Heeft er iemand verstand van appelbomen...? Wij hebben een kleine appelboom in de tuin (geen idee welke ) en daar gaat het momenteel niet zo goed mee. Vorig jaar gekocht en na een aantal maanden dachten we eigenlijk dat hij dood/bijna dood was. Tot onze verbazing begon de boom half maart bloesem aan te maken. Het leek heel goed te gaan, maar sinds een paar weken begint de bloesem uit te vallen en nu worden de knoppen al gauw bruin of zwart. Nieuwe bloesem verwelkt ook ineens hard. Iemand een idee wat er aan de hand is? De boom krijgt voldoende water. Wel staat hij constant in de zon, maar heb begrepen dat appelbomen van zon houden.
Ik was echt een planten noob om t zo maar te zeggen.. echt niks overleefde bij mij. maar ik heb er nu zowaar drie die het al een hele tijd doen en ook als een malle gaan. Dus ik ben best trots haha!
Bekijk bijlage 650662 Help! Kleine beestjes in m'n plant!! Wie kan me helpen en herkent dit en weet wat te doen?
Super goed! In de lente / zomer vinden ze het wel fijn om wat voeding te krijgen - bij de intratuin enzo kun je dat kopen! Zeker omdat ze hard groeien hebben ze dit nodig
Het lijkt op de luizen? Heb je een spray hiervoor/ tegen? Ik koop bestrijdingsmiddelen alleen van Bayer, het werkt in 1x en bespaart mij zoveel irritatie
heerlijk als je zo de ruimte hebt. Onze buren hebben een banaan in de tuin staan in een hele grote pot. Die komt ver boven de schutting uit dus wij mogen meegenieten
Wij waren even een weekendje weg en de lelie’s zijn uitgekomen. Van de week met droog weer een betere foto maken
Ja, ik denk ook luizen na te hebben gegoogled. Ik heb er geen spray tegen. Ik las afspoelen met harde straal koud water en evt. sprayen met afwasmiddel. Beiden heb ik gedaan en zal ik nog herhalen. Wat ik ook zat te denken, is 'm gewoon helemaal kort snoeien. Dit ding groeit toch als een gek en loopt vast weer opnieuw uit. Ik vind 't stiekem helemaal niet meer echt een leuke plant, maar ik kan geen planten weggooien, zelfs niet met het excuus van luizen, haha.
Ja lachen hè. Marktplaats! Ik betaalde voor de trolley en het stoeltje 9 euro bij iemand die veel retro en vintage verkoopt.
ideaal! ik baal voor de leuke dingetjes van marktplaats enzo dat ik naar belgie ben verhuisd - daar leeft iets kopen tweedehands niet zo. Ze kopen liever alles nieuw
Oh dat snap ik, dat je daar van baalt. Ik vind marktplaats, kringloopwinkels ed echt geweldig. Naast dat het gewoon heel goed is om tweedehands aan te schaffen ipv nieuw te kopen, heb ik er ook heel veel plezier in. Zou dat zeker missen ook!
Ja precies, ik ook! Ik heb hier nu één ruimte met giga ramen op het zuiden ingericht als een soort van koffiebar met vanalles wat ik gevonden heb in de kelder en dergelijke. Kleine pallets gebruikt als plantenverhoger en die met witte banen geverfd.. heerlijk! Daar staat ook de banaan. Maar verder is er hier in de stad maar één kringloopwinkel (en duur)... waar ik vandaan kwam, op elke hoek zo'n beetje heb nu een lijstje met mijn wensen doorgegeven aan familie en vrienden - dan kunnen ze beetje voor me rondneuzen!