Kamerplanten liefhebbers

Discussie in 'De lounge' gestart door MinnieMouse94, 18 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw

Super leuke planten! Waar heb je ze besteld?
    Die Dieffenbachia Reflector heb ik ook gister gekocht! Super mooie plant. Ik denk dat het heel leuk zou staan de plantjes in die kasten en ze krijgen daar genoeg licht. Wel even kijken welke plant meer van schaduw houden en die wat donkerder zetten.

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hij is prachtig he? Vind hem ook erg mooi! Heb ze op plantje.nl besteld.

JUVE vindt dit leuk.
  3. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Ik ben gisteren bij global garden geweest, was leuk en zoveel planten:eek: kon echt niet kiezen wat ik mee wilde nemen en dus heb alleen de Dieffenbachia Reflector meegenomen. Liefst had ik mijn hele kar vol gegooid, Maja we moeten thuis ook nog kunnen lopen:D en nu heb ik tenminste nog een reden om nog een keer te gaan:roflmao: vond het kerst gedeelte ietwat tegen vallen.

marina kl vindt dit leuk.
  4. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik zie de laatste tijd best regelmatig de naam Global garden voorbij komen. Ik moet daar ook heen geloof ik. :o:

@Majo1983 wauw, wat een licht daar. Lijkt me geweldig voor je planten, de planten die van wat licht houden dan tenminste.

Ik zag laatst iemand die zo'n bekende ikea vitrinekast als plantenkast had. Stond ook leuk! Kan het niet vinden waar ik het voorbij zag komen, maar zoiets dus. Bekijk bijlage 665690

Wij wonen in een rijtjeshuis, niet supergroot en ik moet dus echt minder qua planten en allerlei plantenhoekjes met leuke retro tafeltjes ed want er moet gewoon wat ruimte zijn voor de baby en wat daarbij komt kijken. Kinderwagen zal toch regelmatig in de woonkamer staan verwacht, box, tripp trapp stoel en als ie straks in die leuke ontdekfase zit en het woord nee nog niet kent, is overal planten op fragiele tafeltjes ook niet handig natuurlijk. Maar goed, laatst drie planten naar m'n ene schoonzus gedaan en vanmorgen vier bij m'n andere schoonzusje gebracht, en er staan er uit m'n hoofd 8 op marktplaats. Er zouden dan wel weer een paar bij kunnen op zich, want het levert best veel ruimte op in de vensterbank. :p

5. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Is het ook voordeliger dan een Intratuin of ander tuincentrum dan? Of wat is er zo geweldig aan?:)

6. Paardenbloem

41F08D2B-702B-4308-920E-D98EB0664D20.jpeg Ik ben super enthousiast over mijn nieuwe aanwinsten.
    Ik ben wel echt te erg, mijn tante vroeg voor haar verjaardag bloembollen, dus ik naar de Intratuin. Maar 30 van die dingen zijn maar 6 of 7€ dus er kon nog wel wat bij. Zij houdt ook van kamerplanten dus het werd de Calathea crocata in de bruine pot waar bij mij de Vriesea in staat. Maar toen vond ik het zo jammer om het weg te geven dat ik vandaag voor mezelf dit ook gehaald heb:oops::roflmao: Dat crème potje had ik nog leeg staan omdat bananenplanten niet mijn beste vrienden zijn..:|

marina kl, Majo1983 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  7. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Voordeliger dan een Intratuin vind ik moeilijk te zeggen want de meeste planten die hier staan hebben ze bij onze Intratuin niet.
    Er stonden heel veel soorten alocasia's, monstera, Begonia's, calathea's, philodendrons en nog zoveel meer.
    Maar dan de wat bijzondere versies.
    Een kleine alocasia dragon scale was maar 5 euro en Dieffenbachia Reflector was 8 euro met een stengel met grote bladeren en heel veel pups erom heen maar ze hadden ook planten van 200/300 euro staan:o:. Ik vond het wel waard om er een uur voor te rijden. Achteraf had ik de begonia snowcap nog mee willen nemen maar dat is nu laat:roflmao:

marina kl en Paardenbloem vinden dit leuk.
  8. MinnieMouse94

Paardenbloem en JUVE vinden dit leuk.
  9. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    @Paardenbloem
    Leuke planten. Heeft deze calathea nou een andere verzorging dan degene zonder bloemen? En gaan hiervan ook de bladeren omhoog in de avond?

@minnimouse94
    Dat is wel leuk. Zeker met een klimplant.
    Waar heb je deze gezien?

