Ja echt balen hoop dat ik deze kan redden. Ik had destijds strelitzia, graslelie en ph.birkin bij elkaar gehad. Toen weer verplaatst omdat voirjaarszon voor strelitzia te vel werd en later ontdekte ik trips. Andere 2 leken wel goed tog nu toe. Strelitzia lijkt gered. Er komen nu 2 nieuwe bladeren aan en als het goed is, zijn ze trips vrij. Alle planten lijken nu idd echt dorstig!
Ik gebruik gif die ik eerder gepost heb, is ook tegen spint en trips. Heb voor het eerst de handleiding goed gelezen en er stond dat het werkt zolang het nat is. Herhalen was geen probleem dus ik had bedacht dat het op deze manier even nat blijft en niet snel opdroogt. Ik hoop idd dat ik die plant kan redden, want het lijkt erop dat er geen nieuwe blad komt maar en bloem en daar ben ik zo benieuwd naar! Ook mijn diffenbachia gaat bloeien en pannenkoeken plant. Geen idee wat ik verkeerd doe maar die planten houden me bezig zo Wat ook balen van je monstera! Hoe groot is je plant? Heb je gif oid gebruikt?
Dat is een leuk idee om broertjes en zusjes bij elkaar te doen! Had ik niet eerder bedacht maar klinkt heel mooi. Wil je een foto met ons delen?
Wow die is prachtig! Veranderen de bloemen van kleur of worden het gelijk verschillende kleuren? Een ware plaatje
Nee, ik houd mijn planten gescheiden. Broer,,zus, neef of nicht. Haha, ik ben daar erg streng in. Ik stek regelmatig en dan vind ik dat handiger. Heb afgelopen week een zeldzame Monstera aurea kunnen kopen. Erg blij mee Weer iets, toegevoegd aan de collectie.
Ik heb verschillende lantaarntjes bij elkaar in één pot gezet. Ziet er wel grappig uit. Ik heb ook een grote plantenbak voor het raam staan en hier staan twee verschillende alocasia's in en een monstera.
Hij is nog niet zo groot maar hij groeide wel heel goed. Ik heb eerst met groene zeep met spiritus gespoten maar had niet het idee dat het veel deed. Heb nu 1x behandeld met ecokuur spray voor spint en trips naar zag gister nog wel een paar lopen vandaar dat ik die bladeren maar eraf gehaald heb omdat ze daar ook steeds op zaten. Ik hou mijn planten ook apart. Maar kan mij voorstellen dat het leuk zou staan met sommige planten.
Ik heb alles los van elkaar in een pot eigenlijk, ben wel benieuwd naar hoe jullie dat combineren! Ik heb nog een heel leuk bloeiend plantje meegenomen (Crossandra o.i.d.) voor bij onze nieuwe loungeset. Het is officieel een kamerplant maar van mei-september ook geschikt voor buiten Ben ook superblij met de loungeset trouwens maar dat is geheel off topic
het zijn verschillende kleuren. Het is een bloem met een stuk of 10 knoppen erin maar de buitenkant is rood. Het is dus een verrassing welk patroontje/kleur eruit komt. Zo mooi!
Ik heb dit in een pot. De linkse wordt alleen geel de laatste tijd. Geen idee waar die last van heeft.
Als plantenleek kom ik bnnenvallen. We hebben een nieuw huis en willen het graag gezelliger maken met planten! We hebben de groene kneusjesbox besteld als begin (word morgen bezorgd) maar willen sowieso ook een gote groene plant voor in de woonkamer (komt op de grond te staan in een mand). Verder denken we aan: * wat planten die leuk staan op wandplankjes in de woonkamer (dus niet te groot, mag ook hangend zijn) * in onze slaapkamer plantjes op de lage ladekasten * een plant in een mand op lage kast in de kamer van onze zoontjes * plantjes voor in het raamkozijn in de keuken (sochtends zon, noord-oost kant) We hebben dus echt geeeen idee waar te beginnen. Het liefst gaan we eerst op zoek naar een mooie grote groene plant voor op de grond in de woonkamer. We hebben wel 2 katten, die houden van graven en spelen met de planten,dus het mogen geen giftige planten zijn. We hebben nog totaal geen ervaring met planten dus graag niet te moeilijk in onderhoud
Als mooie grote groene plant denk ik meteen aan een monstera deliciosa. Planten op wandplankjes: ceropegia woodii (ofwel: chinees lantaarnplantje) Als planten op kastjes zijn alle scinsapsus en epipremnums leuk! Ze groeien wel hard, dus met lage kastjes moet je hem op tije snoeien, maar daar kun je dan weer leuke stekjes van maken
Een makkelijke hangplant is een tradescantia yellow hill of alle andere kleuren. Bananenplant, lepelplant, pannenkoekenplant, stippen begonia en sanseveria zijn in mijn ogen geen lastige planten . Een grote palm, yucca en draceana. Ik weet eigenlijk niet zo goed welke planten niet giftig zijn. Ik zelf hou heel erg van Monstera en philodendron en calathea maar geen idee of die kunnen met beesten.
Monstera niet, philodendron dacht ik ook niet. Ik zou zeggen Calathea of een mooie grote Kentia of Areca Palm, die zijn volgens mij heel diervriendelijk!