Kamer wil dat kinderopvang niet ingeënt kind mag weigeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jessy77, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.176
    4.488
    113
    Eigenlijk hoop ik bijna op een flinke mazelen uitbraak in groot stedelijk gebied, in de randstad.
    Ik ben namelijk erg benieuwd hoe blij de niet vaccinerende ouders straks zijn met hun beslissing bij een mazelen uitbraak.....en hun kindje op de IC.

(uiteraard hoop ik dat dit niet gaat gebeuren, dat zou namelijk helemaal niet tof zijn, al helemaal niet voor de kindjes die niet gevaccineerd kunnen of mogen worden om medische redenen)

De maatregel is voor mij prima, kind niet gevaccineerd volgens het rvp niet naar de opvang.

voor degene die niet gevaccineerd kunnen worden om welke medische reden dan ook, zal ook vast een oplossing worden bedacht.

Fennec vindt dit leuk.
  2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ik ben maar één keer ingeënt. Het bmr vaccin bestond nog niet in mijn tijd. Bij ons werd er random wat geprikt indertijd (en op veel latere leeftijd dan nu). Juist om die reden vermoed ik dat er best veel ouderen niet geheel immuun zijn tegen bepaalde ziekten.

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dus het RIVM en het Rijksvaccinatieprogramma spreken elkaar tegen. Het is dus maar net wat je wil geloven. En daarom zijn er vermoedelijk veel ouders die er voor kiezen om niet te vaccineren.

4. Mammielove

Daar heb je gelijk in hoor. Sowieso werkt het bof vaccinin niet levenslang, waardoor ook volwassenen die gevacvineerd zijn hiertegen, de bof kunnen krijgen.

5. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Dit denk/hoop ik ook wel eens. Iets met ‘wie niet horen wilt moet maar voelen..’ Maar het is zo sneu voor de kindjes die er zelf niets aan kunnen doen dat ze zulke ouders hebben. Ik vind het een ontzettende hypocriete en egoïstische keuze om niet te vaccineren als er geen medische noodzaak is. Wat mij betreft zou er dan ook een melding bij Jeugdzorg gemaakt mogen worden, want je hebt duidelijk niet het beste met je kind voor.

En kdv’s die niet gevaccineerde kinderen mogen weigeren lijkt mij top.

Oceanna en puzzelstukje vinden dit leuk.
  6. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Moet dit dan niet? Dat vind ik raar. In principe hoort iedereen zijn boosters te krijgen, maar helemaal als je met jonge kinderen werkt.

7. Mammielove

Net zo sneu voor de kindjes van zulk soort moeders. Hoe oud zijn jullie?

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik zou het wel op prijs stellen dat jij hier de link(s) even post. En nee ik hoef niet het zinnetje " zoek het zelf naar op. " want blijkbaar kan ik ze niet vinden.

Fennec, Oceanna en lloorrtt vinden dit leuk.
  9. Mammielove

10. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Chelsey88 en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    lloorrtt vindt dit leuk.
  12. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Ik weet bij jou gewoon niet waar ik moet beginnen, meen je dit allemaal serieus?
    Want dan ben jij toch degene met een behoorlijk bord voor je kop, om maar even in jouw termen te blijven.

Dus omdat een enkele vaccinatie maar 15 jaar ofzo geldig is (Wat altijd laag ingeschat wordt!), kun je er net zo goed maar helemaal niet aan beginnen?
    Ooit bedacht dat sommige ziekten juist heel gevaarlijk zijn voor kinderen, dus dat de geldigheid dan eigenlijk niet van belang is?
    En ja ik heb de bijsluiters gelezen.. welk stofje baard jou precies zorgen? En kun je mij daar de metabole pathways, halfwaardetijd, endogene concentratie, absolute hoeveelheid per dosis en toxiciteit bij injectie van geven?

Poolvos, famofthree, Maev en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Mammielove

Hmmm... zo’n lang verhaal is het niet toch? Het staat er gewoon in jip en janneke taal.

14. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113

Ze vraagt waar het staat, ze vraagt niet om een wedervraag.

DastyQueen en Tuttebella vinden dit leuk.
  15. Mammielove

Vroeg ik of jij wilde reageren?

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Zulke dingen zeggen mensen van maximaal 15 jaar :rolleyes: je komt lekker serieus over.

En gelukkig heb ik jouw toestemming daarvoor niet nodig...

Poolvos, Fennec, Oceanna en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier is een idee; zullen we proberen beschaafd met elkaar om te gaan op een normale toon? Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, je hoeft ook niet te proberen elkaars standpunt te veranderen maar we kunnen toch op zijn minst proberen als volwassenen te discussiëren? Lijkt mij een kleine moeite.

genaio22, Oceanna, Riene en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind het een zorgelijke ontwikkeling die heksenjacht op ongevaccineerde kinderen.

Bij de kinderopvang van mijn zoon werd hij niet geweigerd en ze weten precies welke vaccinaties hij wel en niet heeft gekregen. Ben daar gewoon open over. Ook als andere ouders het zouden vragen zou ik er antwoord op kunnen geven.

19. Mammielove

Laten we het er dan op houden dat ik 15 ben, en jij 13.

20. Mammielove

Helemaal mee eens :)

Deel Deze Pagina