Hoe denk je nu over de gekozen babynaam?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door In your eyes, 2 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe denk je nu over de naam?

1. Ik vind het nog steeds de mooiste naam

2. Ik zou er nu niet meer voor kiezen maar heb het geaccepteerd

3. Ik heb de naam veranderd/ga hem veranderen

4. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Vanmorgen kwam ik dit artikel tegen:
    Oeps! Eén op de vijf ouders heeft spijt van hun gekozen babynaam – Famme
    En dat is iets waar ik in de praktijk ook tegenaan loop. Spijt vind ik een groot woord, maar ik zou er nu niet meer voor kiezen.
    Ik ben benieuwd hoe dat met jullie zit, en in hoeverre je mening over de gekozen naam is veranderd: is het nog steeds de mooiste naam, of zou je als je het over kon doen veranderen? Heb je het geaccepteerd, of zou je daadwerkelijk stappen ondernemen om te veranderen?
    Brand maar los!

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik ben nog steeds blij met de namen van mijn 3 kids. Zou niet weten hoe ik ze anders zou moeten noemen :D

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #3 Hippo89, 2 sep 2016
    Laatst bewerkt: 2 sep 2016
    Ik ben nog steeds heel blij met alle vier de namen, het zijn echt DE namen en ik zou ze zo opnieuw geven ben er nog steeds helemaal verliefd op 😍😍

4. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik ben nog steeds heel erg blij met de naam (na bijna 2 jaar ;) haha) Wel zou ik het geboortekaartje helemaal anders doen nu, maar dat is weer een ander verhaal ;)

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik ben nog steeds blij en tevreden met de namen van onze kinderen. Of ik ze opnieuw zou kiezen weet ik niet, maar ik weet ook niet hoe dan wel. Heb voor zowel jongen als een meisje een rijtje namen die ik mooi vind en daarvan hebben ze eentje gekregen die hun vader ook mooi vindt ;)

6. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Ik ben nog steeds blij met beide namen. Nu hebben we ook namen die bij zowel kind als volwassene passen en geen rage namen. Dus ik hoop dat ik ze over 20 jaar nog net zo mooi vind :)

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik ben voor mijn zoontje een leukere naam tegengekomen. Maar ik ga hem niet veranderen, mijn man vindt de gekozen naam nog het allerleukste en hij mocht kiezen. Naam van zoontje vind ik verder nier vreselijk lelijk, nog steeds wel een leuke naam. Maar ik weet nu een leukere.
    Mijn dochters naam vind ik wel nog superleuk. Jarenlang riepen we dat onze dochter Sophie ging heten. Tijdens de zwangerschap anders besloten en absoluut geen spijt van.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik vind de namen nog steeds mooi :D. En het hoort nu al zo lang bij ze dat ik ook echt geen enkele voorstelling zou kunnen maken dat ze anders zouden heten... Het is een onderdeel van hun persoontje.

9. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij zijn nog steeds blij met de naam van onze zoon. Het past bij hem.
    Ook voor onze 2e zijn we er al uit, behalve de 2e naam. Die naam ging wat moeilijker en ik denk dat dat komt omdat de naam voor de oudste in onze ogen de mooiste was, en dat alles daarna 2e keus lijkt. Is natuurlijk niet zo, want ook deze naam gaat helemaal bij het kindje zelf passen. Het is een gevoel dat het goed zit.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Toevallig had ik het erg laatst nog met onze dochter over.

Bij beide ben ik nog echt heel erg blij.

Mijn vader is al een hele tijd overleden en toen ik zwanger was van de jongste kreeg ik met 26 weken een droom. Daar droomde ik dat mijn vader mij kwam feliciteren met * naam zoon* ... dat vond ik toen zo leuk...en ik heb die naam dus ook gekozen voor onze zoon.

Net alsof hij hem heeft gekozen.

De oudste heeft een hele internationale naam...en ze is ook echt een meisje voor die naam. Deftig maar vrolijk.

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nog steeds blij met de naam, maar wij hebben dan ook gewacht tot hij er was. Ik wilde zeker weten of het bij hem zou passen, wanneer ik hem voor het eerst gezien had. Veel mensen vonden dat maar raar, nooit iets van aan getrokken. Ik snap de stress ook nooit zo over "nog geen naam hebben". Dan lees is: "help ik ben 5 maanden zwanger en we hebben nog geen naam!!!" Dan denk ik: tjonge, nog tijd zat :D.

12. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Als ik nu kon kiezen dan had ik de oudste zoon de roepnaam van de jongste gegeven en de jongste de tweede naam van de oudste. Ik vind de namen nog steeds leuk. Maar zo past het beter bij de persoon.

13. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Wij zijn er nog steeds blij met de naam N.
    Het past bij haar.

14. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik ben nog steeds heel blij met haar naam. Past perfect bij haar :)

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb eigenlijk meer zoiets van: wat maken we het onnodig belangrijk tijdens de zwangerschap :D 9 maanden lang nadenken over dé naam, en zodra de naam is gegeven is het een feit en denk je (ik iig) er niet meer over na :D
    Heb geen spijt gelukkig.

16. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    De naam van de oudste was een middenweg, we kwamen er samen gewoon niet uit. Ik vond het de eerste tijd echt nog steeds niet de meest leuke naam die ik ooit had gehoord.
    Nu is hij 7 en kan ik me niet voorstellen dat hij anders zou heten, zijn naam ís hij gewoon, en als ik iemand anders met die naam hoor, dan denk ik: wauw, wat een leuke naam!

De naam van dochter blijf ik onwijs leuk vinden, zou ik zo weer kiezen.
    Die van de jongste was ook niet de absolute top voor mij, voor mijn man ook niet, maar ik vind die wel echt leuk, en ook die naam hoort gewoon bij hem. Ik ken zelf niemand die zo heet, dus geen idee hoe het is als ik de naam bij een ander jongetje hoor :)

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja dat had ik ook, vinden idd veel mensen raar. Maar zodra je een baby zit komt er vanzelf een naam binnen "poppen".

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het nog steeds de mooiste naam. Toen hij net was geboren en voor het eerst bij me lag bekeek ik hem en vond ik hem eigenlijk echt ene Kevin. Terwijl ik nooit aan die naam had gedacht maar het was echt een Kevin. Maar tja de geboortekaartjes en alles was klaar en om dan met de papa in discussie te gaan of we de naam wel of niet zouden veranderen?

Maar over de naam zelf heb ik geen spijt. Nu past de naam ook heel goed bij hem :)

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ben nog steeds heel erg blij met de namen voor onze meiden. De meiden zelf ook gelukkig :)
    De namen passen ook echt bij ze vind ik.

20. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Nee absoluut geen spijt. Misschien hadden ze alleen beter van naam kunnen ruilen.. De oudste is gevoelig en de naam is wat stoerder. De jongste is echt een stoertje en de naam wat alternatief misschien 😂 Maar eigenlijk is dat ook wel erg leuk, het contrast. Ben nog steeds gek op de namen al is het wel een compromis tussen mijn smaak en die van mijn man. Hij heeft wel een beetje spijt van de naam van de jongste maar ja, deze keer mocht ik kiezen

Deel Deze Pagina