Waarschijnlijk de wetenschap Er zijn ook maar een paar mensen die besluiten over het toevoegen van een vaccinatie aan het RVP. Op basis van onderzoeken betaald door de makers van die specifieke vaccinatie. Zij moeten immers de veiligheid waarborgen voor ze een medicijn op de markt brengen. De quote Wij van WC eend adviseren WC eend is hierin een veel gebruikte. Onafhankelijk onderzoek dat door universiteiten wordt gedaan die niet worden gefinancierd door de betreffende farmaceutische bedrijven zijn er bijna niet. Dat vind ik vreemd.
Oa omdat zij regelmatig te maken hebben met (ernstige) bijwerkingen na vaccinaties. Ook zij hebben al regelmatig met het Lareb in de clinch gelegen omdat bijwerkingen niet worden geregistreerd, terwijl dat wel zou moeten. Zo krijg je nooit een "eerlijk" beeld van het aantal en de ernst van de bijwerkingen. Ook zij vinden het een aanslag op het immuunsysteem van een baby. Mijn huisarts geeft overigens wel aan dat ze niet elke ouder hetzelfde zou adviseren. Het is van veel factoren afhankelijk of het verstandig is om een vaccinatie wel of niet (al) te geven. Sowieso is zij tegen cocktails.
Dit is een stuk wat ik op facebook tegenkwam ( en voordat ik wordt uitgelachen, FTM is een prima website, maar kon het niet rechtstreeks daar vandaan kopiëren en nee, ik ben niet kritisch over vaccineren, omdat ik dat op facebook heb gelezen!)
@Lies1611 bedoelde je deze? https://www.ftm.nl/artikelen/het-grootste-medische-schandaal-sinds-wo-ii?share=1
Ik geloof wel dat die huisartsen bestaan maar ik geloof ook dat ze behoorlijk in de minderheid zijn. Zelf vind ik geen enkele vaccin onnodig (op het HPV vaccin na, daar ben ik nog niet helemaal over uit en moet ik me wat verder in verdiepen), maar ben het er wel mee eens dat het te veel is in korte tijd, dus ik heb het aangepast laten doen. Ik geef eerlijk toe dat ik soms het gevoel had te moeten kiezen tussen twee kwaden (wel of niet?) maar na een ervaring met zo'n verschrikkelijke nare ziekte ben ik er van overtuigd geraakt dat vaccinatie de beste bescherming is voor mijn kinderen. Dat vaccinaties vervelende en soms hele serieuze bijwerkingen kunnen geven, zoals alle andere medicatie, geloof ik wel. Ik geloof ook dat niet alle bijwerkingen altijd geregistreerd worden. Maar ondanks dat denk ik dat al die gevallen (inclusief de ongeregistreerde) in het niet zouden vallen wanneer iedereen zou beslissen te stoppen met vaccineren en de ziektes terug zouden keren. Ik denk dat er dán pas reden zou zijn om je druk te maken over bijwerkingen, aantal zieken, verminkten en doden want geloof maar dat die percentages een stuk hoger zouden liggen dan nu.
Ik ben ook zeker niet voor afschaffing van alle vaccinaties. Ik denk dat het al heel erg zou helpen als alle bijwerkingen zouden worden geregistreerd en dat de belangenverstrengeling binnen de farmaceutische industrie wordt tegen gegaan. Daar komt een heleboel wantrouwen en achterdocht vandaan. Transparantie zou een heleboel voorkomen. Ik ben wel benieuwd hoe jij het zou vinden als jouw dochter straks verplicht de hpv vaccinatie zou moeten halen? Je twijfelt zelf misschien over de betrouwbaarheid van het vaccin? Er is ook al een vaccin tegen waterpokken.Dat vaccin wordt ws ook opgenomen in het rvp. Hoe nodig vindt men die? Moet die dan straks ook verplicht worden, terwijl veel ouders hem misschien onnodig vinden?
Ik ben ook niet voor afschaffing maar het is wel fijn dat je in samenspraak met je arts kan kijken wat van toepassing is op jou leefsituatie en achtergrond.
Ik zou daar idd niet erg blij van worden. De reden is dat het om een redelijk nieuw vaccin gaat waarvan ik de effectiviteit nog niet echt bewezen vind terwijl de andere dat inmiddels wel hebben gedaan. Ik ben trouwens sowieso niet voor verplichten. Wel vind ik dat je (lees 'je' in het algemeen) redelijk en realistisch moet blijven. Dat er bv ouders zijn die er voor kiezen geen BMR prik te geven vind ik nog tot daar aan toe. Maar als je er tevens voor kiest om ze niet in te enten tegen de dodelijkste ziektes en daarmee bewust de volksgezondheid in gevaar brengt dan vind ik eerlijk gezegd dat je je verstand wel een beetje verloren bent.
Sorry, een beetje late reaktie op jouw post, maar sluit ook aan bij je post hierboven: volgens mij zijn de meeste mensen vooral huiverig over de bmr vaccinatie, en de manier waarop deze toegediend wordt. Mijn reakties eerder doelden ook voornamelijk op de kinderziekten als mazelen etc. Uiteraard is het een goede zaak dat er ingeënt wordt tegen de ernstigere ziektes. En persoonlijk heb ik ook niets tegen vaccineren. Maar ik kan me de standpunten van bijvoorbeeld @lies276 en haar redenen daarvoor echt heel goed voorstellen, maar het lijkt wel alsof iedereen die maar een beetje een kritisch standpunt inneemt in dit soort topics als imbeciel wordt behandeld. En dat staat mij tegen.
Nee, dat is niet het voornaamste probleem, er is sprake van een rage om helemaal niet te enten. en dat is een steeds groter wordend probleem.
Sommige posts zijn wat extreem, zoals bv de kinderbescherming bellen. Maar ik ben wel 100% voor vaccineren. En wat @amdaa terecht zegt, het wordt een hype om helemaal niet te vaccineren. Dat vind ik behoorlijk zorgelijk. De vaccinaties zijn destijds niet voor niets ontwikkeld en sommige ziekten waar tegen gevaccineerd wordt zijn levensbedreigend. En hoe meer mensen in die hype meegaan, (want ja echt niet elke anti vaccer heeft zich fatsoenlijk ingelezen, net zo goed als niet elke pro vaccer dat doet) hoe gevaarlijker dat wordt. Bij alle hypes zijn er mensen die daar zo maar in mee gaan, als een hele groep mensen zomaar glutenvrij gaat eten is dat verder niet mijn probleem, moeten zij weten. Maar als die groep ineens besluit hun kinderen compleet niet te vaccineren dan wordt dat wel iedereens probleem.
Sorry, ik wil de zaken niet bagatelliseren, maar dit schetst toch niet direct een heel zorgelijk beeld: https://www.rivm.nl/Documenten_en_publicaties/Algemeen_Actueel/Nieuwsberichten/2018/Vaccinatiegraad_daalt_opnieuw_licht_voor_HPV_aanzienlijk
Ik heb het idee dat alles zich een beetje verschuift. Steeds meer mensen op de zogenoemde biblebelt vaccineren gewoon, antroposofen hebben als nooit echt veel gevaccineerd en er is nu een klein groepje 'hoogopgeleide' ouders die niet vaccineren. Niet vaccineren is voor mij nooit een optie geweest. Maar vaccineren volgens het RVP ook niet. Ik zou niet weten waarom mijn zoon tegen hepatitis ingeënt moet worden
Ik wilde voor mijn jongste heel graag het waterpokkenvaccin, helaas was mijn huisarts van de oude stempel en bleef die beweren dat dat niet bestond.
Ik vond het erg onnodig, een vaccin voor waterpokken. Een paar jaar geleden vond ik het zelfs belachelijk dat kinderen niet meer ziek mochten zijn. Tot dat... mijn zoontje de waterpokken kreeg en hier bijna aan is overleden, de pokken sloegen naar binnen en hij kreeg een longontsteking. Echt heel ziek geweest. Nu kijk ik er dus heel anders tegen aan. En vraag me echt af.. hoe belangrijk het is om deze kinderziekte door te moeten maken..