Ik heb er laatst ook 1 opgehaald bij iemand, die was niet in heel goede staat maar krijgt nu toch nieuwe bladeren die wel mooi zijn. Hopelijk ook binnenkort een bloem. Hij staat in een te grote pot, ben nog aan het twijfelen of ik hem wat krapper ga zetten of gewoon hierin laat staan. Ik wilde hem voor nu maar gewoon lekker laten bekomen tot aan de zomer.
Ik denk dat dit Strelitzia Regiae is met een bloem van Nicolai erin. Ik heb namelijk ooit hetzelfde bij Intratuin gekocht als een klein plantje. Ook heb ik grote S. Reginae maar dan zonder bloem haha Blad van Reginae blijft mooi groen, terwijl die van Nicolai een beetje grijzige tintje heeft, alsof ie heel stoffig is. Ook de vorm van het blad van Nicolai i smaller. Vind voor het blad dus Regiae mooi, maar bloemen van Nicolai. Precies wat jij (en ik ook) hebben
ik denk dat je het precies andersom bedoeld . De Nicolai heeft zwart/witte bloemen. De Reginae heeft de mooie gekleurde bloemen. Ik denk dus dat ik een Nicolai heb en daar baal ik van. Het blad is namelijk wel mooi maar de bloemen van de Reginae zijn weer veel mooier. De Nicolai komt als kamerplant eigenlijk nooit tot bloei en de Reginae wel. De Reginae heeft ook een dichtere groei en meer bij elkaar ipv dat wijd uitlopende. Het was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn want hij kostte maar €7,- destijds. De Reginae kosten een veelvoud. Ik heb dus niet dat doffe blad.
Oh ja, precies andersom idd denk je het te weten zeg je dan exact tegenovergestelde Ik vind de blad van Reginae niet zo mooi, ben blij met mijn Nicolai. Daarbij zetten ze volgens mij ook tig van de Reginae plantjes in een pot, vandaar de prijs. Misschien ooit als ik tegenkom koop ik een klein plantje van om zelf groot te laten worden. Maar dan voor buiten, lijkt me heel gaaf zo'n mediterrans terras met bijbehorende planten EN geuren
Dat wilde ik ook graag inderdaad. Een of twee in een pot en niet zn volle bos voor meer dan €100,- Tot nu toe ben ik er ook zeker blij mee! Maar het is jammer dat je weet dat er nooit zn mooie bloem in gaat komen. Ik moet wel op zoek naar een ander plekje straks dan wordt de vensterbank te klein. Ik denk hier in de hal. Daar kan hij mooi de lucht in. Alleen de pot moet niet zo groot zijn als die er nu staat want dan wordt hij veel te breed. Kunnen we de deur niet meer in
In mijn kneusjesbox zat naar wat nu lijkt 1 kneus, de aloe vera. Na onderzoek bleek wortelrot. Ik heb hem nu buiten de pot liggen te drogen. Dat schijnt te helpen. Heeft iemand hier ervaring mee, wat wanneer te doen???? Wie heeft een reddingsplan?
volgens mij moet je dan verpotten in aarde voor cactussen toch? En niet te veel water geven de eerste tijd
Mijn plantjes zijn ook geleverd. Het palmpje staat er heel zielig bij momenteel. Maar dat zal van de reis en het verpotten zijn. Dat is een gevoelig plantje. De banaan moet nog een potje krijgen maar dat komt wel als de winkels open zijn.
Ik ben volgende week jarig en mijn oma en opa kwamen net even op visite, ze bracht een prachtige gigantische Philodendron imperial green mee! En nog een bon voor als de tuincentra dadelijk weer open zijn! Van mijn man heb ik een minibos cadeau gekregen voor in de tuin! Ook heel blij mee! Voel me weer zo verwend !
Ik heb mijn 2 strelitzias aantal keer verpot en heb gemerkt dat die van mij iig in de diepte groeien qua wortels ipv breedte. Misschien smalle diepe pot en de bladeren boven wat strakker houden met bindsysteem? Is maar een idee, wel een leuk binnenkomst zo!
Een klein stokje "bos" maken in je eigen tuin. Ik maak een stukje van 6m2 ongeveer (dus 2 pakketten). Via het IVN heb je ook het Tuiny Forest, maar dat is een stuk duurder dan dit pakketje van de Intratuin. https://www.intratuin.nl/bosjehierbosjedaar
mn vader heeft van de zomer een hele pot gekocht en heeft ook stekjes als ik m goed heb begrepen. Ik zou t mss kunnen vragen?
Via een weggeefhoek kreeg ik 3 stekjes, naam en rugnummers onbekend. Kan iemand me helpen wat dit voor plantjes zijn? En evt tips voor verzorging? Ik heb nog niet zoveel stekjeservaring. Dit is denk ik Aloë Vera? Hij was al geworteld, ik heb hem in potaarde gezet. Wat kan dit zijn? En deze? Beide takjes hebben nog geen wortels en heb ik op water gezet. Kunnen ze samen in een glas? Of beter apart?