Ik had ook een hele grote kamer en mijn broertje een kleine. Hier zijn nooit problemen over geweest. Het was gewoon zo. Daarna ging ik het huis uit en kreeg mijn broertje de grote kamer
Voor de komende paar jaar maakt het dus niet zoveel uit, en later kan je altijd nog kijken? Misschien een kleine verhuizing/verbouwing/herindeling en je kan weer jaren vooruit.
Mijn dochter heeft een even grote kamer als onze. Ons ooit 2de kindje zal in de kleinste kamer te komen liggen.. Valt niks aan te doen Ik had vroeger ook de grootste kamer, mijn kleine broertje had de kleinste kamer. Hij heeft dat nooit erg gevonden. We hebben wel nog de optie om de 2 kindjes naar de zolder te verhuizen, dat zijn 2 ruime kamers die we pas gerenoveerd hebben. Maar de komende jaren samen op 't verdiep
Ik had vroeger altijd de kleinste kamer, dat vond ik heerlijk, zo lekker knus. Veel makkelijker gezellig te maken als meisje dan een enorme kamer, zoals mijn broertje had. Hij had ook bergen speelgoed op zijn kamer (lego enzo) waardoor voor hem ruimte veel handiger was. Op mijn 15e verhuisden we en hadden we alleen maar grotere kamers, maar ik kreeg die echt nooit zo gezellig als mijn kleine kamertje van ons oude huis. Mijn dochter slaapt momenteel (tijdelijk) in een kamertje van 2.20 x 2.20, zoons hebben er beiden 1 van zo'n 14 m2. Dochter is dolgelukkig met haar hokje. En het is inderdaad echt de meest knusse kamer.
Fijn om te lezen dat de overgrote meerderheid denkt dat het geen probleem gaat worden! Ik denk dat ik door mijn jeugd misschien wel doorsla. Bij ons werd alles altijd tot op extreme "eerlijk" verdeeld, terwijl we dat zelf soms helemaal niet zo nodig vonden. Mn moeder benadrukte altijd dat alles eerlijk moest zijn tussen ons en volgens haar was eerlijk iedereen precies hetzelfde... We kunnen tzt inderdaad proberen te compenseren door de jongste iets leuks uit te laten kiezen voor haar kamertje. Een hoogslaper en wat leuke spulletjes zou een optie zijn. En alle kasten in de kamer van de oudste is inderdaad misschien ook een optie, hoewel dat misschien dan wel ten koste van haar privacy gaat. De jongste over een jaar of 3 de andere kleine kamer erbij geven als ze dat graag zou willen, vind ik ook wel een optie. Dan heeft zij alles bij elkaar iets meer ruimte dan haar zus, maar haar zus een praktischere indeling en mooiere badkamer. Ruilen zou ook nog kunnen, maar ik ben dan wel bang dat dat elke keer weer gedoe en gezeur zou opleveren. Ik had dat vroeger denk ik niet echt kunnen waarderen. Allebei een kleine slaapkamer en de grote kamer samen delen zou inderdaad ook nog kunnen (er is nog wel een ander plekje voor mn bureau te vinden) mits ze een beetje op dezelfde golflengte zitten en goed met elkaar overweg kunnen straks. Ze schelen wel bijna drie jaar- dus misschien is dat wel teveel gevraagd. Onze slaapkamer zit aan de andere kant van de bovenverdieping en heeft daardoor wat meer privacy. Daarnaast heeft die kamer juist een lekkere luxe badkamer en een fijne inloopkast. Die kamer houd ik liever voor mn man en mezelf .
Ik zou daar ook wel mee zitten eerlijk gezegd. Onze zoon is door de komst van zijn zusje naar zolder verhuisd, hij heeft nu een veel kleinere kamer en daar voel ik mij schuldig om, dus ik snap goed dat dat in je hoofd speelt. Maar ik denk dat je voor nu een juiste keuze maakt, de jongste zal er misschien helemaal niet mee zitten en wie weet kun je later altijd nog switchen.
Aangezien de jongste nog zo jong is zou ik echt niet moeilijk doen, de oudste krijgt de grootste kamer ze moet uiteindelijk ook een bureau in kwijt kunnen.voor de jongste gaat dat nog lang duren. Zelf verhuisde we toen ik 6 was en kreeg ik (alweer) de kleinste kamer en vond dat heel oneerlijk. Ik kreeg het uitzicht op de molen maar kon dat niet waarderen. Uiteindelijk maakte het niks uit want kon alles kwijt en vond het wel knus. Als je nu de grootste gaat gebruiken voor kantoor zou ik dat alleen doen als je echt de ruimte nodig hebt en daar veel tijd in door brengt. Zo niet wil je dochter volgens mij met alle plezier alle tijd benutten op die grote kamer.
voor nu maakt het echt nog niks uit hoor. ik heb als oudste jaren de grootste kamer gehad ( vond ik trouwens in eerste instantie altijd eng ), maar op een gegeven moment hebben we gewon een paar jaar geruild toen mijn zusje ook de grootste kamer wilde. was prima zo
Dat klinkt best wel als een top idee. Ik weet niet hoeveel badkamers jullie hebben XD Maar als het die 2 van de kamers zijn kan de badkamer van de grote kamer de kinderbadkamer worden. En de kamer een soort van kinderwoonkamer. Met daar in de kamer kleding en ruimte voor spelen/leren. Daarover vallen afspraken te maken. Dan kunnen ze een beetje onderhandelen als het samen niet zo lekker zou gaan. Als ze echt even een moment behoefte hebben aan privacy hebben ze nog hun eigen kamer. Tegen de tijd dat ze veel huiswerk moeten maken kan je ook nog iets doen met een scherm om 2 studeerplekjes te maken.