Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    20200629_200131.jpg

Er zijn 2 kleine bladeren bij gekomen. Er komen er nog 2 aan. Hij gaat nu ineens als een malle groeien. :D

Bij mijn pannenkoekplantjes die voor het raam staan komen ook weer stekjes bij. Die moeten nog eventjes groeien en dan mogen ze wortelen

marina kl en tuc vinden dit leuk.
  2. tuc

tuc Niet meer actief

Wie heeft er nog een leuk idee?
    Ik heb aan de muur rekjes hangen met glazen potjes en flesjes erop waar stekjes in wortelen. Ziet er hartstikke leuk uit. Maar die stekjes gaan uiteindelijk de grond in. Die doe ik in van die plastic binnenpotten omdat ik niet genoeg buitenpotten heb. Maar die plastic binnenpotten zien er natuurlijk niet leuk uit om neer te zetten.
    Nu staan ze op een plank in de keuken. Maar heeft iemand een leuker idee om die stekjes neer te zetten?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Probleem al opgelost:roflmao:
    Liep er zo tegenaan bij de kwantum. Het plastic is nog wel enigzins zichtbaar, maar een stuk minder dan eerst.
    Heb ook nog 2 bakken van deze die de helft zo groot zijn. Ziet er gezellig uit de stekjes bij elkaar.
    DSC_1702.JPG

sillies, MinnieMouse94, marina kl en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. tuc

tuc Niet meer actief

En wat is het toch soms mooi als iets precies lijkt te passen.
    Ik had mijn tradescantia's in een witte pot staan. Vandaag vanwege de nieuwe stekjesbak wat aan het schuiven geweest met de planten en ineens zag ik deze potten (waar eigenlijk mn sanseveria's in stonden) en ik vind het alsof ze er voor gemaakt zijn.
    Krijg de kleuren niet helemaal goed op de foto, maar heel blij mee zo.
    _20200701_205209.JPG

marina kl, dreumesje en JUVE vinden dit leuk.
  5. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Zou het misschien kunnen dat het blad wat "zon schade" heeft? Ik weet niet waar het staat en kan niet heel goed op de foto zien, maar ik heb paar planten in het voorjaar moeten verkassen omdat ze anders te licht stonden en dit soort "verbrand plekken" kregen

6. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Dit wou ik ook voorstellen maar je bent me voor! Ziet er heel gezellig uit zo!

tuc vindt dit leuk.
  7. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik was even afwezig hier, we zijn bezig met ons tuin en mennnn wat kost het tijd om alles uit te zoeken, bedenen etc EN vooral wat kost zeg! Ik weet, ik ga hier offtopic maar wat voor bedragen hebben we voorbij zien komen zeg! Dit hadden we niet verwacht. We zijn nog offertes aan het vergelijken, hoop dat het snel voorbij is. Ga in de moestuin topic vragen wat men gemiddeld voor een tuin kwijt is...

8. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Update van hier :p
    Ik was mijn alocasia haar gedruppel op mijn houten tafel zat en heb die even verhuisd naar de bijkeuken tot dat ik een geschikter plekje heb (waar ik geen last van gedruppel heb). Nu staat die daar gewoon "droog" en ik durf het niet meer te verplaatsen haha.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Echt he? Wij sloegen ook stijl achterover van de bedragen. Bij ons komen ze morgen het laatste stuk doen en dan is die af. Maar een hoop geld inderdaad.

10. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik zat net je oude topic te lezen hierover (die is helaas inmiddels dicht), heb zo wel genoeg info gehad. We hebben een groot perceel van ca 500m2. We zitten nu al op ca 35k. Hierin zit nieuwe grond en zand, bestrating incl terras, plantenbakken en waterafvoer, gras, wat beplanting incl wat bomen, verplanten van beplanting die blijft, afvoeren van alles wat weg moet. Schutting is reeds vernieuwd en zit er niet in de prijs. Ook tuinhuis met veranda en speelhuisje zitten er niet bij. :eek::eek::eek:

11. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Hoe bevalt jouw nieuwe tuin? :)

12. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Jeetje mina! Dan zou ik het mooi zelf doen met vrienden. Dan maar een paar weken in een zandbak maar voor 30k kan je je halve huis laten verbouwen. Niet normaal zeg wat een bedragen!!

dreumesje, Paardenbloem en marina kl vinden dit leuk.
  13. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.665
    2.110
    113
    Daarom heb ik zo blij dat mijn man dat zelf kan.
    Hij had nog veel tegoeden staan en wij hebben dit voorjaar de hele tuin gerenoveerd/verbouwd voor nog geen 500,- zelf betaald.
    Overkapping, schuur opnieuw in hout, schuttingen, pergola, beplanting etc

14. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Nou idd, dit zaten we ook te denken. Probleem is dat we niet meer "starters" zijn en bijna alle vrienden en familie hebben kinderen / vakantie / overige verplichtingen. Waardoor we niet echt hulp kunnen inschakelen. Ja een dag of 2, maar daar red je het niet mee.

15. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Dat is zeker heel fijn!
    Maar... voor € 500 de hele tuin??? Nu ga ik me verbazen, hoe dan?? :eek: hoe groot is jullie tuin?

Manolito vindt dit leuk.
  16. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Wat een geld voor een tuin zeg. Maar ik heb inmiddels bij meerdere mensen gezien die het zelf gedaan hebben dat het toch weer snel verzakt of de afwatering niet helemaal goed is.
    Dus als wij onze tuin ooit moeten doen dan zou ik het ook laten doen.

Kun je niet kijken welke dingen jezelf kan zoals beplanten en herplanten. Zand en aarde zelf inkopen en verdelen in de tuin?

tuc, marina kl en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Oei, dan is 30k wel een hoop geld:eek:
    Hier ruim 10. Het is bij jullie wel veel groter dan hier. Maar sommige dingen vielen qua prijs hier ook als verrassing uit hoor. De overkapping was veel minder duur dan we dachten. Bestrating weer duurder dan wij hadden in geschat.
    Ik ben er overigens hartstikke blij mee. Het ziet er zo mooi strak en netjes uit.
    Ze zijn as we speak aan het afronden, zal straks of morgen nog foto's maken.

marina kl vindt dit leuk.
  18. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Jouw post geeft burger de moed! Kunnen voor ons als "geestelijke steun" gebruiken.

We zijn idd aan het kijken wat we zelf kunnen, oa huidige bestrating en beplanting dat weg moet mogelijk zelf doen. We hebben paar bomen die we met geen mogelijkheid met onze handen eruit krijgen, daar hebben we zwaar materieel voor nodig (wortels moeten weg, want daar komt terras). We horen nog wat het ons scheelt.

19. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw

Haha dankje.

Bomen weghalen met wortels en al dat is inderdaad een hele klus en waarschijnlijk niet zelf te doen. Wel een mega klus die tuin.

marina kl vindt dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is ook de reden dat wij er niet zelf in wilden klooien, want ja als wij het gaan doen wordt het klooien:roflmao:
    Met een overkapping e.d. moet de afwatering echt in orde zijn en nu wordt dat allemaal heel netjes gedaan en weggewerkt.

marina kl en JUVE vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina