Niet een foto van mijn Tammy , maar dit is mijn lievelingsplant hier in huis: Begonia Tamaya. Alleen is die van mij heel wijd uitlopend qua takken. Daarom worden ze ook wel Angel Wing genoemd.
misschien door teveel water of teveel zon juist.. Schijnt dat je dat verschil kunt voelen. Wanneer teveel water het probleem is, voel de plant en de wortels een beetje zacht en zompig. Wanneer droogte/teveel zo’n het probleem is, voelen ze hard en uitgedroogd. Klinkt ook wel vrij logisch trouwens
Ik word ook blij van je foto Zal van het weekend proberen wat foto's te maken om met mijn collectie te pronken
Niet zompig, maar ook niet dat typische droge van te weinig water als ik t voel. Het is ook echt die hele top van die ene. En die andere stengel is geel, dat zou dan duiden op te weinig zon. Maar de rest heeft nergens last van? Anyway, ze staan nu lekker zonnig en die twee gekke stengels weggedaan.
Ja soms heb je ook gewoon zomaar een paar gele blaadjes ergens aan terwijl het met de rest van de plant prima gaat, had ik pas ook met mijn Monstera. Bijzondere wezens zijn het
Bekijk bijlage 642028 Sansevieria Kirkii friends Bekijk bijlage 642027 Sansevieria Francisii Bekijk bijlage 642026 Schattige pannenkoek! ❤ Bekijk bijlage 642025 Nieuw potje ❤ Bekijk bijlage 642024 Sansevieria Hahnii Bekijk bijlage 642023 Sansevieria Ehrenbergii Samurai Dwarf
Bekijk bijlage 642291 Graslelie stekjes Hebben jullie ook echte plantenmeubels? Zoals een mooie plantenstandaard of tafel?
Leuk! Ik heb een simpel plantentafeltje gehad maar vond het zelf niks. Heb ook niet zo'n heel groot huis dus dat zal ook niet meehelpen. Dus ik heb hem weer verkocht.
Nee, niet echt. Ik wil dat best graag een keer. Maar dan ook echt zo’n opstelling dat ik er veel en ook grote planten kwijt kan. Heb er eigenlijk qua licht etc. wel een mooie plek voor maar dan moet de piano weg
Krijg jij je paradijsvogelbloem in bloei? En zo ja hoe vaak bloeit hij? Ik heb er pas een gekocht maar is nog heel klein. Potmaat 13cm en ik denk ongeveer 20cm hoog
Die moet toch zoveel jaar oud zijn voor ie bloeit? Was hier laatst ook iemand die m op zn wishlist had! Weet even niet meer wie..
Als de plant rond de 8 jaar oud is. Helaas zijn er veel strelizia's op de markt die niet meer tot bloei komen. Wil je zeker weten dat hij gaat bloeien kan je het beste 1 kopen met bloemen erin las ik. Maar.... Prijzig!! Volgensmij duurt het een halfjaar tot hij weer kan bloeien na een bloei.
Het ligt er trouwens ook nog aan welke soort Strelitzia je hebt gekocht. Je hebt ook de Nicolai. Die bloeit pas boven de 2 meter hoogte en krijgt niet snel bloemen.
dan zal ik wel genept zijn denk ik. Deze was maar 12 euro. Op het kaartje staat alleen strelitzia verder niks.
Als je echt een bloeiende Strelitzia koopt ben je wel tegen de 100euro kwijt en soms wel meer. Betekent natuurlijk niet dat die van jou geen Strelitzia is of nooit gaat bloeien. Het zal in elk geval dan nog wat jaren duren Ze hebben ook een koude winterperiode nodig. Ik denk als je hem echt houdt als kamerplant waar het het hele jaar rond de 20graden is er ook niet snel bloemen komen.