Hier ook sinds juni aangesloten bij de stekjes route. Heb een plantenbieb bij huis. Super leuk om mensen te zien neuzen in de kast en ruilen en doneren. Mijn liefde gaat uit naar de Hoyas, bladbegonias en alocasia. Maar eigenlijk vind ik heel veel wel leuk.
Ik heb een slechte dag, dus voor afleiding een rondje intratuin gedaan. De monstera siltepecana gevonden, helemaal blij
Fijn dat zo'n rondje Intratuin een beetje helpt. Hopelijk wordt de dag niet nog slechter voor jullie. Maar nu wil ik ook naar de Intratuin om te kijken of die hier staat was die duur?
Super prijs lijkt mij, is ook een hele mooie plant! Op insta is een hashtag #plantsarecheaperthantherapy Dit kocht ik afgelopen week: Bekijk bijlage 698966 En net een rondje biebjes gedaan in de buurt: Bekijk bijlage 698967 Helemaal zen nu!
Ooo mooie ook! Echt als je mij 3 jaar geleden gezegd had dat planten mijn hobby zouden worden verklaarde ik je compleet voor gek. Inmiddels 70 planten (en heul veul stekjes) in huis verder..
Dat dacht ik in februari nog haha, toen kocht ik mijn eerste Calathea's. Nu onderhand 150 planten ofzo.
Voor het eerst iets via blad gestekt. De peperomia watermelon. Brak een blaadje af en toen dacht ik het eens te gaan proberen. Ben heel benieuwd. Bij deze plant werd het vaker gedaan zag ik. Ik heb 2 grote peperomia rotundifolia's. Die wilde ik sowieso via de steeltjes op water stekken (de gangbare manier), maar omdat ik de onderste blaadjes natuurlijk moest verwijderen van het steeltje heb ik die ook als bladstek geprobeerd. Waarschijnlijk wordt dat helemaal niks, maar anders gooi ik de blaadjes ook weg, dus wel geinig om te proberen.
Met heel veel geduld lukt het stekken van peperomia's vrijwel altijd. Hoe heb je die watermelon gestekt, op aarde of in water? Ik vind water zo leuk om te doen. Je ziet de wortels groeien en dan komen er minuscule blaadjes aan. Grond kan ook prima maar het kan zo 3 maanden duren voor je iets ziet. Goed blijven sprayen zodat de grond niet uitdroogt in dat geval.