10. MinnieMouse94

Hoe doen jullie dat met je vensterbanken? Zoals ik in een andere post al zei, ik heb momenteel vnl op m'n vensterbanken plek. De kasten zijn te hoog en allerlei tafeltjes met plantjes lukt nu gewoon even niet. Maar ik merk dat als ik m'n vensterbanken vol planten zet, het al snel zo'n oude omaatjes vensterbank wordt. Nu hoeft mijn huis echt niet in de vt wonen te kunnen en het is ook geen big deal als het niet super flitsend is, maar hoe maak je nou zo'n vensterbank een beetje leuk?

11. MinnieMouse94

Op marktplaats zag ik ze voorbij komen. Zoeken op plantenstandaard retro!

JUVE vindt dit leuk.
  12. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Ik heb maar een kleine vensterbank met wat plantjes en de rest staat op een dressoir kast, boekenkast en op de grond.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  13. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw

14. Paardenbloem

Hij houdt ook van gesproeid worden en volgens mij gaan de bladeren ook omhoog inderdaad, zal er eens op letten.
    Ik zag dat deze wel echt voldoende licht nodig heeft (maar ook weer niet tegen direct zonlicht kan overigens), terwijl veel andere calathea’s ook in de volle schaduw kunnen zeg maar.. Ik vermoed dat dat nodig is omdat het een bloeiende plant is..

15. MinnieMouse94

Ik heb in de vensterbank voor, die is zo'n 2,5 meter breed op het zuiden, vnl Sansevieria's staan. Daar heb ik dan een houten kratje in staan, op z'n zij. Dus zodat de onderkant tegen het raam zelf staat. Bovenop staan wat planten en binnen in konden ook plantjes staan die wat minder van licht houden, was het idee, maar dat is dan gelijk weer te donker merkte ik. Dus daar liggen de bieb boeken in. Verder heb ik zo'n pauwenstoeltje waar je een pop of een plantje in kunt zetten in dat raam staan.
    Nu zat ik te denken aan iets van een mini krukje waar je een plant op kunt zetten om het geheel nog wat meer te breken.
    Bekijk bijlage 665705 Zoiets. En ik hoop dat het dan leuk staat.

16. MinnieMouse94

De vensterbank achter is echt een ramp. :oops: Die is 3,5 meter breed op het noorden. Wel een plek waar veel planten het goed doen, want wel veel licht maar nooit brandende zon, maar ook een enorme magneetplek voor troepjes, speelgoedje, knutsels, spullen waar ooit nog wat mee moet en spullen die we 'straks' opruimen en dus ziet die vensterbank er nooit leuk uit. :$

17. Paardenbloem

Ik vind dat ook heel lastig, ik lees mee voor tips!

18. Paardenbloem

Oké, meer exclusief dan voordelig. Klinkt wel aantrekkelijk om eens te gaan kijken ja:)

19. JUVE

JUVE Actief lid

12 mrt 2019
    450
    231
    43
    Vrouw
    Lastig is dat. Maar die foto met die krukjes zoiets bedoelde ik. Misschien kun je het kratje gebruiken om daar je troepjes in te doen ipv het los in de vensterbank te leggen. Ik ken het probleem met dat losse spul haha.

MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  20. MinnieMouse94

Nou ik heb vanmiddag wat gewinkeld in een paar tuincentra, nieuwe accessoires en wat nieuwe planten gekocht. Hierbij een paar foto's:

Bekijk bijlage 665832
    Dit is een deel van de vensterbank voor, raam op het zuiden. Die gieter staat er hardstikke leuk bij, dus die mag daar gewoon blijven staan. Krukje is nieuw en bevalt me wel dus kaartje mag er af. Het plantje er op en de twee ernaast zijn ook nieuw, zijn allemaal planten die goed tegen de zon kunnen.
    Verder staat er in deze vensterbank dus nog een kratje met daarop een Sanseveria Metallica en een Aloë Vera, die kocht ik vandaag ook, en daarnaast een Sansevieria Zeylanica.
    Deze vensterbank stond dus echt heel vol eerst, maar nu wat minder en zo is het wel leuker.

Bekijk bijlage 665834
    Dit is de vensterbank achter, op het noorden. De Alocasia Zebrina kocht ik nieuw, ik weet dat mijn man dol is op die plant. Het rekje is ook nieuw, de calathea die onderin staat kocht ik ook nieuw. :)

Bekijk bijlage 665837

Verder nog een Philodendron Scandens gekocht voor op een hoge kast, hopelijk gaat die prachtig naar beneden groeien! In dat bakje zitten trouwens knikkers, geen satésaus. :roflmao:

marina kl, dreumesje en Majo1983 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina