Kamertje 18 graden... wat dragen jullie kindjes 's nachts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Caro31, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Wat dragen jullie kindjes 's nachts? Hier een herfstslaapzak (zie link) met de mouwen eraf geritst, een velours pyamaatje eronder en romper korte mouw. Ik vraag me af of het wel lekker warm genoeg is. Zijn nekje voelt redelijk warm. Maar toch lijkt het me niet aangenaam. Zou graag een lekkere warme deken over hem heen leggen, maar durf dat niet omdat hij zijn hele bed gebruikt.

https://www.google.nl/search?q=prenatal+slaapzak&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=QfGYUprBO8vMygPZ5IHoAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1241&bih=583#facrc=_&imgdii=_&imgrc=CQ5ZeqbVlOFjQM%3A%3BcoU_VBrHO19tSM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.prenatal.nl%252Fshop%252Fimages%252FProductsMedia%252F996%252F09%252Fz_3585174_001.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.prenatal.nl%252Fshop%252Fslapen-Slaapzakken%252FPrenatal-Prenatal-slaapzak-sleepie-99609.htm%253Fid%253D99609%3B680%3B835

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Onze jongste slaapt op dit moment in een romper zonder mouwtjes in zo'n dikke slaapzak van de Hema met mouwen. Leg het dekentje wel iets over haar heen, maar meestal is dat niet voor lange duur ;)

Zolang hij aangenaam aanvoelt en niet koud wakker wordt zal je nu echt nog wel goed zitten hoor! Als een kindje het koud heeft zal het over het algemeen echt niet zomaar in slaap vallen of lekker (door)slapen, dus merk je zo! En als het nog kouder wordt kun je altijd voor een variant met mouwen kiezen?

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    Als zn nekje warm is en hij niet steeds wakker word van de kou dan zal het wel meevallen.
    18 graden is voor een slaapkamer best warm. Hier is het gemiddeld 15 graden. Ze ligt in een gewone pyama met een dunne slaapzak en een dekentje

4. Humava

Humava Niet meer actief

Bij onze dochter is het rond 17 a 18 graden en ik heb de puckababy the bag. Ze slaapt in de herfstzak met daaronder een rompertje met korte of lange mouwen en een pyjama. De slaapzak heeft wel lange mouwen. Gebruik geen deken want de kleine gaat hier ook het hele bed door 's nachts.

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ivan ligt nu ook in een dikke winter slaapzak van de Hema met mouwen. En daarover een deken.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    mijn zoontje (14 mnd) ligt in zn teddy van puckababy. in een romper zonder mouw en pyamabroekje. hij slaapt er goed op en voelt niet koud aan.
    ik voel s avonds altijd even als ik zelf naar bed ga
    en idd als ze t koud hebben worden ze wel wakker en slapen ze niet zo lekker.

7. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ligt ze nog best stil jn bed.
    Ze heeft romper lange mouw, hema winterslaapzak met mouwen.
    Laken en deken.

Klikt bedt warm als ik bij jullie lees maar ze voelt niet klam of heet.

8. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier een mouwloze romper, een velours pyjama met voetjes, een laken en een dikke deken. Haar nekje is altijd aangenaam warm, wangetjes ook trouwens, oortjes en handjes altijd koud, maar daar lijkt ze geen last van te hebben.

9. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Mijn zoontje ligt in de teddy van puckababy met een lange mouwen romper, pyjama broekje en daaroverheen een laken en dun dekentje. Zijn kamer is 19 graden ongeveer

10. Janna

Janna Fanatiek lid

Mijn dochter (bijna 2) ligt in een winterslaapzak met lange mouwen (hema). Ze heeft een mouwloos rompertje aan en een pyjama van flanel, velours of badstof. De laatste anderhalve week leggen we een katoenen dekentje (niet heel dik) over haar heen als wij naar bed gaan. Het is nu 17 graden op haar kamertje. Nog niet heel koud, maar dat zal vannacht natuurlijk nog wel dalen.

Ik vind het eigenlijk al wel heel veel laagjes, maar toen ze nog in een gewone katoenen pyjama en zonder dekentje in dezelfde slaapzak lag, hield ze ons de halve nacht wakker met haar gejammer. Omdat wij het nog niet heel koud vonden, kwamen we niet meteen op het idee dat het door de kou kon komen, maar halverwege de eerste nacht ontdekte ik het gelukkig toch. Ik heb haar toen sokken aan gedaan en toen ging het wel. Toch werd ze 's ochtends vroeg wakker, ging niet meer slapen en voelde niet lekker warm aan. De volgende nachten steeds hetzelfde. We hebben toen een dikke pyjama aan gedaan. Dat was een paar nachten goed, maar toen weer hetzelfde. We wilden voor haar en onze nachtrust dat ze gewoon door kon slapen en sinds we dat dekentje er ook nog op leggen, slaapt ze weer prima door.

Als het kouder wordt, kunnen we altijd nog een romper met lange mouwen en sokken aan doen. Ook heb ik nog twee dikkere wollen dekens, dus we komen vast een heel eind!

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier ook 17/18 graden en meisje die altijd kouder heeft dan warm.ik vond belaagrijk natuurlijke voering hebben in winterslaapzak. Want van polyester krijgen ze warm -zweet-koud. Dus hema etc viel gelijk af.

Merino/bamboo slaapzak is heel goed maar met dekentje en erin moet volledig aangekleed met broek en trui.

Combisleeper is te grof te stug te groot te lomp

Ergopuch ideaal en nooit andere alle vent waard!
    Ze kan erin draaien en is lekker zacht. Pasvorm ideaal.
    Voering bamboo. Zonder mouwen maar is niet nodig hier gaat ze erin met alleen lange mouw rompertje is met blote benen dn ochtend zijn die zooo lekker warm lijkt net poffertje ;))
    Ik geloof is alleen bij ikbenmama.nl te koop.
    3.5 tog

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Onze dame slaapt in de teddy van puckababy the bag,met daaronder een romper lange mouwen en sokjes. Verder geen dekentje of lakentje en geen pyjama. Is 17,5 graad op haar kamertje en ze heeft het nog meer als warm genoeg.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Bedankt voor alle reacties! Ik kijk het nog even aan. Hij slaapt de nachten goed door, dus koud zal hij het dan wel niet hebben. Als het kouder wordt dan 18 graden rits ik de mouwen eraan. Lijkt me toch net wat aangenamer.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De mijne ligt nu in een romper met lange mouwen en een hema-slaapzak zonder mouwen. Verbaas me een beetje over hoeveel dekentjes er al bij moeten bij sommige. In de loop van de nacht krijgt hij wel koude handjes, altijd erg onprettig bij de nachtvoeding, maar verder meestal lekker warm. Alleen bij een dunnere slaapzak krijgt hij ook nog pyama aan.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.237
    10.894
    113
    @ts, je kindje is bijna een jaar, die werkt zich echt niet in de nesten met een dekentje. Hier meisje van 16 mnd in lange mouw romper, katoenen pyjama, medium dik slaapzakje (herfst?). Als ik het fris vind nog een deken half over haar heen, maar die trapt ze meestal weg.

16. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Zoontje draagt een romper zonder mouwtjes, een pyjama (soms dik,soms dun), een winterslaapzak met mouwen en een dun dekentje. Hier is het rond de 16 graden

17. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Dekentje zou ik dan later over moeten doen... Hij kruipt eerst zijn hele bed door, voordat hij in slaap valt.

18. Debbie81

Debbie81 Fanatiek lid

13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zoontje van 2 jaar.
    romper korte mouw
    pyama velours of katoen
    winterslaapzak van de kruitvat mouwloos (is niet zo heel dik, zit tussen zomer en echte dikke winterslapzak in)
    Daarbij had ie eerst zn zomerdekbed erop maar dat was echt te koud en dat merkte doordat hij na een paar uur slapen huilend wakker werd en niet meer verder wilde slapen.
    Nu alleen herfstdeel van dekbed erop (en slaapzak) en nu slaapt ie heerlijk de hele nacht door.

Hij slaapt wel al in een groot bed dus denk dat dat ook minder warm is dan een baby bedje of peuterbed.
    Als zoon naar bed gaat is zn slaapkamet temp vaak een graad of 17 en snachts daald ie naar 16 a 15 graden.

Met echte vries kou kan de temp in zn kamertje dalen naar 13 graden en dan leggen we het zomerdeel bij het herfstdeel erbij op(heeft 4 seizoenen dekbed). Romper lange mouwen eraan en mocht dat niet genoeg zijn dan halen we nog een lekkere dikke winterslaapzak met mouwen eraan bij de prenatal.
    Die hadden we vorig jaar ook, maar toen was alleen zomerdeel van dekbed erbij voldoende (sliep toen nog in babybedje, is wel warmer denk ik dan in groot bed)

19. Koon

Koon Niet meer actief

Hier ook 18 graden op het kamertje.
    Mijn zoontje draagt een romper met korte mouwen, pyjama (kantoen) en een winterslaapzak van hema zonder mouwen.
    Zoontje is 17 mnd.

20. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Denk dat het op zoontje zijn kamertje een graad of 16 is en twijfel soms ook wel maar hij is erg warmbloedig van zichzelf en slaapt goed. Hij ligt in een winterslaapzak zonder mouwen (die er ook nog nooit aan gehad), rompertje korte mouw en pyjamajasje...

Deel Deze Pagina