@marina kl Begonia chloristicta is leuk! Die wil ik ook. Wil je een update geven wanneer die leverbaar is? Monstera variegata wil ik ook maar gezien de prijs wordt het hek voorlopig niet. Ik heb mijn monstera monkey van de kokos stok gehaald. Hij zag er totaal niet gelukkig uit. Hopelijk gaat hij het nu weer beter doen.
Ik vond dit alleen wel gek, nieuwe blad: Er komt nog een nieuw blad aan, maar die lijkt het niet te hebben
er zit iets in je plant wat vreet (snachts worden ze meestal wakker volgens het tuincentrum want overdag zie ik niks aan de planten. Geen sporen of beestjes) wij hebben het in onze canna’s ook helaas en vandaag bestrijdingsmiddel gekocht. Het waait alleen te hard buiten dus ik wacht nog heel even met inspuiten.
het ziet er hetzelfde uit tenminste. Even goed in de gaten houden of er ineens op andere bladeren ook gaatjes bijkomen
I Ik denk eerder dat het geen beestje is hoor. Ik vermoed 2 dingen: - te droge lucht bij het "uitkrullen" van het blad, of het plant even op dat moment droog stond - iemand stiekem het blad proberen "uit te krullen" om te kijken
Die lelies zijn gekleurd met inkt. Ze zetten ze in water met kleurstof en dan neemt de lelie die kleur op. Voor je andere vraag is er het moestuinieren topic. Eerst komen er bloemetjes en nadat het bloemetje gebloeid heeft komt er op die plek een vrucht, of bedoel je dat niet?
Dit is een kleine greep van wat er beneden staat (haal straks weg), misschien met nog 2 collages ben ik compleet voor beneden hebben jullie nog tips / aanvullingen voor planten of aankleding? Ben altijd mee bezig Witte plankje in het midden is nieuw, daar ben ik nog niet klaar Bekijk bijlage 650988 Bekijk bijlage 650990 Bekijk bijlage 650991
@marina kl Ziet er leuk uit! Bij de nieuwe plank zou ik misschien een wat grotere hangplant zetten maar verder ziet het er super uit.
Foto van vensterbank met veel kleine bekertjes: dit zijn de perkplantjes (bloemen) voor buiten: boeren orchidee, cosmea, paar klim planten en dragon kruid. De vensterbank wordt wel wat leger over paar weken, want dan mag het naar buiten (Ben aan het typen met de kids erbij, gaat niet zo soepeltjes haha)
Dit is het plankje in het groot, ik overweeg idd de "hartjes blad" plant ergens anders te zetten en een deco met boomschors zelf maken? Bekijk bijlage 650992 Voor mijn stippen begonia heb ik nog geen geschikte "pik zwarte" pot gevonden, die staat nu in de stippen pot van Action
Laatste keer spammen hoor, dit heb ik gister met mijn dochter gemaakt: zelf geplukt en laten drogen, en nu mochten ze ingelijst worden Bekijk bijlage 650993
Heel erg leuk! Verder geen suggesties ed, ik vind het super leuk en planten zijn al fantastisch van zichzelf en kunnen zonder spetterende decoratie, toch? Haha, zo sta ik er in, maar ik ben dan ook echt iemand met weinig gevoel voor styling.
Oooooo ik ben zo blij met mn kneusjesbox, niks kneusjes: prachtige planten. En een paar van mn wishlist Wat ik al ontcijferd heb: - Kalanchoë (met bloemetjes) - Kalanchoë tomentosa - Kalanchoë blossfeldiana - Tradescantia - Monstera staat erop en ik denk de deliciosa maar dan zonder gaten - scinadapsus epipremnum - calathea - aloë vera