Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Geen enkele plant is dol op mij.

2. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    De 1e moest ik googlen want "gewone naam" is augurkenplantje, officieel is het Delosperma echinatum

Chelsey88 vindt dit leuk.
  3. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw

Ahh dat klinkt wel heel zielig :roflmao:

4. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik kan het me haast niet voorstellen ;) gewoon door blijven zoeken. Ook hier geldt, op elk potje past een dekseltje :p

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    voor mij of voor de planten?

6. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Voor jou haha en misschien ook wel voor de plant;)
    Maar denk dat het gewoon zoeken naar welke plant en soort het beste bij jou past. Heb je veel licht in val in huis of juist niet?
    Wat voor soort heb je al geprobeerd?

7. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Hoe gaat het met de plantjes?
    Hier gaan ze allemaal goed. Merk nu het kouder wordt dat ze ook wat minder water willen dus is weer even schakelen.
    Ik heb recent de een brazil, Marble queen, njoy en maranta fascinator gekocht.

marina kl vindt dit leuk.
  8. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ja, dit merkte ik hier ook. Ik heb zelf wat planten weggedaan en verkocht om wat ruimte te maken. Maar dat wat ik nu over heb, is lekker makkelijk te verzorgen en ziet er allemaal goed uit.

JUVE vindt dit leuk.
  9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik heb helaas wat weg moeten doen. Ik had twee hele grote potten (terracotta geverfd) maar eentje was kapot. Die verzadigde water en er lag allerlei troep iedere keer in de vensterbank. De pot vergruisde zegmaar. Nu heb ik er eentje over maar ik vind een pot dus niet zo leuk als twee haha. Maar wegdoen is ook weer zonde want het was een hele dure pot. Hij staat nu leeg dus ik twijfel heel erg wat ik ermee moet doen.
    Mijn man had in de vakantie heel fijn alle buitenplanten elke dag water gegeven maar binnen alles vergeten. Er zijn er dus twee dood gegaan helaas.
    De paradijsvogel plant, anthurium en mijn calthea’s groeit als een malle! Die heb ik alle vier als mini plantje gekocht.

dreumesje en marina kl vinden dit leuk.
  10. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Hey meiden,
    Hier hebben al mijn plantjes gemerkt dat er weer herfst is hoor! Idd wat @JUVE zegt, even omschakelen naar een nieuwe "rooster water geven". Gelukkig nog niets verzopen hier :thumup:

Heb mijn monstera variegata en ph. Florida Ghost verplaatst naar een lichter plekje, anders staan ze (deze maanden) te donker. Heb paar plantjes erbij gekocht (begonia massoniana, ph. Birkin (1 leuke grote en 3 mini's).
    Ook heb ik een leuke planten rekje bij ikea besteld, verwacht het morgen in huis, dan kan ik alles leuk stylen :p

Ik twijfelde lang over de witte plantenrekje, maar het is deze geworden:
    https://www.ikea.com/nl/nl/p/satsumas-plantenstandaard-bamboe-wit-90258156/

dreumesje en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  11. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    @marina kl
    Leuke planten heb je gekocht! begonia massoniana heb ik laatst ook bijna gekocht maar toch maar niet gedaan en nu wel een soort van spijt haha.
    Leuke plantenrek, hoeveel kun je daarop kwijt?

12. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    @Krulpeterselie
    Heb je een foto van je pot? Misschien hebben wij nog tips wat je erin kan doen? Zonde dat je er een weg moest gooien.

13. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ik keek ook lang naar die begonia, nu eindelijk "schappelijk formaat" tegengekomen. Niet te groot, lekker compact, kan ie nog groeien :p

Het rekje weet ik morgen pas (wordt dinsdag geleverd), laat het weten als het in elkaar zit :thumup:

JUVE vindt dit leuk.
  14. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.870
    113
    Vrouw
    @marina kl
    Wat een leuk plantenrek! Ben ook heel benieuwd hoeveel plantjes je erop kan zetten.

Door de Ikea link gaan kijken op de site, maar wat een leuke plantjes hebben ze daar. Binnenkort willen we eventjes heen, dan moet ik wel moeite doen om niet alle soorten mee te nemen denk ik :D:roflmao:

15. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Ben erg benieuwd naar je ervaring dan hoor! Door de maatregelen lijkt ikea nu niet erg uitnodigend (als ik de regels op hun site lees) en vwb plantjes daar, ik hoor vaak dat ze het thuis niet erg goed doen. Ik zou dan nog wel een mega makkelijke plant bij ikea durven kopen, maar niet meer dan dat hoor. Gewoon om de teleurstelling te voorkomen :rolleyes:

dreumesje vindt dit leuk.
  16. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    @dreumesje

Ik heb een calathea medallion van ikea.
    Misschien heb ik geluk gehad maar de plant doet het erg goed. Het is ook wel de enige die ik daar vandaan hebt.

dreumesje en marina kl vinden dit leuk.
  17. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.079
    2.893
    113
    Mijn 3 ikeaplanten doen het perfect, nouja op 1 na, maar die kreeg een muur op zich dus dat was gewoon heel sneu ;D

18. MinnieMouse94

Mijn ikea planten doen het ook gewoon prima hoor, merk geen verschil met andere planten winkels.

19. marina kl

marina kl Bekend lid

21 jun 2015
    649
    344
    63
    Dat is een keer leuk om zoveel positieve reacties over ikea planten te horen! Geeft burger de moed :thumup:

Ik ben op zoek naar plekken waar ik "live" voor de leuke planten kan shoppen (en kijken :p)
    Heb nu alle tuincentra in de buurt gezien, dille en kamille. Ikea ga ik nu aan toevoegen. Waar nog meer? Bij voorkeur in NH

Heb op mijn wenslijstje staan: een bezoekje aan Stek Rotterdam, het is voor mij wel even rijden, dus stel uit tot het weer schikt
    Was iemand van ZP daar geweest?

20. MinnieMouse94

Stek Rotterdam ziet er leuk uit zeg. Dankje voor de tip. Naast de Intratuin, vind ik de Ranzijn leuk om heen te gaan, ben ook wel eens bij een vestiging van de Plantenhal geweest, Avri Tuincentrum in plaatsje in Brabant was ook leuk en dan heb ik 't zo'n beetje wel gehad. Ik heb in m'n beginfase veel bij de Intratuin gekocht, wilde dat ik toen vaker planten had gekocht bij de andere winkels die ik noemde, veel goedkoper!

Deel Deze Pagina