Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Is er hier iemand die op instagram plantje.nl volgt en mee wil doen aan de winactie voor een maranta lemon&lime maar niemand heeft om te taggen? :o:

(ik dus.... wie wil mij taggen zodat ik jou kan taggen :roflmao:)

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.246
    2.364
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag echt fijn met mijn plantjes bezig geweest! De strelizia's hebben het niet zo fijn gehad op zolder deze winter, dus die hebben wat verse aarde en een licht plekje in de woonkamer gekregen tot ze weer naar buiten kunnen..

Mijn kneusje stippenbegonia die ik een paar maanden geleden kreeg doet het supergoed en had zelfs langere steunstokjes nodig!

En mijn stekjeskraamkamer is goed gevuld...

Morgen komt onze nieuwe bank! Als die staat moet er misschien weer wat geschoven worden met de meubels en de plantjes, heerlijk vind ik dat!

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  3. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.611
    4.460
    113
    Vrouw
    Haha ja hoor! Ik heb een speciaal account voor m'n plantjes aangemaakt. Stuur maar een pb voor m'n gebruikersnaam!

tuc en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  4. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.611
    4.460
    113
    Vrouw
    Heeft iemand de Caladium bulbs van Nelumbo Garden al ontvangen? Als het goed is zouden ze binnenkort geleverd moeten worden. Ik ben zo benieuwd!

Mijn alocasia Polly heb ik verpot en knolletjes gevonden onder de aarde. Die probeer ik nu uit te laten komen met spaghnum mos. Ook een leuk experiment!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ben ik ook weer;)
    Mijn plantjes staan eigenlijk allemaal nog goed. Alleen had ik laatst een tradescantia die het loodje gelegd heeft, geen idee waarom. Ik had 2 dezelfde, de ander is nog prima.
    Van de ander stekjes gemaakt om weer een nieuwe te groeien.

MinnieMouse94 en Krv vinden dit leuk.
  6. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.611
    4.460
    113
    Vrouw
    Fijn dat je er weer bent @tuc! Hoop dat alles goed met jullie gaat.

Tradescantia groeit gelukkig heel hard dus hopelijk heb je er snel weer een volwaardige plant voor terug.

tuc vindt dit leuk.
  7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Super. Volgens mij is die ene giveaway al voorbij maar er komen er vast nog meer :cool:

Krv vindt dit leuk.
  8. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik ben al jaren niet meer op Instagram, maar zijn er veel accounts gericht op planten?

9. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.611
    4.460
    113
    Vrouw
    Ja! Het is echt een hele community. Ik heb leuk contact met een aantal mensen. Het gevaar is wel dat ik dan nog meer planten zie die ik ECHT wil hebben.

Nummer4 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  10. MinnieMouse94

Ik pb je vanavond even, hier wil ik meer van weten. :o:

Krv vindt dit leuk.
  11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Ik zit nog maar kort op Instagram maar denk dat ik even bij @Krv ga neuzen wie zij volgt :)

Krv vindt dit leuk.
  12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Mijn eerste poging tot stekken...
    Tradescantia nanouk in oude flesjes die ik hier in de grond vond tijdens onze verbouwing.

Bekijk bijlage 680694

toch3, Krv, MinnieMouse94 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. KleineMama15

KleineMama15 Bekend lid

27 feb 2019
    521
    219
    43
    Vrouw
    Gouda
    Vandaag een vredesnaam gekocht

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Een wat? Heb er nog nooit van gehoord...

15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Of een autocorrectie gevalletje of een "wat is dat in vredesnaam?!" :eek:

16. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Nog niet! Heb er 3 besteld. Ik heb er al wel 1 van plnts binnen, de Spring Fling. Wanneer mogen die eigenlijk de grond in? Het is de eerste keer dat ik ze heb.

Ik heb morgen om 11.30 een afspraak hier in het tuincentrum om te shoppen. Heb het gemist :D.

Nummer4 vindt dit leuk.
  17. MinnieMouse94

Ik denk een Vredespalm. :)

Leuk! Hoe lang mag je?

18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ahh, ok. Ik had al gegoogled maar kon niks vinden :roflmao:.

Geen idee eigenlijk, denk 10 minuten, hoop meer, alle tijdslots na mij waren nog vrij dus als er niemand anders is zullen ze me niet naar buiten sturen. Heb ook een bon voor 25% korting gekregen voor een kamerplant naar keuze, dat wordt snel kiezen als het maar 10 minuten is. Gelukkig ligt t om de hoek en hebben ze buiten nog een plantjesmarkt dus kan altijd nog wat leuks voor de tuin kopen mocht het niet lukken haha.

19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.611
    4.460
    113
    Vrouw
    Voor mij ook de eerste keer! Ik lees 'in de lente' en dat ze van een minimumtemperatuur van 21 graden houden. Ik woon in een vrij warm huis dus ik wil ze eind maart gaan planten.

Ah heerlijk zeg! Ik heb vanmiddag ook een afspraak in het tuincentrum haha. Hier tijdvakken van een half uur, ik heb er 2 achter elkaar geboekt :D veel plezier!!

20. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.733
    6.643
    113
    Vrouw
    Ik kreeg gister de melding van plantje puntnl dat er weer maranta lemon&lime beschikbaar was, meteen gekeken, 66 stuks op voorraad. Ik denk, prima, dan bestel ik die straks wel. FOUT! Even later waren ze uitverkocht... De plant zelf (p12) kost 29,95 daar maar als ik stekjes zoek vragen ze op marktplaats rustig 25 euro voor een ongeworteld stekje. Dat gaat me dan weer iets te ver...

Misschien hebben jullie nog tips voor mij :thumup:
    Ik heb hier 6 verschillende calathea's staan, een alocasia polly, en een paar stippenbegonia's sinds gisteren, ik houd van duidelijke bladtekeningen. Bladbegonia's vind ik te adhd qua tekening, wazig en druk. De stippenbegonia's zijn net op het randje qua drukte :roflmao:
    Ik vind Alocasia's prachtig, heb er nog wel een paar op mijn verlanglijstje staan, maar ook Philodendron prince of orange bijvoorbeeld. De pink princess en white princess zijn me momenteel te duur. Wacht wel tot de hype voorbij is.

Deel Deze Pagina