geboortebord maken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Norway, 22 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    hallo allemaal

ik wil graag een geboortebord maken. Ik heb er wel al het één en ander over gelezen, maar twijfel nog over hoe ik het aan zal pakken.

Ik heb al een plaatje. Maar hoe krijg ik dat nou op het bord. via een projector of beamer of is het het beste gewoon met ruitjes overtekenen? ik ben niet echt een geweldige tekenaar of zo.

Verder vraag ik me af wat voor verf ik moet gebruiken en wat voor hout.

Ook vraag ik me af wat de normale afmetingen zijn voor een bord.

Ik heb een plaatje van asterix en obelix, met hond en baby. Ik zat te denken aan 150 cm bij 75. Maar vraag me af of dat niet erg groot is?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes Norway

2. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    is er helemaal niemand met tips en adviezen? :(

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nee, blijkbaar niet. Ik lees even mee, want wil ook graag zelf een geboortebord maken. Maar ben niet zo handig, dus... Wil je 'm trouwens buiten zetten of binnen voor het raam?

4. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    ik wil hem graag buiten zetten.

tja schiet niet echt op zo, zonder tips he! Maar ik wacht het nog rustig even af, heb de tijd gelukkig nog :D

5. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wij zijn gisteren ook begonnen om er zelf één te maken!
    Nou moet ik zeggen dat mijn hubbie heel erg handig en crea is met dat soort dingen.... :)

Wij gaan een 3d schaap maken, onze babykamer en het geboorte kaartje heeft ook het thema schaapjes ;)

We hebben zaterdag 6 triplex platen bij de praxis gekocht (standaard maat)en die zijn nu in vorm gezaagd en geschilderd(met gewone verf hoor, niks bijzonders!) . In sommige platen zijn inkepingen gemaakt zodat ze in elkaar geschoven kunnen worden, zodat je een 3d idee krijgt.

Wij hebben dus niet het "probeem" om een plaatje op het bord te kunnen krijgen, maar volgens mij moet dat met een beamer wel lukken...?

6. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    tja moet je wel iemand kennen die zo'n beamer heeft en hem voor een vriendelijke prijs uit wil lenen. normaal kost zo'n ding 80 euro per dag.

Hoe hebben jullie dat schaap dan op het triplex getekend?

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    je kan ook een plaatje uitprinten en dan bij een drukker uit laten vergroten met 300% ofzo. dan overtrekpapier eronder en dan kan je het plaatje zo overtekenen op het triplex

8. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    ja heb ik ook al aan gedacht, maar krijg je de gezichtsuitdrukking er dan ook mooi op?

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ga het ook doen je moet dan wel echt alle lijntjes overtrekken maar in principe moet het te doen zijn toch?

ik doe winnie the pooh en knorretje

10. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Je kunt het beste multiplex nemen, dat is beter weerbestendig dan mdf. Ik heb met ruitjes overtekenen een Nijntje gemaakt. Gewoon restjes verf gebruiken, zoveel heb je namelijk niet nodig. En dan zou ik er nog lak overheen doen om het helemaal weerbestendig te maken.
    Een tip voor als je je bord gaat uitlenen aan vrienden etc.: zorg dat de poot demontabel is, dan past ie makkelijker in een auto...
    Mijn bord is ca. 1 meter hoog en is hoog zat!

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Heb er zelf nog nooit een gemaakt, maar wel iets vergelijkbaars. Ik nam een stuk hout, waar ik met een beamer een plaatje op projecteerde, ik heb het toen uitgezaagd en daarna geschilderd. Als laatste een lak er overheen, kan gewoon schildersvernis, maar ook lak voor buitenwerken enzo.
    Bord hangt nog steeds buiten ;)

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    als je het plaatje op je pc hebt staan kan je het in pait vergroten. moet je ff kijken hoegroot je hem wil hebben. dan print je hem uit ff knippen en plakken om alle blaadjes aan elkaar te maken dan neem je carbonpapier(is van dat door druk papier kan je bij een boekhandel kopen) het carbonpapier plak je ook aan elkaar hoe goot je hem wil hebben dit plak je op je hout daarop je tekening en dan elk lijntje overtrekken dan staat ie erop. ik doe dit elk jaar met de kerst op mijn raam op deze manier gaat perfect. suc 6

13. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Wij hebben het gewoon uit de losse pols getekend.....
    maar ja....zoveel kan er ook niet mis gaan met het tekenen van een schaap :)

14. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    hallo allemaal

bedankt voor jullie tips.

Ben inmiddels begonnen en zal even kort vertellen hoe ik het tot nu toe gedaan heb (voor degene die ook een bord willen maken)

*een stuk triplex gehaald,
    *witte grondverf er overheen gedaan, beide kanten(als het gaat regenen komt het water in het hout, waardoor het gaat bobbelen, volgens de verkoopster en zo maak je het wat meer waterdicht)
    *Toen heb ik een overheadprojector via een basisschool geleend. Mijn plaatje uitvergroot op A4 en toen op sheet laten drukken bij een copyshop.
    *Met potlood alles nagetekend
    * met watervaste stift nogmaals overgetekend

nu moet ik hem nog 'inkleuren met verf' en daarna teken ik de zwarte lijntjes nogmaals over. Dan nog een vernis laagje erover heen, pootje eronder en klaar....

Dan alleen nog een baby ;)

Als ie klaar is zal ik een foto plaatsen, dan kun je zien hoe dat ie geworden is.

En succes voor degene die ook een bord gaan maken!

Groetjes Norway

15. Norway

Norway Lid

8 feb 2008
    72
    0
    0
    Ik wil graag een foto in mijn album zetten maar dat lukt me niet. ik blijf het proberen. als ik hem verklein dan krijg ik een foutmelding, misschien kan iemand mij helpen?

er moet alleen nog een vernis laagje overheen en wat poten onder en dan is ie klaar!

gr Norway

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

De vergrote afbeelding overtrekken met wasco en dan op het hout drukken met een hard voorwerp werkt ook perfect! En dan overtrekken met een watervaste stift.

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ben nu wel heel benieuwd naar je bord.
    Kan je em niet in dit topic plaatsen ipv je album, dan via www.tinypic.com of ander uploadprogramma.

Deel Deze Pagina