Ah jakkes, ook nog best veel zeg! Idd de meest besmette blad afknippen. Succes met behandelingen. Je hoeft je planten loeder moeder niet te voelen hoor! Het is zeker niet leuk, maar komt helaas voor. Je zou voor de zekerheid alle planten in huis nalopen. Met bijv. watergeven kun je ook spint overdragen (heel slecht gedacht van mij, sorry). Wat ik me laatst afvroeg, spint komt voor in droge warme ruimtes. Voor zover ik kan zien, heb ik 1 alocasia toch nog kunnen redden van spint. Die staat op de vensterbank waar droog en warm is (ik sproei daar niet). Als ik daar nou 1x per week een diffuser met lavendel geur zet, zou het helpen om spint te voorkomen?
Vandaag weer eventjes bij het tuincentrum geweest. Zocht nog 2 leuke planten voor buiten in de bloembakken. Daar stond niet zoveel, gelijk door naar de kamerplantjes. Leuke planten maar ik heb niks meegenomen. Was wel lastig hoor! Ik zou momenteel niet weten waar ik wat moet neerzetten
Stomme is dat ik deze plant dus echt veel sproei en de luchtvochtigheid is in huis goed. Ik heb nog niks bij andere planten gezien dus maar ja deze had drie dagen geleden naar mijn weten ook niks loop nu elke dag even een rondje en check elk blaadje. Mijn Monstera monkey stond ernaast en hoop zo dat die gespaard blijft want die wordt nu echt mooi lang. Helpt de geur van lavendel dan? Van het water geven wist ik niet maar daar ga ik nu opletten.
Ik merk dat ik tegenwoordig ook met niks thuis kom omdat ik opzoek ben naar bepaalde planten en als ze die niet hebben dan maar niks.
Geen idee eigenlijk, maar beter dan knoflook geur haha. Die planten pillen van pokon die ik eerder gekocht heb tegen ongedierte ruiken sterk naar knoflook als je ze niet diep genoeg in de grond zet heb ik ontdekt. Maar moet zeggen dag die planten er "schoon" bij staan nu Ook moet ik zeggen dat planten voeding tabletten van soil sisters ook goed werken! Ik hen een palm staan die niet al te best was nadat die last van wolluis had. Die is al 6 maanden geleden behandeld maar zag er zielig uit. Nu met voedings tabletten en pillen van pokon en die is als nieuw! Ook gelijk 3 nieuwe bladeren in wording. Als ik bij dille en kamille nog een keer kom, dan neem ik meer mee!
Haha is voor je gevoel een top prestatie dan! Gewoon een hele lastige wensenlijstje maken en daar aan houden wil ook helpen om niets te kopen bij de tuincentrum
Joehoeeeee mijn dag is zo goed begonnen. Loop bij de lidl, zie ik deze tradescantia, stond al een hele poos op mn lijstje: 2,50 heb er meteen 2 meegebracht.
Oke die heb ik al staan. Geen andere kleuren. Ik zou graag die met meer roze erin willen of met geel.
Ik heb ook die met roze, maar die moet nog wat groeien voor ik kan stekken. Geef je tegen die tijd wel een seintje
Heb net vorige maand al mijn Tradescantias opgeruimd. (Weggegeven of geruild) Ivory hill, yellow hill, nanouk, palida, zebrina, burgundy) Zijn makkelijke plantjes. Erg goed te stekken ook.
Mijn man wilde meer groen op zijn thuiswerkplek dus hij krijgt o.a. een sterke Zamioculcas voor Vaderdag. Had er een bij Intratuin meegenomen maar daar braken zoveel stengels vanaf met verpotten dat hij te klein werd voor de pot die ik voor mijn man had gehaald. Later maar een nieuwe gehaald en ik was zelf wel bereid om de toegetakelde plant een tweede kans te geven Verder voor mezelf een Mimosa plantje meegenomen wat inklapt bij aanraking (wat mijn kinderen erg grappig vinden). Vraag me wel af of het nou een fabeltje is dat de plant dit vervelend vindt of niet. sorry krijg deze niet gedraaid. Vond dit zo wel een leuk ‘plantenhoekje’ op de piano geworden. Verder heb ik vandaag alle grote tropische planten lekker naar buiten gedaan en afgesproeid. Bij de Kentia Palm zag ik nu ik de binnenpot uit de buitenpot haalde ineens dat er echt een liter water ofzo in stond Hopelijk net op tijd geweest voordat ie ging rotten..