Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Niet een foto van mijn Tammy ;), maar dit is mijn lievelingsplant hier in huis:

Begonia Tamaya.

Alleen is die van mij heel wijd uitlopend qua takken. Daarom worden ze ook wel Angel Wing genoemd.

MinnieMouse94, dreumesje, marina kl en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Wat een mooie bloemetjes komen daar aan!

3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Wauw wat een mooierd!

4. Paardenbloem

misschien door teveel water of teveel zon juist..
    Schijnt dat je dat verschil kunt voelen. Wanneer teveel water het probleem is, voel de plant en de wortels een beetje zacht en zompig. Wanneer droogte/teveel zo’n het probleem is, voelen ze hard en uitgedroogd.
    Klinkt ook wel vrij logisch trouwens:o:

5. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik word ook blij van je foto :p

Zal van het weekend proberen wat foto's te maken om met mijn collectie te pronken :p

6. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Heel mooi! Is het een moeilijke plant?

7. pety01

pety01 Actief lid

3 mrt 2011
    434
    219
    43
    NULL
    NULL
    Inderdaad heel mooi. Lekker vrolijk

8. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Niet zompig, maar ook niet dat typische droge van te weinig water als ik t voel. Het is ook echt die hele top van die ene. En die andere stengel is geel, dat zou dan duiden op te weinig zon. Maar de rest heeft nergens last van? Anyway, ze staan nu lekker zonnig en die twee gekke stengels weggedaan.

9. Paardenbloem

Ja soms heb je ook gewoon zomaar een paar gele blaadjes ergens aan terwijl het met de rest van de plant prima gaat, had ik pas ook met mijn Monstera. Bijzondere wezens zijn het:roflmao:

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  10. MinnieMouse94

marina kl, dreumesje en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. MinnieMouse94

Bekijk bijlage 642291 Graslelie stekjes :D

Hebben jullie ook echte plantenmeubels? Zoals een mooie plantenstandaard of tafel?

dreumesje vindt dit leuk.
  12. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    Leuk!

Ik heb een simpel plantentafeltje gehad maar vond het zelf niks. Heb ook niet zo'n heel groot huis dus dat zal ook niet meehelpen. Dus ik heb hem weer verkocht.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  13. Paardenbloem

Nee, niet echt. Ik wil dat best graag een keer. Maar dan ook echt zo’n opstelling dat ik er veel en ook grote planten kwijt kan. Heb er eigenlijk qua licht etc. wel een mooie plek voor maar dan moet de piano weg:|

14. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    ik ben heel benieuwd naar foto’s! Er zitten hele mooie planten tussen!

15. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Krijg jij je paradijsvogelbloem in bloei? En zo ja hoe vaak bloeit hij? Ik heb er pas een gekocht maar is nog heel klein. Potmaat 13cm en ik denk ongeveer 20cm hoog

16. MinnieMouse94

Die moet toch zoveel jaar oud zijn voor ie bloeit?:| Was hier laatst ook iemand die m op zn wishlist had! Weet even niet meer wie..

17. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Als de plant rond de 8 jaar oud is. Helaas zijn er veel strelizia's op de markt die niet meer tot bloei komen.
    Wil je zeker weten dat hij gaat bloeien kan je het beste 1 kopen met bloemen erin las ik. Maar.... Prijzig!!
    Volgensmij duurt het een halfjaar tot hij weer kan bloeien na een bloei.

18. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Het ligt er trouwens ook nog aan welke soort Strelitzia je hebt gekocht. Je hebt ook de Nicolai. Die bloeit pas boven de 2 meter hoogte en krijgt niet snel bloemen.

19. Krulpeterselie

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    dan zal ik wel genept zijn denk ik. Deze was maar 12 euro. Op het kaartje staat alleen strelitzia verder niks.

20. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.493
    2.327
    113
    Als je echt een bloeiende Strelitzia koopt ben je wel tegen de 100euro kwijt en soms wel meer.
    Betekent natuurlijk niet dat die van jou geen Strelitzia is of nooit gaat bloeien. Het zal in elk geval dan nog wat jaren duren :(
    Ze hebben ook een koude winterperiode nodig. Ik denk als je hem echt houdt als kamerplant waar het het hele jaar rond de 20graden is er ook niet snel bloemen komen.

Deel Deze Pagina