Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  2. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ja ik ben helemaal in mn nopjes hiermee!

tuc vindt dit leuk.
  3. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Oh meiden, ik loop vreselijk achter met het lezen van de berichten! Er komen zo veel leuke plantjes voorbij!

Mijn wishlist is niet echt groot, ik hou voornamelijk van groene (niet bonte) planten:
    - Chlorophytum Lemon
    - groene tradescancia
    - ?

Ik wil graag bij ons wat planten groeperen, wat zou dan passen bij Chlorophytum Lemon, paradijsvogel en nog iets?

Hebben jullie ervaring/ foto's met zo'n planten bak van Ikea:
    https://www.ikea.com/nl/nl/p/lantliv-plantenstandaard-wit-70186113/

4. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
  5. MinnieMouse94

Ja, is ook lastig. Ik heb de areca gehad, maar deze bladeren zijn anders. Er zit meer ruimte tussen de bladeren zelf.

marina kl vindt dit leuk.
  6. MinnieMouse94

Gewoon iets wat je al hebt? Planten staan al snel bij elkaar toch. :D
    Geen ervaring mee, wel getwijfeld om hem te kopen. Ik heb er eigenlijk helemaal geen plek voor en al heel veel wit in huis, dus niet gedaan uiteindelijk. Vind m wel erg leuk!

7. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    @MinnieMouse94,
    Je bent lekker bezig! Leuke planten allemaal weer! Welke kleuren hebben jou dracena? Ik vind zo'n Yellow of White stripe erg mooi. Moet hier ook nog eens komen.
    Palm ik ga voor je zoeken welke het is.

@marina kl
    Leuk kastje had hem nog nooit gezien maar kan niet veel mis mee zijn toch.
    Misschien een dieffenbachia erbij?

8. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Kan het een kentia plam of goudpalm zijn?
    Ik denk goudpalm.

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    7BB07A5F-CC6F-4F00-890A-5FE8B5123AC8.jpeg @MinnieMouse94 gaaf zeg die yucca en die palm. Die palm zijn heel veel soorten van die allemaal op elkaar lijken dus dat is lastig te zeggen welk soort het is. Ik heb ook zo een soort maar dan een kleintje. Hij begint nu weer nieuw blad te geven maar die heeft een slechte periode achter de rug.
    wij hebben nu twee yucca’s in de tuin maar die zijn weer heel anders dan de kamerplanten. Die grote planten zijn zo gaaf! Maar hier eigenlijk geen ruimte voor om het neer te zetten.

10. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Mijn idee was om zo juist de planten te bundelen zodat het leuk bij elkaar staat en je huis nog een beetje bewoonbaar blijft haha, het is hier ook heel snel vol hoor.
    En voordeel van Ikea is dat je het in elk gewenste kleur kan verven

Heb nu 2 medinilla's op de vensterbank staan, zo gaaf zijn ze :thumup:

11. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Diffenbachia is leuk, heb toevallig eentje in een pot staan, zal morgen even naast elkaar zetten. Ik vond het altijd een simpele plant, maar misschien juist daardoor leuk!

12. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Die ziet er idd uit alsof het zwaar heeft gehad, was het spint?

Ik knip bjj mijn palm altijd de droge stukjes eraf, ze oogen meteen stuk beter! Gewoon halve blad bijvoorbeeld, net boven dat droog stukje

13. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    geen idee. Geen luis of beestjes maar blad wat steeds bruin wordt. De bruine stengeltjes met verdord blad trek je er ook zo uit. Zit totaal geen wortel meer aan. Ze zijn echt verdord dus knapperend en knisperend zegmaar. De grond is wel gewoon vochtig maar niet nat en zie ik ook geen schimmel of iets dergelijks in. Het was zo een miniplantje die zijn altijd lastiger op te kweken omdat ze zn klein potje hebben. Dan is het al snel te nat of te droog

14. MinnieMouse94

Die ik nu heb, zijn allemaal de gewone Dracaena Marginata. Ik zag net bij het Googlen ook een Dracaena White Jewel. Ook echt een beauty.
    Ja, ik denk inderdaad één van die twee? :)
    Ik heb ook niet echt ruimte voor planten met wijdstaand blad. Daarom moet die palm ook erg, haha. Maar Dracaena's zijn er smal en dan gaat 't best. Gewoon in de lege hoeken.
    Dat zijn mooie planten!

15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Mag ik jullie wat vragen? Ik heb een calathea, die in de schaduw staat. Ineens krijgt hij bruine plekken.
    Wat is er aan de hand. De plant krijgt 1 keer per week wat water met pokon voor groene planten en ik sproei de bladeren af.

16. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Misschien geef je hem te weinig water? Maar je kan hem juist ook ineens te veel geven. Hele donker bruine vlekken wijst op te veel water. Ik geef mijn calathea 2x per week klein beetje water en sproei hem 1x per week.

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Ik denk dat het dan ineens teveel is

18. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Het blijft altijd even zoeken wat de plant nou wel en niet wil. Calathea’s zijn wat dat betreft best lastig.

19. tuc

tuc Niet meer actief

vraagje aan de plantenkenners hier. Mijn monstera groeit goed, krijgt flinke uitlopers met nieuwe bladeren die goed van kleur zijn en veel gaten hebben. Ik heb gelezen dat dat een teken is dat de plant blij is en gezond is.
    Maar alle monstera's die ik zie hebben dikke glanzende bladeren. Mijn bladeren zijn niet glanzend en dun.
    Doe ik toch iets niet goed of komt dat omdat dit nog een jonge plant is?

20. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Welke monstera heb je?
    Ik heb de monkey mask (obliqua) en die ziet er ook donkergroen en dof uit, alleen na het sproeien wil die wat glanzen.
    Mijn monstera deliciosa glanst weer wel. Dus misschien ligt het aan de soort?

Deel Deze Pagina