Oh die bovenste foto heb ik zoo vaak gezien dat ik het kan dromen, wat een mooie plaatje is het he! Ik heb er nu 1 staan en heb met mezelf afgesproken dat ik er geen stekjes van maak (dus laat die "jonkies" staan) zodat het hopelijk ooit in de buurt komt van die bovenste foto En die onderste foto, is het van jou? Ook gezellig zo al die pannenkoekjes bij elkaar
Echt? wat een geld! Al moet ik zeggen ik vind 40 euro voor een stekje oom best prijzig hoor. En ze zijn ook zo gereserveerd op MP ook nog! Ik blijf dromen
Je zal hem inderdaad dood laten gaan die rouwvliegjes werkt ook wel goed door een paar dagen achter elkaar de plant even goed te laten verzuipen in water. Daar kunnen ze niet tegen. Maar dan moet de plant dat wel kunnen hebben.
Heel veel water geven in de pot dus? Ik heb nu twee planten nieuw aarde gegeven en morgen doe ik er nog een in de hoop dat het werkt.
klopt en dan een tijdje laten staan dat het bovenop de pot echt blank staat. En dan weer uit laten lekken. Maar je plant moet wel tegen veel water kunnen op deze manier.
Ik heb meerdere pannenkoeken en van eentje ga ik alles er aan laten zitten heb ik met mezelf afgesproken. En van de anderen mag ik stekken pakken om uit te delen.
Bij mijn pannenkoek heb ik kaneelwater gegeven. Daarna lag de aarde vol met de dode larven, werkte super goed! Ik houd de aarde ook heel luchtig en strooi erin met kaneel ook. In de pannenkoek komen ze niet meer.. en de grond laten uitdrogen, dan gaan de larven ook dood.
Gewoon kaneel uit een potje of verse kaneelstokje? Ik ga het morgen meteen proberen. Aarde oplaten drogen heb ik bij mijn sanseveria gedaan en daar zijn ze juist weg maar die plant kan ook een tijdje zonder water.
Ja gewone kaneel uit een potje. Water koken, laten afkoelen en dan kaneel erin en roeren. Verder laten afkoelen en dan alles bij de plant gieten (zoals normale gietbeurt) en de deal onderin niet erbij!
Joehoe, mijn allereerste stekje krijgt wortels Nu ongeduldig op de rest wachten Edit, zie alleen dat het voor jullie amper te zien is, maar zitten echt veel worteltjes aan.
Beetje inzoomen dan zie je het idd!! Zag gisteren bij mijn blaadjes van de bladbegiona ook al wat groeien!
Deze zag er bij aankoop goed en gezond uit. Ik heb hem verpot en toen ik gisteren goed keek zag ik allemaal dooie bladeren. Heb die er uitgeknipt maar nu is het toch een zielig plantje. Vraag mij af wat er mis is gegaan.
Misschien stond het te nat? Ik merk zelf bij blad begonia's dat ze in groepen (lees in een pot met andere planten) snel achteruit gaan
@marina kl Hij staat alleen in een pot. Hij stond eerst in het gekochte potje even met andere planten op een bordje omdat ik nog een potje moest kopen. Nou ik hoop gewoon dat de plant weer aan sterkt. Te nat zou wel kunnen moet nog even zoeken hoeveel water deze wil.
Dit stekje van mijn schoonmoeder meegekregen. Bij haar hangt hij super mooi, dat gaat bij mij nog wel even duren nog haha