25 weken en in het ziekenhuis:(

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vlindertje1204, 17 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindertje1204

vlindertje1204 Actief lid

21 dec 2012
    116
    0
    16
    Hoi meiden,

Gisteren zou ik voor een normale controle naar de gyneacoloog gaan. Helaas ging de dag helemaal anders dan gepland. Ik heb al sinds 10 weken zwangerschaps een te hoge bloeddruk en medicijnen ervoor dat leek allemaal goed te gaan. Maar gisteren was me bloeddruk welmerg hoog, ondanks de medicijnen (171/115). Er is van alles gebeurd ondertussen. Bloeduitslagen en urine zijn allemaal goed. Medicatie is al verhoogd maar de bloeddruk is nog niet goed en stabiel. De kleine loopt ook een week achter in de groei. Ze durven niet te zeggen of de kans er is dat ik weer naar huis mag. Ook schatten ze kans groot in dat de kleine al snel gehaald zal worden vanwege de hoge bloeddruk.
    Mijn vraag zijn er mensen die ervaring met bovenstaande of zoiets? Of waarbij de kleine voor de 30 weken gehaald is en ging dat? Voel me enorm machteloos en ben zo bang nu dat het mis zal gaan :(

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Pff, ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee.
    wil je wel even sterkte wensen en ik hoop dat alles goed komt met jou en je kleintje...

3. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #3 Maria999, 17 okt 2013
    Laatst bewerkt: 17 okt 2013
    Ik heb een heel ander verhaal (de vliezen braken bij 24 weken), maar ik kan me je ongerustheid maar al te goed voorstellen. Ik hoop dat jij het nog even volhoudt en dat de kleine nog even kan blijven zitten. Elke dag is er één bij deze termijn. Sterkte!

ps bij mij is het goed afgelopen.

4. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meid,

Heel veel sterkte, het is niet niets wat je allemaal meemaakt!

Heb je ook al eens gekeken/iets gepost bij het prematuren-deel van het forum? Daar zeker veel lotgenootjes, meiden die elke dag hebben afgeteld en gelukkig toch een gezond kindje met een "mooie" termijn hebben kunnen krijgen, maar natuurlijk ook zwaardere verhalen.

Hoop dat ze je bloeddruk toch nog onder controle kunnen krijgen en je kindje nog een hele tijd veilig mag groeien in jouw buik!

5. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik heb er helaas ervaring mee.
    niet dat het kindje voor de 30 weken gehaald werd maar wel met hoge bloeddruk al vroeg in de zwangerschap.

bij mijn eerste kreeg ik met 36 weken hoge bloeddruk
    en met de 2e met 13 weken.

ik had ook steeds klachten, hoofdpijn, sterretjes zien en tintelende handen en een heleboel vocht.

ik heb vanaf 16 weken aan de medicijnen gezeten en ben meerdere keren opgenomen in het ziekenhuis.

bloed en urine bleef gelukkig goed.

ik had aldomet tegen de bloeddruk en die kon mijn bloeddruk goed in bedwang houden. weet niet welke jij gebruikt maar misschien is het nog een optie om over te stappen op een ander soort??

het had hier wel tijd nodig 48 uur voordat er goed werd gereageerd op de medicijnen en toen dat stabiel was mocht ik weer naar huis, om daar met mn kont op de bank te gaan zitten.

ik hoop voor je dat ie gaat dalen en je toch nog weer naar huis mag. en dat je kindje gezond is en blijft.

ik had er toen ook een niet ondekte zwangerschapssuiker bij dus ons kindje was ondanks de hoge bloeddruk aardig aan de maat. 4340 met 38 weken (toen hebben ze haar gehaald)

omdat zij zo zwaar was weten ze zeker dat ik suiker gehad heb want dat kan theoretisch gezien niet door de hoge bloeedruk die ik heb gehad. mn meisje moest ook 24 uur in het ziekenhuis blijven om haar suiker te controleren.

Deel Deze Pagina