Kamer wil dat kinderopvang niet ingeënt kind mag weigeren

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door jessy77, 23 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Je kunt toch gewoon even citeren? Ik zie het namelijk ook nergens.

Fennec en Tuttebella vinden dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.281
    28.404
    113
    Beantwoord gewoon de vraag :rolleyes:

Lisa2 en Tuttebella vinden dit leuk.
  3. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

@Mammielove waar is je antwoord op deze vragen? Of heb je toch niet zoveel kennis als je zelf beweerd te hebben?

Oceanna, Casara, Lisa2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Tuttebella

Haha dat geldt ook voor jou he ;)

5. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Nou vooruit;

Wie krijgt de bof?
    De meeste kinderen in Nederland zijn tegen de bof ingeënt. Deze inentingen beschermen niet voor 100%. Ook volwassen kunnen de bof krijgen. Zelfs als ze zijn ingeënt. Die kans is echter klein. Bij gevaccineerde mensen zijn de ziekteverschijnselen wel veel milder. Als je eenmaal de bof hebt gehad, is de kans heel klein dat je het nog een keer krijgt. Het verloopt dan nooit ernstig.

En nu weet ik dat er gereageerd gaat worden met; die kan is echter klein, enz enz.... dat maakt mij niet uit, het ging mij erom dat er hier beweert werd dat dat onmogelijk was.

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Zeker! Maar als er kinderlijk tegen mij gepraat wordt, praat ik op dat niveau terug.
    Vind t dus een prima idee om gewoon als volwassenen verder te praten ;)

7. Tuttebella

Oke top, waar blijft dan je antwoord op @Chelsey88 haar reactie?

Tikkeltje kinderachtig trouwens wel, dat ‘als zij dit doet doe ik dat ook’. Over kudde gedrag gesproken.

Oceanna vindt dit leuk.
  8. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Er staat niet dat dat in verloop van tijd is? Er bestaat geen enkel medicijn wat 100% effectief is.. neem jij ook geen anticonceptie wanneer je compleet bent, is ook niet 100% betrouwbaar. Kunnen we het beter allemaal massaal naast ons neer leggen! Hetzelfde geldt voor HIV en condooms.. die Mensen in Afrika die het weigeren volgen dus jouw theorie.
    Dat er idd achter staat dat de kans zeer klein is en de ziekte milder verloopt, vind je onbelangrijk?
    Even hiervoor wordt genoemd dat het voor de vaccinatie regelmatig voorkwam met hersenvliesontsteking en doofheid als gevolg.
    Ik vind je argument zeer zwak.

Zara75, Fennec, Oceanna en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Verder kan je hier zien dat het aantal sterfgevallen voor de mazelen eigenlijk al volledig waren afgenomen voor het mazelen vaccine in het RVP werd opgenomen. Het scheelt dus zeker geen duizenden mazelen dode. Ik denk de we te veel credit geven aan het vaccine en dat we ons beter zorgen kunnen maken om andere ziekte. Het grafiekje van de meldingen van Mazelen begin helaas pas bij het moment van invoeren van de vaccinatie.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/ziekten-het-rijksvaccinatieprogramma/cijfers-context/mazelen#node-aantal-sterfgevallen-door-mazelen

Bij de Rodehond zie je wel een enorme afnamen van de ziektemeldingen sinds dat het vaccine is ingevoerd.

https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/ziekten-het-rijksvaccinatieprogramma/cijfers-context/rodehond#node-aantal-meldingen-van-rodehond

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Het hofelement in de vaccinatie is zeer effectief volgens de bijsluiter. Zie pagina 22.

http://www.ema.europa.eu/docs/nl_NL/document_library/EPAR_-_Product_Information/human/000604/WC500030170.pdf

Er heeft in het verleden op de website van het RVP een overzicht gestaan met de beschermingsduur van bepaalde vaccinaties maar dat is verwijderd. Ik heb wel eens print screens gezien en dan viel de beschermingsduur tegen. Het was in elk geval niet levenslang.

