Mijn bromelia is onderhand echt uitgebloeid. Zo jammer maar hij heeft toch ruim vier maanden gestaan. Het was een hele mooie met meerdere bloemen op een stengel. In het begin de fout gemaakt om kraanwater te geven dus nu wat bruine vlekken in het blad. Ik ben benieuwd of hij weer in bloei kan komen maar dat schijnt heel lastig te zijn.
Hier ook gewoon leidingwater hoor. Gaat best. Misschien bij bepaalde specifieke planten niet, zoals de Bromelia.
Als ik genoeg heb doe ik regenwater bij alle planten. Maar gebruik ook gewoon kraanwater als dat op is of gekookt water.
regenwater inderdaad. En als dat niet voorhanden is kan je demiwater geven. Kost bijna niks bij de lidl. Ik gebruik dat demiwater alleen voor de bromelia. De rest doet het prima op kraanwater.
Demiwater kende ik nog niet. Hebben ze dat altijd bij de lidl? Wat ik mij afvraag kun je ook mineraalwater gebruiken? Kan het online nergens echt vinden.
nog een vraagje over het stekken, op de ene site zeggen ze: water regelmatig verversen, en ergens anders lees ik weer: alleen bijvullen. Verschilt dat per stekje? Mocht iemand van bepaalde stekjes af willen dan hou ik mij aanbevolen
Ik deed wel bij mijn monstera het water verversen. Mijn andere stekjes heb ik meteen in de aarde gezet omdat dit aangeraden werd. Die staan er nu een paar dagen en benieuwd of dat ooit iets wordt.
Hebben jullie ook nog een plantenwishlist? Ik wel: - Fittonia - Alocasia - Tradescantia Zebrina - Calathea Haha en te bedenken dat ik een aantal maanden terug geen enkele plant in huis had en mijn man nu al het idee heeft dat tie in een jungle woont
Ik heb een tijdje terug twee stekken van mijn monstera gemaakt en een op water en de ander in de aarde gedaan. Die in de aarde aan mijn zus gegeven en die doet het super goed met nieuw blad en al en die op water staat nu al een tijd in de aarde en die heeft nog geen enkel nieuw blad en ziet er zelfs wat zielig uit
Dit heeft mijn man ook Mijn lijstje van planten die ik echt graag wil: Alocasia Zebrina Monstera variegata Paradijsvogelplant Strelitzia Reginae Zou eigenlijk meer calathea's willen maar geloof dat er voorlopig niks in komt.