Oké fijn deze ervaringen te horen. Online vind je toch vaak planten die je bij een tuincentrum niet hebben.
Bekijk bijlage 643261 Van deze graslelie heb ik wat stekjes afgehaald. Drie waren genoeg geworteld op water en heb ik net in de aarde gezet. Bekijk bijlage 643263 Blijven leuke plantjes, word er vrolijk van. Bekijk bijlage 643262 Wat doe je met die stengel eigenlijk? Groeien daar weer nieuwe aan?
Ik weet het antwoord op je vraag niet @MinnieMouse94 Zou zomaar kunnen! Ik bedacht ineens dat ik nog een lege vensterbank in de bijkeuken had en ik had nog een plekje voor een hangplantje bovenop mijn kookboeken Het volgroeide erwtenplantje in hangpotje was net te groot voor het potje waar ik het in wilde, dus 3 mini-erwtenplantjes hierin gezet. Hoop dat ze net zo mooi vol worden als die grotere in de winkel! En een nieuwe Sanseveria en nog een Musa Dwarf om mijn bijkeuken ook wat groener te maken Nog even en mijn man vraagt een winkelverbod bij de Intratuin voor me aan Als ik mijn zin had gedaan, had ik nog veel meer meegenomen. Zag een prachtige mega grote Strelitzia, zo’n leuke Philodendron white measure en een Epipremnum marble queen als hanger. Die staan op het verlanglijstje
Wow gaaf, gefeliciteerd! Hoe oud is het plantje? Dan weet ik dat ik komende X jaar hoef niet op te wachten
Ik zou die stengel helemaal afknippen. Dan kan de plant weer aansterken en dan weer nieuwe sterke stekjes geven.
Weet iemand een plant die op de graslelie lijkt, alleen dan helemaal groen, dus zonder die witte strepen op de blaadjes? Of iets vergelijkbaars. Het zou helemaal top zijn als de blaadjes helemaal groen en wat breder zijn
Gekocht in mei 2018 als plantje van 25-30 cm hoog (geen idee hoe oud hij toen was) . Dit is de grootste van de 4 die ik toen kocht en de enige met bloem
Heeft iemand hier ook ervaring met een plantenmuur met bewateringssysteem? Ik heb een groot stuk kale muur waar ik graag wat opvulling aan wil geven.
Weet iemand een smalle, hoge plant (beetje a la aloe vera of sanseveria) die in een donkere ruimte kan overleven? Ik wil graag een plant in de wc maar daar is geen daglicht. Is dat te doen?
Ik lees op internet dat het blijkbaar toch kan, maar vind het ook zonde als de plant na een paar weken het loodje legt
Oh echt. Welke planten dan bijvoorbeeld? Ik ken wel planten die weinig licht nodig hebben en dus in een donker hoekje kunnen van de huiskamer, maar ik dacht bij helemaal geen daglicht dat het kansloos was.
https://www.eigenhuisentuin.nl/huis/badkamer/5-planten-die-overleven-in-badkamer-zonder-daglicht De meesten zijn alleen echt te groot, de sanseveria is de enige optie die zou passen. Plant moet in een nis boven de wc