Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ai... Hoe vaak en veel gaf je 'm water?
     
  2. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Volgens mij staat ie in een sierpot die geen afwateringsgaten heeft zonder binnen-/kweekpot?
     
  3. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    20210216_175301.jpg
    Ik heb zo'n minidingen van Ali, die werken top en kun je wat makkelijker verstoppen. Zitten geen batterijen bij mocht je ze bestellen hou daar dan rekening mee.
     
    marina kl vindt dit leuk.
  4. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek

    Ik denk echt te veel water, ik heb zo ook ooit een aloë vera vermoord. Die moet je eigenlijk pas water geven wanneer de bladeren slapper gaan voelen als je erin knijpt. In de praktijk is dat hier misschien eens in de 6 a 8 weken denk ik.
     
  5. marina kl

    marina kl Bekend lid

    21 jun 2015
    649
    344
    63
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  6. marina kl

    marina kl Bekend lid

    21 jun 2015
    649
    344
    63
    Als ik alle andere berichten lees, dan is het van onderkant al een beetje aan het rotten. Met de prikkers red je het dus niet meer.
    Ik zou het uit de pot halen en dan alles was bruin is afknippen. Daarna paar onderste bladeren die ok zijn weghalen zodat je stengeltje krijgt aan de onderkant. Dat stengeltje vervolgens in het goede grond (met perliet en in kwekerspot) zetten. Als goed is, zal ik verder groeien. Een soort "verjongings beurt" haha
     
    JUVE en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  7. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Bekijk bijlage 679191
    Had hier al even niet naar omgekeken. Vandaag even verplaatst en schoongemaakt. Mega veel dode rouwvliegjes op de bodem. :$ Maar ze zijn allemaal lekker gegroeid. Staat op het zuiden, lekker warm in het zonnetje.
     
  8. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Nou, ik heb 'm uit de pot getrokken. Het stammetje kan ik in duwen, die is echt zacht. Die groef die je ziet is er ook nu pas (indroging?)

    Ik denk inderdaad dat het een Oleander is. Maar vond het stiekem wel leuk dat ik het niet zeker wist, gewoon m'n Italiaanse verrassingsboompje:D

    Ben bang dat ik 'm moet opgeven. Of heeft iemand nog een briljant idee?
    Kan ik deze ook stekken? In water zetten? Verjongingskuur? :oops:

    (wortels zijn moeilijk te zien, dan moet ik het de grond eraf prutsen en dat durf ik niet aan)


    IMG_20210217_204446.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    https://roomed.nl/oleander-stekken/

    Als dit 'm is, heb je hier de beschrijving hoe dat te doen. :)
     
  10. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Een oleander heeft altijd veel dorst. Dagelijks flink gieten met lauw water wordt erg gewaardeerd.

    Dit lees ik nu op internet, oeps... :oops: ik dacht, Italiaans, zal wel weinig water nodig hebben:oops:
     
  11. Olympia

    Olympia Bekend lid

    16 okt 2020
    908
    1.438
    93
    Vrouw
    Op die site stekken ze een grote plant bij de blaadjes. Hier zitten amper blaadjes meer aan...
    Zou ik 'm in een glas water kunnen zetten? Zonder er verder iets af te knippen oid?
     
  12. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Als dat onderste rot is, dan niet. Dan zou ik dat afknippen en dan in water zetten. Op hoop van zegen. Heb het artikel niet gelezen verder.
     
  13. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    :roflmao:
     
  14. Tijger4

    Tijger4 Actief lid

    15 sep 2020
    174
    71
    28
    Vrouw
    Dank voor jullie reacties, ga hem er toch maar even uithalen. Hopelijk kan ik hem redden
     
    Nummer4 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  15. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.583
    113
    Vrouw
    Net de bestelde aaltjes binnen gekregen, meteen behandeld.

    Iemand ervaring met aaltjes tegen rouwvliegjes? Vind die beestjes behoorlijk irritant worden :p



    Op de verpakking staat dat je de grond nat moet houden zodat de aaltjes hun werk kunnen doen, maar ik ben bang dat de planten dan te nat staan. Hopelijk komt dit goed. Bang dat ik ze om zeep help :(
     
  16. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Ik heb ook rouwvliegjes, al een tijdje. Ik merk dat het niet erger wordt, probeer wel dagelijks te stofzuigen en dan schud ik de pot wat heen en weer en zuig de vliegjes op die omhoog komen. Dat vind ik nog best leuk om te doen. :p

    Ik heb een click en collect bestelling gedaan bij de gamma met oa schroefhaken en pluggen. En op een wol webshop van dat macrame spul om zelf plantenhangers te kunnen knopen. Ga ik voor het raam hangplanten ophangen. :) En we hebben wat wandplanken in de woonkamer, van die zwevende. Maar die kunnen echt geen drol houden. Al twee keer is een plank naar beneden komen zetten, ook door bepaald gedrag van de kinderen maar toch. Anyway, m'n man heb ik nu ook zo ver dat we echt andere planken moeten met degelijke steunen - EN DAN KAN IK DAARDOOR NOG MEER PLANTEN KOPEN :| :| :|
     
    marina kl, Krv, Nummer4 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.896
    5.583
    113
    Vrouw
    Ik zat er ook al aan te denken om van die macraméhangers te gaan maken maar dan kijk ik op aliexpress en zie ze zo goedkoop, en ik kijk naar mijn andere handwerk dingetjes die nog op de to-do-lijst staan.... Zodra de graslelies groot genoeg zijn om mooi op te hangen ga ik wel weer eens verder kijken naar plantenhangers. Lijkt me wel leuk om te doen trouwens!
     
  18. JUVE

    JUVE Actief lid

    12 mrt 2019
    441
    231
    43
    Vrouw
    Geen ervaring mee. Denk dat je ze niet super nat moet houden maar gewoon vochtig. Zijn er geen ervaringen te vinden via google?
    Ik zou graag willen weten als het werkt.
     
  19. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Haha, zo ver heb ik niet gekeken. Ik zag allemaal verschillende lengtes in Nederlandse webshops en toen dacht ik, ik maak ze wel zelf, dan kan ik dat makkelijker bijstellen.
     
  20. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    marina kl en Nummer4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina