Ik heb een begonia benigo pink die bijna al zijn blad liet vallen nadat ik hem in huis had en nu na maanden maar twee blaadjes te hebben gehad krijgt de plant weer uitlopers en nieuwe bladeren!! Ik zoek nog begonia White ice, snowcap en Corallina, iemand tips waar ik die kan kopen of iemand stekjes ervan? Mijn monstera variegata en philodendron camouflage krijgen nieuw blad zo leuk!
ik heb ze even gegoogled, dat zijn mooie subtiele begonia's. de snowcap wordt af en toe via marktplaats aangeboden net als de white ice geloof ik. tamaya zag ik ook staan laatst.
Ja klopt maar helaas niks ik de buurt en dan worden de stekjes wel duur als ik elk stekje bij een ander vandaan moet halen. Tamaya heb ik al met witte bloemen. Ik kan die marantas dus niet in leven houden terwijl calathea's het prima doen.
Ik vind Marantas mooi maar zie soms zulke zielige planten op marktplaats: "we worden geen vriendjes" of "deze voelt zich hier niet zo goed" dat ik er nog niet aan heb durven beginnen. Nou ben ik ook nog maar een maandje bezig met planten dus dat lijkt me sowieso geen goed plan
ik ben niet zo goed met plantjes, maar die had ik inderdaad ook (zo vertelde google me net) en die groeide de pot uit! geweldige plant! Alleen had ik 'm misschien moeten ondersteunen met stokjes etc - want er kwamen uiteindelijk vliegjes uit... Dus doen is hij weggegaan. Ik heb de pot nu gevuld met een goudrank (via fb) en ben daar ook wel blij mee- benieuwd hoe die het gaat doen .
Ik heb toevallig vorige week van mijn schoonzusje van de White Ice en Corallina een stekje gekregen. En van de Sinbad. Maar die staan nog te wortelen, als ze groot genoeg zijn om te stekken en je bent nog niet voorzien dan sta ik er tegen die tijd graag een af .
Oh wow ze zijn zo leuk hè. Is de Sinbad ook een stengel/ stam begonia? Of juist een blad? Aan een blad begonia begin ik niet meer
Ook een stengel! Schijnbaar ook moeilijk aan te komen. Maar met deze 3 stekjes is mijn aantal Begonia meer dan verdubbeld (had alleen de gewone stippen en de benigo pink) ben ze ook gaan waarderen, wist niet dat er zoveel verschillende waren. Hier doen ze het wel goed altijd, de Begonia's!
Grr, de naam van een plant ben ik kwijt. Ik kan hem anders zo 100x noemen en nu kom ik er niet op. Het is een vetplantachtige en hij hangt. Allemaal steeltjes met kleine vierkantjes.
Net wat onderhoud aan mn tradescantia tricolor gedaan. Ik heb hem als kneusje gekregen. Hij groeit heel hard, alleen de bovenkant is niet mooi vol. Dus nu onderaf knippen en bijplanten maar.
Weten jullie nog fijne sites om plantjes te kopen? Intratuin en plantje.nl heb ik tot nu toe alleen ervaring mee.
Ik heb nog advies nodig. Deze groeit heel hard. Maar de bovenste 2 toppen klappen om van het gewicht. Zal ik er stokjes bijzetten, of de toppen snoeien en op water stekken?