Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik zou ze stekken, op water laten wortelen en erbij planten. Dan krijg je een wat vollere plant.

Mijn Maranta's gaan ook als een tierelier op t moment.

tuc vindt dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

een vollere plant is uiteindelijk mooier idd. Ik ga er 1 stukje afhalen om te stekken en de andere stukken laat ik hangen:)

Nummer4 vindt dit leuk.
  3. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Gisteren bij de supermarkt een Sansevieria Laurentii voor €2,50 meegenomen, 50% korting, plant ziet er super uit! Had ik al, maar kon ik niet laten staan.
    Vandaag (ze krijgen op zaterdag nieuwe planten... Zo verleidelijk) vond ik een enorme Alocasia lauterbachiana... en er stond nog veel meer moois maar ik heb echt geen plek meer.... Weet ook niet waar ik deze Alocasia moet zetten. o_O

MinnieMouse94 en tuc vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb ook nog zoveel wensen, maar waar laaaaat ik het:roflmao:
    _20210306_171636.JPG
    Mijn man heeft vanochtend deze plank opgehangen, nog meer ruimte voor plantjes:)

Nummer4, MinnieMouse94 en Spectre vinden dit leuk.
  5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    20.063
    18.858
    113
    Vrouw
    Kan iemand mij misschien helpen? :o:
    Ik ben dus niet zo goed in het verzorgen van planten..:oops:planten die (blijkbaar) veel verzorging nodig hebben, gaan altijd snel dood bij mij. OEPS.
    Mijn man zegt dat ik moet kijken naar het soort plant wat ik koop en mij moet inlezen (eigenlijk wel verstandig) maar meestal koop ik gewoon wat ik leuk vind..
    Ik heb in de woonkamer, in de hoek een Dieffenbachia staan sinds kort....
    Plant staat in de pot waarin in hem heb gekocht op een bijzettafeltje.. staat niet in direct zonlicht, staat naast het raam in het hoekje, waar geen zonlicht bij komt. Op het raam ernaast staat wel heel de middag de zon.
    Nu worden de bladeren 1 voor 1 bruin en verschrompelen lijkt het wel.. en ik heb geen idee hoe ik het kan verhelpen :| de grond is gewoon nat dus lijkt mij geen water tekort...
    Iemand tips voor de verzorging?

En ja ik weet trouwens dat het een giftige plant is. Kwam ik later achter.

6. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Jij hebt ruimte zat! Past nog genoeg tussen toch? Bij mij staan ze zij aan zij :roflmao: Bekijk bijlage 681199

Maar nou moet ik ook zeggen dat ze hier deels tijdelijk staan. De grotere planten gaan naar de woonkamer als de kast klaar is (nieuwe boekenkast, onderdelen moeten nog aan elkaar vast gemaakt worden)

tuc vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Haha heerlijk!

8. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Krv en tuc vinden dit leuk.
  9. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Maar deze staat klaar om plantjes te ontvangen.... Alle kleinere plantjes zet ik op de zijkanten zodat ze mooi kunnen gaan hangen. Peperomia, tradescantia in ieder geval en ik denk dat de Begonias daar ook een plekje krijgen. Verder wat plantentafeltjes voor de grotere planten.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Mooie planten zeg!

11. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Dank je :) Ben ook erg blij met alle calathea's.
    Ik ben wat doorgeschoten in planten aanschaffen. Dit alles staat er sinds 1 februari :cool:
    De zes calathea's waren mijn eerste planten die ik kocht op een pannekoekplant (mijn moeder heeft een overvloed aan enorme pannekoeken) en een spatiphyllum (kreeg ik van een vriendin met kerst) na.
    Kreeg vrijdag heel veel stekjes van een moeder bij school, twee tradescantia soorten en een vetplant die ik nu probeer te laten wortelen. vind ik niks aan die vetplant, maar we zullen zien of het werkt. En gisteren brak er een stukje van een van mijn peperomia's af dus die staat nu ook op water. Geloof dat ik nu maar even moet stoppen met plantjes kopen :rolleyes:

tuc vindt dit leuk.
  12. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Dit is trouwens mijn pannekoekplant. Heb daar al heel wat stekjes uit gehaald laatst, en ook met meerdere bij elkaar gezet in een potje. Vind ik mooier dan één stengel.

MinnieMouse94 en tuc vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Wow, dat lukt mij helaas niet met de pannenkoek. Hier wil die niet zo.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Het stekken heeft even stil gelegen hier, maar nu we het voorjaar weer in gaan, ben ik het weer van plan volop te doen.

Nummer4 vindt dit leuk.
  15. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Hier wil ie gewoon niet dood. Het ding was een hangplant geworden bij mijn moeder maar bij mij groeit ie weer de lucht in, grappige bochten in de stengels.
    Bij het verpotten heb ik er heel wat stekjes uit gehaald en ook die groeien als kool. Hopelijk worden die net zo groot.

tuc vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn pannenkoeken blijven wel leven, maar ze dunnen uit en maken nooit baby's helaas.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb inmiddels een monkeymask, string of hearts en scindapsus op water staan. Heerlijk weer het voorjaar op komst.

Nummer4 en Majo1983 vinden dit leuk.
  18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Leuk he? Ik zie ook alles echt sneller groeien. Ik heb vandaag mijn Dieffenbachia Reflector gestekt, t afgesneden stekje had al flinke wortels dus heb hem direct in de potgrond gezet. Hopelijk lukt het, de eerste keer dat ik een Dieffenbachia stek.

Er staan nog 5 of 6 pups om mijn grote plant, maar eerst maar eens proberen of het lukt op deze manier.

20210307_132822.jpg

Krv, MinnieMouse94 en tuc vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Mooi zeg!
    Ik vind de dieffenbachia prachtig! Maar ik ben gastouder, de GGD krijgt een hartverzakking als ik die binnenzet;)

Majo1983 vindt dit leuk.
  20. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.737
    6.649
    113
    Vrouw
    Waar heb je hem staan en hoeveel water krijgt ie?
    De mijne staat op het noordoosten en krijgt één keer per week een flinke scheut water. Staat ook in een enorme pot, ø35/40 ofzo maar feitelijk zijn het 6/7 planten ofzo.

Deel Deze Pagina