ha bellen nergens voor nodig, die weet dus lang niet alle gevallen.

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

De gynaecoloog maakte zich indertijd wel druk om het feit dat er geen antistoffen tegen rode hond aanwezig waren (ondanks dat ik er rond mijn tiende tegen gevaccineerd ben). Vandaar dat ik op mijn 35e alsnog de BMR heb gekregen.

14. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Maar als het niet erg genoeg is om de HA te bellen dan valt het eigenlijk wel mee toch?

15. Bootcamp babe

Bof, mazelen en rode hond zijn anders wel meldingsplichtige ziekte dus dan heeft een huisarts wel wat uit te leggen.

Dat iets niet onmogelijk is wil niet zeggen dat het iets is waar je je druk om moet maken. Zeker niet in het kader van de discussie over KDV en vaccineren. 'Ik stuur mijn kind niet naar een KDV waar kinderen komen die de BMR krijgen vanwege een theoretische minuscule kans op besmetting met rode hond'. Ga je druk maken om echte problemen zeg.

16. Mammielove

Serieus, een broodje aap. Ik merk iig wel dat jij je iig niet hebt ingelezen, anders had je geweten dat sommige vaccins niet levenslang zijn en ook volwassenen alsnog deze ziekte kunnen krijgen, ondanks ze wel gevaccineerd zijn.

17. Mammielove

Als jij je dan even serieus gaat inlezen voordat je verder onzin uitkraamt, zijn we beide weer even zoet :)

18. chantalvl

chantalvl Fanatiek lid

23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    álle gebeurtenissen tijdens gebruik van een vaccin en/of medicijn moet je melden. Dat is mijn werk.
    Ik moet het zelfs melden als iemand struikelt en valt tijdens het gebruik van een medicatie. ik moet zelfs melden als iemand een verkoudheid heeft tijdens het gebruik van een medicijn.

19. Bootcamp babe

Ja en dat had dus niet gehoeven als je 2x bent ingeënt. Het RIVM heeft een heel duidelijk document over zwangeren en rode hond dat iedereen die volledig is gevaccineerd tegen rode hond levenslang beschermd is ongeacht of antistoffen aan te tonen zijn. Antistoffen liggen namelijk niet altijd klaar op de plank maar worden gemaakt als ze nodig zijn.

Heel veel zorgverleners weten dit niet. Het geldt ook voor hepatitis B onder andere.

20. Bootcamp babe

Ga jij je druk maken om non-issues dan ga ik verder met mijn leven.

Deel Deze Pagina