Ja in de plantenstekjesruil groep zie ik het ook. Dan zouden bijna alle monkeys het moeten hebben, lijkt mij ook sterk.
Klopt, ten eerste moeilijk aan te komen en als je hem vind.. sta dan niet versteld dat ie onder 500,- niet weg gaat.
Hebben jullie die monkey mask ook voorbij zien komen met tipp-ex erop? Was volgens mij op e-bay. Was duidelijk geverfd. En nog mensen die dikke bedragen boden. Echt desperate.
Dit is onze nieuwe koop. We zijn tijdelijk voor 3 kwart jaar naar een andere woning verhuisd. Prachtige plek alleen heel veel muggen Eens kijken of deze ook een handje helpt
Bekijk bijlage 658530 Mijn eerste plantje Stond op mijn wishlist als enige bloeiende kamerplant en zijn nu bij de Coop voor €2,99 te koop. Pot net bij de Action gekocht, helemaal verliefd! Action heeft nu trouwens hele grote bloempotten voor maar €6,49 geloof ik. Wanneer ik meer planten heb ga ik daar naar kijken. Heb zo'n zin om mijn huis helemaal vol te zetten met groene kamerplanten
Hey, hier ben ik ook weer eens. Ik kan inmiddels weer de geur van potgrond verdragen zonder over m'n nek te gaan. Ik geniet nog niet zo van m'n kamerplanten als ik deed, maar het gaat een stuk beter dan eerst. Anyhow, ik ging gisteren even wat planten inspecteren ipv alleen af en toe een plons water en niet allemaal hebben ze mijn eerste-trimester-misselijkheid overleefd. Een pannenkoek en graslelie stonden echt veel te nat, stonken vreselijk, die heb ik echt verzopen. Dat krijg je er van als je niet even aan de aarde voelt dus, en en met je hoofd weggedraaid er een flinke plons bij giet. Dus die snel weggekieperd. Verder wat stekjes weggehaald hier en daar en maar gewoon even weggemikt. Mijn omgeving is inmiddels ruim voorzien in planten net als ik zelf. En dit scheelt de moederplant weer wat energie.
Vervelend dat je er zo ziek van werd maar fijn dat je het weer een beetje kan verdragen. Ze krijgen vast weer meer liefde wanneer jij er aan toe bent.
@Nummer4 deze houdt wel van water dus even kijken hoe vaak die wil. Als hij dorst heeft dan gaan de bladeren wat hangen. Ik heb hem zelf ook maar voel hem niet zo lekker aan. De bloemen worden bij mij niet echt wit maar blijven groenig. @MinnieMouse94, fijn dat je inmiddels weer je planten kan water geven zonder misselijk te worden. Sommige planten maken zoveel baby's dat je erin omkomt. Mijn bananenplant heeft de trips aanval niet echt overleefd. Hij staat nu zielig met een nieuw aankomend blad voor het raam maar denk niet dat het nog wat wordt. Gelukkig heeft mijn schoonmoeder nog een baby staan dus die neem ik over. Mijn Monstera heeft het wel overleefd en krijgt nieuwe stengels dus heb goede hoop dat die weer mooi wordt. Calathea is ook weer beter maar gaat niet meer dicht ik de avond. Ik heb laatst stekje meegenomen van een calathea network maar gaat ook niet dicht in de avond klopt dat? Heb ook nog een philodendron birkin gekocht. Stond al heel lang op mijn lijstje. Mijn verlanglijstje blijft maar groeien maar mijn plek in huis raakt op
@JUVE het is een plant uit het Amazonegebied, deze kan je niet verzuipen omdat het daar regelmatig overstroomt. Groene bloemen betekent te weinig water las ik gisteren, misschien iets meer geven. Pas als ze slap hangen hebben ze echt dorst.
Ik ben nog helemaal niet thuis in beestjes en plagen dus dat wordt nog wat Al doende leert men denk ik dan maar. Ik heb je plantjes even gegoogled. Mooi! Misschien is de calathea nog te jong om te sluiten? Zou dat kunnen? Lees wel dat ze zouden moeten bewegen.
Hoop voor je dat je beestjes vrij blijft, had ook gehoopt dat ik er geen ervaring mee zou krijgen haha. Geen idee of de calathea te jong is. We gaan het zien. Hoop dat als die andere calathea weer nieuwe bladeren krijgt weer gaat sluiten.
Pff, beestjes... Ik ben luisvrij, maar heb wel nog last van rouwvliegjes denk ik. Alhoewel het wat minder is geworden.
Ik heb via Marktplaats hier in de buurt een Tradescantia Nanouk gekocht voor 2 Euro! 2! Ok, ienieminie plantje, maar dat komt wel goed Een goed geworteld stekje is leuk
Afgelopen dinsdag mijn maranta lemon&lime geslacht. Werd veel te groot. 11 stekken kunnen maken. Scheelt weer veel ruimte zeg. Mijn monstera's blijven ook maar blad aan maken. Binnenkort daar ook de schaar maar in. Zowel de 4 variegata's als de 2 thai constellations. Niks meer bijgekocht. Wel geruild. 2 philodendron verrucosums geruild tegen een mamei. Mooie plant. Verder vooral veel opgeruimd. Veel plantjes verkocht of weggegeven. Wil wat uitdunnen. Heb nu echt veel te veel.
Ik ben een beetje een plantennitwit. Ik koop altijd gewoon maar wat er leuk uit ziet en geef dat af en toe water tot het dood is. Dan vervang ik ze. Maar nu zijn we net verhuisd en wil ik een frisse start maken en goed voor m’n plantjes gaan zorgen. Maarrrrr, wat ga ik neerzetten? Aangezien jullie de kenners zijn: welke planten zijn een beetje makkelijk in onderhoud en zijn echte aanraders om aan te schaffen? Ik heb zowel in de volle zon/halfzon, als in de schaduw plek.
Schaduw: calathea's, marantha's, Stromanthes, ctenanthes, monstera's, epipremnums. Halfzon: chinees lantaarnplantje, epipremnum/scipdapsus, philodendrons, monstera's, alocasia's Zon: cactussen en vetplanten, sanseveiria's, euphorbia trigona (cowboy cactus), erwtenplantje, dolfijnenplantje..