Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    @Waxinelichtjes,
    Is de nieuwe schutting helemaal dicht? Zo niet dan zal er met de tijd wel wat takken/bladeren erdoor kunnen komen. De buren kunnen die zelf gewoon weg knippen.

2. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Volgens mij staat dat op de zak toch, dat dat 'moet'? Ik gebruik ze niet, ik heb ze altijd in kweekpotten in mijn sierpotten. Heb die in veel maten van Elho Green Basics, plus natuurlijk de te kleine potten die je overhoudt als je planten verpot. Dus altijd een passende kweekpot voor ze in hun sierpotje gaan.

3. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Nee het is zo'n schutting met de planken om en om. Er piept van alles gemakkelijk tussendoor. Zo hebben we al eens een druif verwijderd aan 1 kant omdat de buurman al die bladeren niet zo leuk vond.

4. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Lijkt me beetje gezeur - wat is er mis met groen? ;)

5. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Haha niks natuurlijk maar de vorige eigenaar was hovenier en nogal... enthousiast laten we maar zeggen :D. Hij snoeide niet zoveel en beide buren hebben amper planten. Ja dat is dan geen match:o:. En we hebben goed contact met allebei gelukkig, maar ik weet ook dat ze het waarschijnlijk niet zo leuk zullen vinden. Dus dacht ik, hup gaaspanelen klein stukje vd schutting af en beide partijen blij.

pippa26 vindt dit leuk.
  6. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Ik denk dat als je hem een stuk van de schutting afzet dat het dan niet zo vaart zal lopen met door de schutting heen komen.

Waxinelichtjes vindt dit leuk.
  7. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    klimplanten groeien overal doorheen. Wij hebben aan onze kant ook gaas tegen de schutting met klimplanten. Dat zat er al toen we het huis kochten. De buren knippen gewoon weg wat erdoor komt. Aan de andere kant heeft onze buurvrouw het en knippen wij de takken er gewoon weer af. Dat is het voordeel van klimplanten die kunnen daar tegen dus aan jou kant gaan ze er niet dood aan. Ik zou dus wel goed kijken wat je ertegenaan plant. Er zot namelijk veel verschil in klimplanten. Je hebt langzame, makkelijke soorten maar ook woekerende soorten.

8. MinnieMouse94

@Beheer Mag de topictitel worden veranderd naar 'Kamerplanten liefhebbers'

Ik denk er over om nog twee topics te openen, een moestuin topic en een tuin topic. Zou dat leuk zijn denken jullie? Mijn eigen groene vingers zijn wat selectief, ik ben nog niet zo'n ster in tuinieren en van moestuinen heb ik helemaal geen kaas gegeten, maar ik vind het wel ontzettend leuk en zo kunnen we daar ook over kletsen en blijven de topics bij een onderwerp.

Paardenbloem vindt dit leuk.
  9. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.664
    2.110
    113
    Epipremnum, scindapsus en monstera etc kunnen ook klimmen ipv hangen.
    Ik heb ze in grote potten met een flinke tak of takken zodat ze kunnen klauwteren en slingeren.

10. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    @Paardenbloem
    Je kunt als je daar ruimte voor hebt een soort ladder tegen je muur aanzetten waar je planten dan aan kan hangen of neerzetten. Genoeg ideeën te vinden op Google of pinterest. Bij fonq zag ik dit

11. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Whoehoe gisteren kwam er ineens een box aan van plantje.nl met een mooie Palm en 2 calathea’s :) had mijn man besteld. En blijkbaar ook nog een kneusjesbox. Dan hebben we echt teveel planten straks :roflmao: ga een schema maken over voeding en water want kan er geen wijs meer uit - hoe doen jullie dit?

12. MinnieMouse94

Wauw dat is lief! Foto's? :)
    Ik loop bijna dagelijks wel een rondje langs m'n planten. En ik weet uit m'n hoofd wel welke soorten eerst droog willen staan voor ze nieuw water krijg en welke niet ed. En dan geef ik waar nodig een slokje. Vaak krijgen ze op zondag allemaal water. En nu merk ik met die warme dagen en veel zon bij m'n rondje op woensdag of donderdag dat de planten op de vensterbank in het zuiden nog wel weer wat willen. Je hebt ook apps er voor.

pippa26 vindt dit leuk.
  13. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Zoals @MinnieMouse94 beschrijft, doe ik het ook qua water geven (dat probeer ik tenminste, ben soms nogal chaotisch:roflmao:).
    Dat moestuin en tuinier topic vind ik ook een goed idee! Ik ben ook echt een leek op dat gebied.

En wat een superleuke verrassing van je man @pippa26 !

pippa26 vindt dit leuk.
  14. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ga ik zo even maken! Ik heb nogal een angst om teveel water te geven dus moet het toch goed bijhouden denk ik. Ik moet nu ook de kantoorplanten verzorgen van collega’s (staan bijna allemaal nu op mijn kantoor), alle planten elders in het gebouw, mijn eigen planten en alle stekjes die op die vensterbanken staan (bij een vervallen nooduitgang met veel licht..). Dus moet er nu echt routine in gaan brengen. Met de intratuin app enzo kan ik niet goed overweg haha, ik denk dat ik toch een tabel ga maken!

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  15. MinnieMouse94

Wat een heerlijke plantenspam @pippa26! Leuke planten heb je. :)

Bekijk bijlage 649058
    Mijn nieuwe aanwinst. Ik was al een tijdje op zoek naar een ZZ Raven en zag 'm nu in de buurt op mp voorbij komen. Helemaal blij mee. :)

tuc, Paardenbloem en pippa26 vinden dit leuk.
  16. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Paardenbloem en pippa26 vinden dit leuk.
  17. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Ik heb mijn baby bananenplant gestekt maar nu zien de blaadjes wat slapjes en sneu uit, trekt dit nog bij?

pippa26 vindt dit leuk.
  18. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Trekt nog bij - wel veeeel water geven en sproeien!

Deel Deze Pagina