Iemand nog tips voor leuke planten? Ik heb veel Sansevieria's (+/- 20 verschillende soorten!), wat graslelies, ZZ planten, Dracaena's en nog wat vetplanten zoals Crassula, Haworthia. Ik wil eigenlijk alleen maar planten waarbij het niet zo nauw komt zeg maar. Die niet gelijk dramatisch gaan doen als je ze vergeet en die je moet sprayen en zo of waarbij de standplaats heel nauw komt. Dus als jij nog een leuke plant weet die ik nog niet hebt genoemd, vertel het me. Ik zie dus net ergens in een vlog dat Sansevieria's sinds een tijdje onder de Dracaena's vallen. Daar ga ik dus niet aan kunnen wennen geloof ik.
Tradescancia (vaderplant) is wat mij betreft een hele makkelijke plant en niet onbelangrijk, perfect om te stekken Ik lees de info niet over deze plant, want het is echt waar: je mag vergeten waten geven, het plek maakt niet uit en mocht het toch nog lukken om de plant dood te laten gaan, dan kun je altijd nog eind stukjes afknippen en in het water doen Ik heb hier aantal groene soorten van (hou persoonlijk niet van die bonte/ gestreepte soorten)
@MinnieMouse94 Ik vind Alocasia Zebrina een leuke plant, die moet hier nog een keer komen. Maar het is niet een gemakkelijke plant lees ik. Ik zelf heb een beetje een mix tussen makkelijk en aandacht vragende planten De calathea Medallion is ook super mooi maar moet je wel sproeien. Begonia maculata (stippenbegonia) Is ook niet echt moeilijk, de grond goed vochtig houden en lichte plaats en hij groeit als kool. De bladbegonia's zijn ook niet moeilijk ook gewoon de grond vochtig houden. Ik ben wel redelijk weg van de urban jungle planten en die moeten bijna allemaal gesproeid worden.
Dit vind ik een leuke plant, ga hier naar op zoek, dank! Hmm, klinkt niet echt als waar ik naar op zoek ben. Ik vind een urban jungle super leuk, maar de plantensoorten die je nodig hebt om zo'n jungle gevoel te creëren, passen niet zo bij me. Ik vond op Google ook nog een Aglaonema. Dat lijkt me ook wel wat.
O die is mooi zeg! Ga ik onthouden! Hier trots op 2 planten die het momenteel echt goed doen. De Scindapsus groeit echt als een tierelier. En de Monstera krijgt ook grote scheuten.
@tuc super leuk! Die Scindapsus is echt heel lang aan het worden! Ik heb mijn gatenplant opgebonden maar betwijfel of die dat nou zo leuk vindt. Misschien heb ik het niet goed gedaan Ik heb van die lange scheuten stekjes gemaakt voor mijn moeder en schoonmoeder.
Wij hebben vandaag besloten 2 kittens te adopteren, wat betekent dat een deel van mijn planten collectie de woonkamer uit moet..! Onze vorige oude kater gaf geen snars om de planten, maar deze zijn wat onderzoekender.. Sommigen kan ik nog wel hoog zetten (en dan alleen als ze niet super giftig zijn), maar met planten die echt gevaarlijk zijn voor katten ga ik geen risico lopen
ik ga de scindapsus proberen te stekken. Nog nooit iets gestekt, dus best spannend haha. Mijn moeder is er ook helemaal weg van, en wil dit voor haar proberen. Dit zou een makkelijke plant zijn om te stekken dus ben benieuwd.
Gaat super snel! Stukje afknippen (2 blaadjes op steel) en stukje steel van 10-15 cm op water en er is een wortel. Ik vind stekken zo rustgevend, heb er 30 staan ofzo
Scindapsus stekt erg makkelijk. Ik heb ze in verschillende varianten. Lekker laten wortelen op water (baby voedings potjes zijn ideaal) op een lichte plek. Water niet verversen. Alleen bijvullen als het nodig is.
Vandaag flink aan het opruimen geweest in de stekjes hoek. Heb 21 stekjes weggegeven. Dat ruimt op. Had zoveel. Heb zo langzamerhand wel mn voorkeuren. Dan kunnen anderen weer naar iemand anders. En had wat dubbele stekken (scindapsus soorten, epipremnum soorten, philodendron soorten en tradescantia nanouk)
Ik ga ook een hangplant kopen en vindt die van tuc super leuk dus daar ga ik daar naar opzoek. Ik heb wel een beetje een planten verbod van mijn man
Haha mijn man vindt ook dat we geen planten meer nodig hebben. Dat vind tie al lang, maar als ik er 1 koop en neerzet als hij er niet is heeft tie toch niks in de gaten
Heb deze drie gisteren gekocht. Komen uit de stekjes bak. Lepelplantje Bladbegonia En nog eentje waarvan ik niet weet wat het is. Het groene plantje.
Hahaha mijn man vindt het ook wel even welletjes geweest. Dat maakt wel weer dat ik kritisch kijk maar m'n planten, en dus weer wat weggeef om ruimte te maken voor nieuwe die ik écht moet hebben.
Ik doe het graag. Vind planten erg leuk. Heb er veel, ook bijzondere soorten die je niet zomaar in een tuincentrum tegen komt. En als ik dan een stekje kan maken voor een andere liefhebber doe ik dat graag. Ruil ook geregeld wat.