Ja ze schijnen super giftig te zijn. Mijn kinderen en huisdieren komen er gelukkig niet aan. Maar snap dat de ggd dat niet leuk vind. Dit is mijn enige Dieffenbachia, eigenlijk ben ik er niet zo van maar deze vind ik echt heel gaaf.
Ik geef tussen de stammetjes, heb alle planten zonder binnenpot in de sierpotten staan dus water overal van bovenaf. Misschien wat meer indirect licht? Bij mijn ouders staan ze overal en nergens. Zelfs op het zuiden. Die verbranden wel wat aan de kant van het raam maar dat neemt m'n moeder voor lief.
Heb net de Alocasia lauterbachiana uit elkaar getrokken en er drie van gemaakt Kwam op Facebook een lading Elho potten tegen in kleinere maatjes dus vanmiddag meteen opgehaald. Zo blij mee! Alleen had de Alocasia eigenlijk een veel grotere pot nodig, die ik niet heb, dus dan maar in drie. Voorzichtig de wortels uit elkaar getrokken en de drie stengels in aparte potten gezet. Hoop dat ze het goed blijven doen. Veel plezier van een supermarkt plant
O top! Zo'n dealtje met van die potten kom ik helaas nooit tegen. Heb maar weer een lading bij intratuin besteld. En om geen verzendkosten te hebben ook maar 2 planten mee besteld
Een kleine monstera monkeymask. Ik heb een grote in de kamer, maar wilde er nog 1 in de keuken. En een suikerdruifje.
Ik heb laatst een bestelling bij Ikea gedaan voor potten, meestal loop ik regelmatig de kringloop binnen maar dat gaat nu natuurlijk al een tijd niet. Bij Ikea waren ze ook niet duur dus heb een voorraad verschillende maten ingeslagen (stuk of 15 ) dus ik kan even vooruit. Ik heb vandaag mijn Caladium geplant volgens de instructies die erbij zaten. De 3 van Nelumbo heb ik nog niet binnen maar deze van plnts al wel. Ben benieuwd! Hopelijk wordt het een mooie grote plant!
Leuk! Ik wil ook graag bij de intratuin bestellen of eigenlijk een kwartiertje shoppen boeken maar vrees dat ik lang niet genoeg ga hebben aan dat kwartiertje en mijn man doet me wat als ik nog meer planten in huis haal, dus vermeerder ik ze nu gewoon en neem af en toe bij het boodschappen doen wat mee Ik wil proberen om de sansivieria laurentii te stekken op water en in grond. Las dat je bij de ene vorm van stekken de gele rand kwijt raakt, op zich niet vervelend natuurlijk, een andere soort sansivieria erbij
Ik mis nu toch wel het shoppen bij de Action en de Xenos als het gaat om hebbedingetjes voor de planten, vooral nu ik ineens zoveel planten in huis heb staan...
de volgende kamer die ik qua planten ga aanpakken is de slaapkamer. Ik heb er een monstera staan, een zaagcactus en wat vetplanten. Maar ik wil daar ook hangers.
Hebben jullie tips voor wat leuke, makkelijke plantjes voor de kinderkamers? Onze kinderen zijn ook dol op plantjes en hebben regelmatig een kalanchoë op hun kamer omdat die zo vrolijk zijn, maarja die vind ik toch wel snel lelijk worden
Dat is wel een lang proces. Bij mij niet gelukt, maar dat is misschien mijn gebrek aan geduld geweest. Ik heb laatst ergens een zaagcactus opgehaald die heel dunne bladeren had. Dat stond niet mooi en die heb ik dus helemaal in stukken gesneden, laten drogen en in aarde gezet. Nu afwachten maar. Bekijk bijlage 681437 Bekijk bijlage 681439
Wat voor hangers heb je in gedachten, en welke planten? Ik heb wat stekjes van een graslelie in drie potten staan en die groeien als... graslelies, hard. Maar ik zou het zo leuk vinden als ze gaan hangen. Ik twijfel tussen macrame touw bestellen of kant en klare aliexpress hangers bestellen, of misschien een klein kratje die ik op kan hangen maar dat vergt weer wat meer handwerk, touwen, haken etc. Zelfde geldt ook voor marcramehangers maken. Een plank ophangen is ook leuk, aan 4 touwen. Ben er nog niet helemaal uit. Mijn woonkamer heeft een 70er jaren knalgele keuken als blikvanger (zonder kookzone) waar nog een houten bar haaks op komt te staan met gele leren barkrukken. Ik wil wat in de gele/blank houten scandinavische stijl blijven maar ook met een hint naar de 70er jaren. Niet te modern dus, en macrame past daar weer helemaal bij... Sorry ik ratel foto's en voorbeelden please!
Is dat de ZZ plant? Wist niet dat het een cactus was. Sansiveria's kan je op verschillende manieren stekken las ik laatst. Net als wat jij beschrijft, laten drogen en stukken in de grond zetten, of op water laten wortelen, of scheuren en meteen in de grond zetten (snelste manier). Die eerste twee zijn tijdrovend inderdaad maar daar krijg je wel de meeste planten door, niet dat dat het idee is trouwens. Ik heb een tweede sansivieria gekocht omdat mijn zoon die zag in de koopjeshoek en die wilde gaan stekken maar ik had nog niet gelezen dat het zo lang zou duren Ben zelf ook vrij ongeduldig dus weet niet of het zo'n slim plan is