Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Die van mij stond op het noordoosten waar dus een paar straaltjes in de ochtend komen. Kon me niet voorstellen dat dat te veel was.
    Noorden idd geen zon :roflmao: lekker wakker... :cool:

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  2. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Erg leuk hoor, zo'n grote. Oost Groningen is wel heel ver weg voor een plant, Zuid-Holland Zuid hier. ;)

Nummer4 vindt dit leuk.
  3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Is Den Haag in de buurt? :cool:
    M'n broer is nu op bezoek bij mijn ouders en woont in omgeving Den Haag.

4. MinnieMouse94

Wat je trouwens ook kunt doen als je nog steeds potten nodig hebt, is kweekpotten + schotels kopen van Elho. Heb je in heel veel maten, van groot tot klein. Je kunt die potten als binnenpot in een sierpot gebruiken, maar als je een schotel onder zet, kan het ook zonder sierpot natuurlijk. Ik vind zelf sierpotten al snel erg prijzig en vind de plant het belangrijkste dus ik loste dat ook wel vaak zo op. Inmiddels heb ik eigenlijk alles in terracotta staan. Ook goedkoop en ideaal.

Nummer4 vindt dit leuk.
  5. MinnieMouse94

Haha, nee, veel zuidelijker. Maar super lief!

Nummer4 vindt dit leuk.
  6. MinnieMouse94

7. MinnieMouse94

Nummer4 vindt dit leuk.
  8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw

Ik had ze inderdaad algezien maar hier gaan ze met een flinke laag hydrokorrels in de sierpot. De calatheas die ik vorige week binnen kreeg staan nog in de kweekpot in de sierpot, sierpotten zijn 14cm en zoek nu mooie 18cm potten voor vier calatheas.
    Winkelwagentje op intratuin.nl is al goed gevuld :roflmao:

9. MinnieMouse94

Oeh, heel benieuwd, wat ga je bestellen? En via welke shop had je de calathea's besteld?

10. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
  11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Hornbach! Goedkoop en snel geleverd én heel heel heel goed verpakt. Wel zou ik de vorst even afwachten. Intratuin, plantje.nl en andere sites leveren nu niet ivm de vorst. Weet niet wat Hornbach doet maar de planten komen uit Duitsland en dan is drie dagen vorst denk ik niet zo handig.

De planten waren goed nat (nog geen water hoeven geven...), 29/1 verzonden en 1/2 aangekomen met GLS. Er zat naast de reguliere folie nog een plastic zak om de pot die er losjes om dicht geknoopt was en een bamboe stok met dop om ze rechtop in de doos te houden.

12. MinnieMouse94

Klinkt goed. Ja, ik zag idd op verschillende websites al meldingen. Maar ik zou eigenlijk ook niets moeten bestellen haha.

Nummer4 vindt dit leuk.
  13. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Ik ook niet (financieel gezien) maar mijn plantjes hebben nieuwe potten nodig dus heb die 6 net wel besteld haha!
    Hield al weken marktplaats in de gaten maar er wordt hier in de buurt helemaal niks aangeboden. Jammer is dat dan...

14. MinnieMouse94

Ja precies, het kan wel een dure hobby zijn hè. En ik bezuinig liever op de potten dan de planten.

Nummer4 vindt dit leuk.
  15. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik schoot elke week wel even de kringloop binnen voor potten, ik kom nu ook echt potten te kort... Heb een aantal planten in hun kweekpot op een bordje staan. En een hoop stekjes die ik eigenlijk moet planten, maar ja, geen potten. Dat ze maar snel weer open mogen!

marina kl, MinnieMouse94 en Nummer4 vinden dit leuk.
  16. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Idem hier, maar dan met de Action, ik hoop zo dat je daar binnenkort online kunt bestellen en dan afhalen bij de winkel, zag er heel wat 15cm potten staan voor heel weinig geld. Hopelijk komen er weer van die grote zoals waar mijn pannekoekplant in staat, die was maar een paar euro, en dat voor een geglazuurde pot.

Neemt niet weg dat ik nu heel blij ben met de Elho potten die binnenkort hier afgeleverd worden, maar poeh, 7,50 voor een pot....

Majo1983 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  17. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik denk dat je toundra te droge lucht heeft of raakt het koude raam?
    Calathea heeft last van te veel water vermoed ik...

18. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Ik had me op facebook aangemeld voor een Nederlandstalige Calatheagroep maar daar word ik me toch depri van, wat een zielige planten komen daar voorbij, schrok er van hoe slecht ze er uit kunnen komen te zien.
    Zijn Calathea's echt zo moeilijk? Ik heb ze sinds aankomst nog geen water gegeven omdat ze echt zeiknat waren, duurt ook nog wel een week voordat ik ze een drup durf te geven gok ik, vooral na lezen van die FB pagina...

19. MinnieMouse94

Oh das een goede, hij zou het raam wel eens kunnen raken! Niet aan gedacht. Droge lucht zou ook kunnen. Water zal ik in de gaten houden bij de calathea. Ik geef eigenlijk nooit veel en sla in de winter nog wel eens over ook. Staat ook in terracotta, dat werkt ook mee. Nouja, ik ga het eens uitproberen.. Bedankt voor de tips iig!

marina kl vindt dit leuk.
  20. MinnieMouse94

Het zijn denk ik niet de makkelijkste planten nee, om mee te beginnen. Aan de andere kant, soms valt 't hartstikke mee allemaal. En ach, in het ergste geval is het geen match en koop je ze nooit weer.

marina kl vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina