Ik heb de mijne (4 stuks) gekocht toen ze ook mini waren (20-25 cm hoog), 4 jaar geleden denk ik.. Dit jaar voor het eerst een knop in de grootste. In de zomer stonden ze buiten op een zonnig plekje, eind oktober/begin november naar binnen gehaald..
Dat wist ik niet er staat ook weinig info op het kaartje dan de hoeveelheid water en zon. Ik houdt hem deze zomer binnen (beneden) in de vensterbank op het zuidwesten/westen. En dan zet ik hem in november boven op de slaapkamer. Daar staat altijd het raam open en is het koel.
mocht dat zo zijn hier verdwijnt ie weer tzt denk ik. Ik heb geen idee waar ik een plant van 1,80 moet gaan laten! Ik heb een neppe bloem erbij in gezet en het blad is mooi dus mag ie voorlopig blijven tot hij de vensterbank uit groeit.
Haha dat had ik dus ook, door de drukte met de kids bij de tuincentrum helemaal niet opgevallen dat er een neppe bloem erbij zat zo blij thuis gekomen en toen zag ik het pas... dacht dat ik verkeerde plant meegenomen had. P.s. mijn man is het nog steeds niet opgevallen, het plantje staat al een maand bij ons in de slaapkamer
Omdat we geen vensterbanken hebben, heb ik twee houten bankjes voor het raam staan met hierop een aantal planten. En voor een ander raam, hebben we een zelfgemaakte plantenbak.
haha ik zag wel dat er een neppe bij zat. Ik kwam het potje nog tegen in de container maar ook daar staat alleen de algemene naam op niet het soort en hoe hoog hij wordt. En hij kostte zelfs maar 5,99. Ik ben heel benieuwd wat hij gaat doen!
Miin Calathea Rufibarba heeft een ongeluk gehad, dochtertje stootte er tegenaan en toen viel hij van het krukje waar hij op stond. Groot deel van de stengels is geknakt, ben bang dat hij er geweest is. Hij deed het juist best goed voor zo’n ‘moeilijke’ plant
Oh wat zonde, maar niet gelijk helemaal afschrijven hoor. Gewoon laten staan en je kunt altijd de geknakte stengels er nog uit knippen.
Volgens mij was die van mij ook 5,99 en ook alleen maar algemene naam (ik zeg dan alleen voornaam zonder achternaam). Toevallig ook Intratuin? Ben erg benieuwd naar hoe het gaat doen. Moet zeggen dat ik de blaadjes wat "ronder" qua vorm vond dan de "grote broers", maar het staat mooi vol en groen te pronken in de slaapkamer dat ik het zelfs leuker vind dan het grote variant
Hier bij ranzijn gekocht maar grote kans dan dat het dezelfde is! Hier zitten er denk ik tien bladeren aan ongeveer maar inderdaad mooi groen en rechtop. Ik heb hem in het aqua4weeks systeem gezet en hij gebruikt echt veel water! Heb vandaag ook demiwater gehaald voor mijn bromelia. Ik heb een hele mooie maar hij krijgt bruine vlekken op het blad. Volgens internet kan dat door kraanwater. Hij stond op de salontafel maar nu in de vensterbank op het westen. Misschien toch te licht ook ondanks dat het donker weer was de afgelopen weken.
Dit is mijn paradijsvogel met een echte nep bloem erin En de 2e is ook een leukerd, philodendron. Jonge blaadjes zijn bont en oude worden groen. De "kleurstrepen" zijn ook 3d zeg maar, je kunt het voelen als je over het blad aait
Bekijk bijlage 642540 Gisteren deze plantjes gekocht. De blaadjes die in de grond zaten waren geel dus die trok mijn moeder eruit (blijf er gewoon af, Hahah) de verkoopster zei dat ik die mocht laten zitten en dat ze vanzelf omhoog komen. Nu waren die gele natuurlijk niet goed maar wel zonde. Nu is de steel dus kaal aan de onderkant, komt dat nog goed? En is deze makkelijk te stekken?
Ik heb ook kale stammetjes geloof ik... https://www.google.com/amp/s/www.mamabotanica.nl/blog/zamioculcas-zamiifolia-stekken%3fformat=amp
Ik heb nu 15 stekjes van verschillende planten staan. Lijken allen aan te slaan. We willen straks een soort "urban jungle" sfeer creeren in huis. Merk dat ik ook erg fan ben van aparte soorten. Zo heb ik de philodendron pink princess gescoord vandaag. Erg blij mee. Maar ik verbaas me over de prijzen van sommige andere planten. O.a de Monstera thai constellation. Die gaan voor € 100+ weg!! Echt.. ik vind dat bizar. Zou bang zijn dat ie dan het loodje legt denk ik. Hihi
Ik heb vandaag twee keer de Sansevieria Victoria/Whale Fin gekocht. Stonden in de koopjeshoek, ach, zielig, dus die moesten mee. Ik moet echt niet meer naar de Intratuin gaan...
Zo herkenbaar Ik was deze week bij een woonwinkel waar ook 2 hangplanten hingen die wel wat extra aandacht konden gebruiken. Mijn vriendin die mee was, heeft me echt tegen moeten houden om ze niet te kopen/redden (ze waren echt in slechte toestand, ook in verhouding met de prijs)