Hier ook twee daarvan gestekt. 2 halven van een blad in de grond. Zakje erover. Goed gelukt. 1 is uit mijn plantenbieb gehaald tweede staat nu in de bieb. Nu heel veel bladbegonias aan het stekken en kaaps viooltjes
De Peperomia rotundifolia’s kun je ook heel goed direct in de aarde steken! Inmiddels al meerdere nieuwe planten gekregen zo
Hellllp, wat zijn dit voor beestjes en wat doe ik eraan? Dit is een prachtige plant die ik graag wil redden.
Trips ik gebruik edialux conserve garden ervoor. Je kunt de plant nu in elk geval afspoelen en behandel met spiritus en zeep of neemolie. Weet niet of je een ander goedje in huis hebt wat zou kunnen werken.
Nu niks in huis nee. Heb de plant even op de badkamer gezet. Moet je alleen de bladeren afspoelen of ook alle grond wegspoelen en de wortels doen? Wat doe je dan met die spiritus? Dat heb ik wel in huis.
Je moet ook even je planten nakijken die in de buurt staan. En eigenlijk al je planten even nakijken. Bij edialux hoef je de aarde niet weg te gooien want dat doe je in het gietwater en spray je op de plant. 1l water 20gr groene zeep 10ml spiritus mengen en zo vaak mogelijk sprayen. Je zou voor nu de aarde kunnen weggooien en de wortels even kunnen afspoelen.
@JUVE bij edialux spray je op de plant en in het gietwater? Moet je de bladeren dan wel afspoelen of gebeurd dat met sprayen? En hoeveel kun je met een verpakking doen?
Ik spoel de planten nooit af maar dat komt omdat ik het in huis heb. De trips gaan dood door het gif van edialux. Ik heb een verpakking van 60ml en daar doe ik al heel lang mee want je verdund het. 1 liter gietwater is 0.8ml edialux en spray is 1liter met 1.2ml edialux. Je hebt ook een verpakking van 20ml. Maar jij hebt het nog niet in huis dus hoe minder je van die trips op je plant hebt hoe beter natuurlijk. Want het zuigt de sappen uit je blad en die schade gaat niet meer weg. Maar als je hem behandeld met spiritus en groene zeep spuit je ze er ook wel af. Nog bij je andere planten gekeken? En anders vanavond even doen. Begreep dat ze dan het meest actief zijn.
Nou niet echt, maar wel een aantal hangers die ik al langer heb en lang gegroeid zijn. Dus zonde om zo weg te gooien.
Balen @tuc maar je moet er een keer aan geloven... https://www.hermie.com/nl/11085/conserve-garden-spinosad-ecologisch-middel-20ml https://www.hermie.com/nl/14635/conserve-garden-spinosad-ecologisch-middel-60ml Aanbieding ze verzenden heel snel!
Ik heb het daar besteld vanmiddag Ja echt he, ik vond het al zo apart dat ik nog nooit beestjes had gehad. De aangetaste planten inmiddels gespoeld, gedroogd en van schone aarde voorzien. Ze zien er wel lekker fris uit. Zodra de edialux binnen is begin ik daarmee.
Van die Edialux moet echt maar weinig in he? Keek naar de verhoudingen, 8ml op 10L water. Ik heb wel minder aangemaakt, want met die 10L kun je 100 planten doen En weet iemand of je die behandeling moet herhalen?