Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    I
    Ik zat vooraan op de korte kant

Nu is het een soort 'wie van de 4?'

2. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Haha ik heb het plaatje niet meer scherp genoeg vrees ik:|

3. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Leuk dat hier weer wordt geschreven! Bekijk bijlage 641642
    Mn Sansevieria Black Coral. Lijkt veel op een S. Zeylanica, maar is donkerder.
    Bekijk bijlage 641643
    Wat zielige pannenkoeken. De volle komen bij zusje vandaan en vonden de reis wat kkkoud geloof ik. Dus die doen wat zielig. De andere in de donkere potten stonden in de kneusjeshoek van de Intratuin en aaah, zielig, moest ik meenemen. Helemaal uitgedroogde aarde, niet meer in staat om vocht op te nemen. Dus zoveel mogelijk oude aarde weg, verse nieuwe aarde en een klein slokje water. Nu even met rust laten. Staan voor een raam op het noorden, dus lekker licht, maar geen direct zonlicht.

dreumesje, Taiga, marina kl en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. MinnieMouse94

Qua potten wel redelijk wat nieuw. Ik vind van die antraciet potten mooi in huis staan en steekt mooi af bij dat groene van planten. Heb wat potten bij de Intratuin gekocht, van Every Days collectie en dan mat zwart, die vind ik prachtig. Ook ben ik dol op van die zinken potjes, nu leuke gevonden, zwart met witte streepjes. Daar nog een keer meer van kopen, maar nu eerst weer even hand op de knip. ;)

Terracotta potten zie je ook veel, lekker goedkoop ook, maar staat niet mooi in mn huis. Heb veel zwart/wit/zilver/grijs. Koele kleuren. Terracotta is juist een warme kleur, dus staat niet. Vind t wel leuke potten!

5. Paardenbloem

Best lastig he! Ik vind het best ingewikkeld om het bij elkaar passend te laten blijven zonder dat het al teveel gematcht is.. En dan ook nog passend bij je interieur inderdaad.
    Soms zie je op van die gestylde foto’s allemaal verschillende potten bij elkaar wat dan heel hip en nonchalant staat. Maar bij mij wordt het in werkelijkheid dan al gauw rommelig:confused:

marina kl vindt dit leuk.
  6. MinnieMouse94

Haha, precies ja. Nu is het hier in huis echt verreweg gestyled ed. En dat hoeft ook niet. Qua potten hou ik het nu bij zilver/wit/zwart/grijs. Ik hou wel van kleur, maar niet van kermis, haha. En met zoveel planten en dus potten wordt t dat toch wel als je lukraak wat kleuren koopt. Bij mij dan.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen waar je dat leuke potje vandaan hebt? Eventueel het merk?

8. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn Monstera is een beetje treurig, ik hoop dat ik hem weer blij krijg.
    _20200211_094723.JPG

9. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat zonde. Potgrond moet wel vochtig zijn (niet nat) en liever niet uit laten drogen.

10. tuc

tuc Niet meer actief

Dan moet er denk ik wat water bij. Ben altijd bang dat ik teveen geef.

11. Paardenbloem

Tuurlijk!:) Intratuin ook, ik denk eigen merk want ik kan er geen merk in vinden verder..

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Op dit moment laat ik mijn planten behoorlijk uitdrogen. Al mijn stekjes die ik in potgrond had gezet zaten vliegjes in :mad:
    Is eigenlijk geen doen met stekjes,die moeten wel voldoende water hebben voor de wortelontwikkeling.
    Heb ze maar weggedaan want heb toch een grotere hekel aan vliegjes. Van de zomer maar weer eens beginnen, genoeg stekjes hier:

image.jpg image.jpg

Iemand nog enig idee of je deze een beetje kan snoeien? :

image.jpg

dreumesje en marina kl vinden dit leuk.
  13. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Binnenkort maar eens bij de intratuin langs.

14. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Als ik het goed zie is dat een paraplu plant. Deze kan je niet snoeien. Wat je afknipt sterft af. Je kan de kluit wel opdelen en de dooie stengels eruit halen. Heb je ineens twee planten.

Theezeefje vindt dit leuk.
  15. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Bedankt!

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    20200211_095201.jpg
    Dit zijn mijn planten. Heb nog veel graslelies maar die ga ik niet allemaal op de foto zetten :roflmao:

De Aloe Veras moeten nodig verpot worden.

17. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Rouwvliegjes, denk ik? Ik heb hele goede ervaring met de aaltjes van Ecostyle :)

18. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.488
    2.325
    113
    IMG_20200212_130935.jpg IMG_20200212_130742-01.jpeg Ik wil even mijn nieuwe aanwinst showen. Gekregen van mijn werk voor mijn verjaardag. Wij zijn geloof ik de enige fysieke winkel die deze plant verkoopt. Is een kweeksoort die niet veel voorkomt. Een Peperomia Hovaria, ook wel knuffelplant genoemd vanwege de hele zachte blaadjes alsof er dons op ligt. Ben er zo blij mee! IMG_20200212_130333-02.jpeg

marina kl, Theezeefje, dreumesje en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Paardenbloem

Gaaf zeg! Werk je dan ook bij een bloemenwinkel of tuincentrum o.i.d. als ik het vragen mag?

20. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.488
    2.325
    113
    Nee niet eens haha. Ivm privacy stuur ik je wel pb.

Deel Deze Pagina