Je kan inderdaad van elke infectie ziekte hersenvliesontsteking oplopen of een flinke longontsteking. Helaas zijn dit ook bijwerkingen van de vaccinatie. De vraag die je wel kan stellen is wat schiet je er mee op? Blijft het aantal kinderen dat hersenvliesontsteking krijgt gelijk of is dit ook werkelijk afgenomen door die vaccinaties?

(Uit 2001)
    'Kindervaccinaties als DKTP en BMR kunnen hersenvliesontsteking en hersenontsteking veroorzaken. Dat zegt Ruud Burgmeijer, hoofd van het Laboratorium Veldonderzoek Vaccins van het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) in het AVRO-radioprogramma 1 op de Middag vandaag. Vanuit het huidige vaccinatieprogramma wordt er momenteel gevaccineerd tegen difterie, kinkhoest, tetanus en polio (DKTP-vaccin en DTP-vaccin), tegen Haemophilus influenzae type B (Hib-vaccin) en tegen bof, mazelen en rodehond (BMR-vaccin)...' bron: https://www.gezondheidsplein.nl/nieuws/rivm-kindervaccinaties-kunnen-hersenvliesontsteking-veroorzaken/item60552

RIVM geeft hier zelf toe. 5-10 kinderen overleden naar aanleiding van een vaccinatie in. Per jaar.

lies276 vindt dit leuk.
  11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ouch niet helemaal waar. En er staat ook zoveel op pubmed gepubliceerd. Je kan er natuurlijk lacherig over doen maar punt is wel dat dit een zeer serieus onderwerp is.

Waarom ga je hier zo met een gestrekt been in? Aanvullende onderzoeken en meer informatie zou ten allertijden welkom moeten zijn. Of dit nu voor of tegen vaccineren pleit!

lies276 vindt dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    En heb je ook uitgezocht hoeveel kinderen er per jaar zouden overlijden als er geen vaccinaties zouden zijn? Waarschijnlijk een stuk meer dan 5-10. En natuurlijk wens je dat niemand toe, het is vreselijk. Maar elk medicijn heeft bijwerkingen. Ook paracetamol en antibiotica. Gebruik je dat dan ook niet?

Zara75, monique7, Fennec en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Tuttebella

@Huismuisie Hoe denk jij dan dat het zou zijn als iedereen gewoon zou stoppen met vaccineren?

Chelsey88 vindt dit leuk.
  14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het gaat er m.i. om dat
    Waarschijnlijk ongeveer zoals het ging toen ik opgroeide. Toen kinderen gewoon de kinderziektes doorliepen, en niemand elkaar online de grond intrapte over hun persoonlijke keuzes.

Gelukkige tijden waren dat...

A new day, Lieke1989, chantalvl en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Ze zouden een verplicht vaccin moeten ontwikkelen voor volwassen met respect en empathie voor elkaar!

Dat zou de wereld een stuk vriendelijker maken!

chantalvl, Lindalovesmo, lies276 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dit is natuurlijk het meest heftige scenario de dood door een hersenvlies ontsteking. Het is veel breder dan dat. Vaccinaties op een hele jonge zuigeling geven een aanslag op het immuun systeem en dat is ook best logisch. Dat kindje heeft in een keer te dealen met veel verschillende ziekte.

Ik ben helemaal niet tegen vaccineren maar ik sta niet achter het RVP. Het is te jong, te veel en te veel in een keer. Gek genoeg was mijn reguliere huisarts het hier mee eens.

lies276 vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Waarom beantwoord je mijn vraag met een wedervraag?

18. Tuttebella

Waarom bestaan er dan vaccinaties? Als iedereen zo makkelijk die kinderziektes doorliep?

‘De rodehond-epidemie van 2004/5 was voornamelijk onder niet gevaccineerde, orthodox protestante schoolkinderen. Tijdens deze epidemie werden 32 zwangeren besmet met rodehond. Dit leidde tot 2 spontane miskramen en 11 kinderen met aangeboren afwijkingen.‘

Lijkt mij inderdaad een goed idee om vaccinaties maar gewoon helemaal af te schaffen inderdaad.

Zara75, Oceanna en DastyQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina