@pippa26 wat schattig! Ook echt een mooi plantje. @JUVE leuk! ik heb vandaag drie stekjes van een andere Tradescantia binnen gekregen. De yellow hill.
@MinnieMouse94 Waar bestel jij je stekjes dan? Ik zie op marktplaats leuke stekjes staan maar durf dat steeds niet aan.
Een flinke epipremnum aureum vragen en die laten hangen. (Of philodendron scandens of scindapsus pictus) Of laten klimmen langs een grillige tak, kan ook. Kan met al deze soorten. Zijn vrij makkelijk. Stekken makkelijk en groeien vlot.
Ja dat is idd wel slim. Doe ik voor de meeste ook. Weet bijvoorbeeld dat mijn moeder en schoonmoeder het superleuk vinden om zo'n plant uit te zoeken dus hen wil ik wel een paar namen geven.
Ja die laatste heb ik nu op mn lijstje staan. De scindapsus hangt al te pronken hier, en daar heb ik stekjes van staan al
De scindapsus doet het echt geweldig hier, ik heb hem 2 maanden ofzo staat op een plank aan het plafond en de takken moet ik bijknippen omdat die bijna op de grond hangen. Dan gaan de dreumesen eraan hangen en krijg je tarzan situaties hier
O dat is ook een mooie! Ik zie net een mail binnenkomen dat mn kneusjesbox verstuurd is naar gls dus ben heel benieuwd wanneer die hier komt Edit: oeee het zou morgenmiddag zijn, kan echt niet wachten.
Ja graag foto's! Kan ik mee genieten haha, heb nu even geen plek meer in huis kan daarom even niets meer bij hebben Heb wel 2 plekjes bewaard voor lastig te vinden of veel te duur 2 plantjes misschien kan iemand mij helpen in mijn zoektocht: - begonia chloristicta (een stekje of een zaad, lijkt me super leuk). Heb er 1 gevonden in het buitenland maar die zegt dat er pas in augustus stekjes beschikbaar zijn - monstera variegata en dan 1 helft wit en een andere groen. Op mp zijn ze gelijk gereserveerd, weet dus niet eens voor hoeveel ze weg gaan. Zag bij Intratuin ze wel staan, 99 euro voor een plantje . Dacht eerst dat het 39 was, leek mij een betere prijs haha
Hier geen planten liefhebber maar met een topic titel als deze zullen er vast genoeg mensen zijn die het weten. Ik heb mat dochter een tafel gemaakt in de tuin met aarbeien, komkommer, tomaten en paprika planten. Weet iemand hoe lang het duurt voor daar wat vruchten aan komen? Of wanneer het zichtbaar word dat er iets begint te groeien? En of het nodig is om de plantjes om te potten als ze groter worden? Edit. En nog een andere vraag. Zie op facebook steeds meer extreem gekleurde hortensia's en lelie's voorbij komen. Erg fleurig voor in een vaas. Weet iemand of dit soort gekleurde bloemen geverfd zijn of worden ze in deze kleuren gekweekt? (Bijv. Turquoise lelies).