Bij een particulier gekocht. Via een collega . Heb er 30,- voor gegeven. Is al een redelijke plant (6 bladeren en 1 op komst) met aardig wat wit. Geen gekke deal dus.
@Manolito Hoe staat je stek erbij? Vanmiddag druk geweest bij mijn schoonmoeder. Al haar kamerplanten verpot. Ze stonden veel te krap in uitgedroogde aarde. Dus samen grote potten gekocht en potgrond en lekker met de handen in de aarde wroeten. Staat er nu weer fris bij. Bekijk bijlage 644920 Deze wortels, bizar! Als je het uit elkaar trekt, zooo lang.
Iemand enig idee wat dit voor plantje is? Ik had wat dingen besteld bij intratuin en gevraagd of ze er 3 miniplantjes bij wilden uitkiezen voor mijn terrarium (vorige waren volledig beschimmeld). Een fittonia en varen vullen nu het terrarium en deze had ik over, maar geen idee wat het is en hoe hij verzorgd moet. De PlantSnap app zegt vanalles, van aronskelk tot anthurium.. En het terrarium (sorry, krijg hem niet gedraaid)
Gebruiken jullie hydrokorrels als jullie de planten verpotten? Heb bij een aantal planten mag het niet las ik op internet maar over mijn monstera's kan ik niks vinden of het wel of niet mag. Is het juist goed of juist niet. Ik heb vrijwel allemaal dichte potten. Plantje geen idee wat het is. Lijkt idd op een koffie plant maar de bladeren lijken mij daar te breed voor..
Kennen jullie de Groene Kneusjesbox van plantje punt nl? Ik heb er paar dagen geleden 1 besteld, ben benieuwd!
Bij mijn croton Codiaeum petra mag het bijvoorbeeld niet omdat de wortels dan kunnen gaan rotten bij een dichte pot dit heb ik via 123plant en wat andere sites. Heb jij een open of dichte pot voor je monstera? Ik ben ook wel benieuwd wat er in je kneusjesbox zit!
Ik hoor voor het eerst dat niet alle planten tegen de hydrokorrels kunnen. Ik ga me daar in verdiepen, kan toch slecht slapen s avonds en heb bijna al het internet al uit haha. Zo heb ik een doel Heeft iemand misschien tips mbt avocado plant? Heb vorig jaar samen met mijn dochter een pit in het water gezet, na 2 mnd zowat kwam er een wortel en een stengeltje. Omdat het zo triest eruit zag heb ik het in het begin vd zomer buiten gezet en vergeten. In de herfst deed het plantje nog ok en heb ik het naar binnen meegenomen. Echter verder dan 2 blaadjes komt het niet. Het groeit wel, maar zodra er een nieuwe blad aandient gaat er onder 1 dood. Op zich niets mis mee, maar het is zo rare stok met boven 2 iele blaadjes die aan de buiten kant beginnen al te verschrompellen. Ik heb van alles geprobeerd, van plek verwisseld, van pot verwisseld. Minder/ meer water. Niets lijkt te helpen. Er zitten wel hydrokorrels op de bodem, dat weer wel Verder geen idee wat ik verkeerd doe. Dochter is inmiddels het hele "advocado project" lang en breed vergeten haha
Oh, het is maar goed dat ik het nog niet kon haha, dat vind ik ook super leuk! Ben erg benieuwd naar de foto.
Nou dan zou het je eerste kopje koffie kunnen worden! Hoe leuk is het idee! - waarom drink je geen koffie? - ik wacht op mijn eigen koffiebonen oogst
Zouden er echt bonen aan zo'n koffieplant komen? In dat geval ik er ook één kopen haha. @marina kl, ik heb het ook maar gelezen hoor. Ben er geen kenner in en doe ook maar wat op die site staat, geen idee of dat goed is of niet