Kamertje op tijd af?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Channie, 10 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Goeie morgen,

Ik vroeg mij af wanneer je uiterlijk het kamertje af moet hebben?
    Ze komen pas begin september de scheuren in het plafon maken en
    daarom kunnen we dus nog niet aan het kamertje beginnen.
    Ik schat dat dit ongeveer midden/eind september klaar gaat zijn maarja dan gaan we er verven enzo want dat moet ook gedaan worden.
    Dus al met al denk ik dat de babykamer pas met 8/8enhalf maanden klaar is :( Kan dit erg veel kwaad?

Groetjes een stressende channie

2. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Mmm, wel een beetje laat. Sorry hoor. Met 7 mnd is het nog geen ramp, want dan ga je toch naar het ziekenhuis, maar 8 1/2 mnd?? Je zou dan al kunnen bevallen. Stress is niet goed voor de kleine.
    Kan die scheur niet eerder worden gemaakt?

3. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het ligt er denk ik aan hoe je er zelf mee omgaat.

Vind je het niet erg als de kleine straks misschien op een kamer ligt die nog niet helemaal af is, dan maakt het niet zo uit. Een baby heeft genoeg aan een bedje/wiegje en een commode. Of de muren al geschilderd zijn maakt hem/haar echt niet uit hoor.

Denk je dat je er onrustig van wordt - en dat kan ik me best voorstellen -dan zou ik kijken of de werkzaamheden eerder kunnen plaatsvinden.

Pim

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoezo zou het kwaad kunnen?

Als de baby eerder zou komen is het lastig, je hoofd staat er dan niet naar om dan een babykamer in orde te maken. Je kan het misschien zo doen dat de baby de eerste weken op jullie kamer slaapt, dan kun je dat in ieder geval af hebben...

verder is het vooral voor jezelf fijn als alles af is, dat geeft rust in je hoofd maar het kan verder echt geen kwaad hoor. Een baby slaat ook in en niet geschilderde kamer. Een beetje stress krijgt je kind echt niks van hoor... zou anders niet al te best zijn aangezien in de weken voor ik uitgerekend was heel wat sterfgevallen had :(

Misschien een idee om te zorgen dat je zogauw het plafon klaar is meteen aan de slag kunt. Plan dus tijd om dan meteen alles af te maken. Vraag ook wat hulp van familie/vrienden tegen die tijd heb je grote kans dat je niet meer zo mobiel bent en zul je misschien vooral de boel dirigeren. Ikzelf wil juist omdat ik bij mn dochter op het laatst zo inmobiel was (bekkenproblemen) alles nu optijd af hebben.

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Het plafon kunnen ze in ieder geval niet eerder maken want september was al het vroegst. En stress praat me daar niet over want dat heb ik toch wel .. denk aan moeder die kanker heeft oma die het aan de longen heeft noem maar op.
    Op onze kamer slapen is geen optie want ben al blij dat ons bed en een tv er in past haha.

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Hmm heb je niet een hele kleine plek over op je slaapkamer?
    Bij ons wordt de grote verbouwing dus eind september afgerond. Mijn man neemt dan gelijk een week vrij en ik heb al verlof. Maar goed ik ben 3 november uitgerekend. Een maand voor de bevalling zijn ze dus pas klaar. Het is niet anders...
    Als beeb eerder komt kan ze zolang bij ons op de slaapkamer. Een bed is volgens mij het belangrijkstse voor die kleintjes.

7. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit met hetzelfde probleem. Verbouwing is bij mij eind november klaar. En ik ben 21 december uitgerekend. Het ene moment zie ik er enorm tegen op. Maar het andere moment denk ik: Het is niet anders. Beter nu dan als de bay er eenmaal is. En als de baby eerder komt kan kan ie iig bij mij op de kamer.

Ik moet maar gewoon een knopje in m'n hoofd omdraaien en me toch zoveel mogelijk proberen te ontspannen. Word gelukkig wel van alle kanten geholpen door familie.

Weet je, het is even een wat onrustige periode die je liever niet hebt tijdens je zwangerschap. Maar ik ben er van overtuigd dat het uiteindelijk goed komt en je daarna in alle rust van je kleine kunt genieten!

8. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    mijn kamertje is zelf ook nog niet helemaal klaar... schandalig want ben nu al ruim 8 n halve maand :|
    over 12 dgn uitgerekent

9. Narcissen

Narcissen Bekend lid

20 nov 2005
    585
    0
    0
    Gelderland
    Hallo Channie,
    Onze babykamer is precies vandaag af!! Ik ben woensdag a.s 36 weken zwanger....Ik heb me er geen moment zorgen om gemaakt.
    Wel heb ik ervoor gezorgd dat alles in huis was wat ik dacht nodig te hebben mocht de kleine eerder geboren worden. Dus toen alles geverfd was, de vloer erin lag etc. hoefden wel alleen nog alles op te bergen in de meubels.
    Het gaat er denk ik maar net om hoe stressbestendig je bent en....hoeveel last je gaat krijgen van je buik. Ikzelf ben nog behoorlijk mobiel dus konden we samen klussen...
    Succes!
    Narcissen

10. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Zolang je een bedje/wiegje/wagenbak heb waar de baby in kan slapen en de nodige verzorgingsspulletjes in huis heb red je het wel hoor. Ik neem aan dat je de baby de eerste tijd toch bij je op de kamer wil hebben. Bij de eerste was ik ook in paniek dat het kamertje niet in orde was met 7 maanden. Nu met de tweede ben ik daar veel relaxter in. Ben nog niet eens begonnen en moet nog 8 weken. Dat komt omdat de kamer waar m'n dochter straks in gaat nog als kantoor gebruikt wordt en dan gaat de baby weer in het kamertje waar m'n dochter nu nog slaapt. Ga wel beginnen om af en toe een beetje te schilderen. Elke keer een klein beetje, dan komt het vanzelf wel goed. De babykamer is nog prima, alleen een kwestie van de kasten opnieuw indelen en de kleertjes wassen.

Groetjes Suus

11. Niet meer actief

Ik zou me er niet zo druk om maken. Het kamertje is klaar wanneer het klaar is en als dat pas is wanneer je kindje er is, dan is er toch ook geen man overboard. Misschien dat je de TV ff weg kunt zetten en de kinderwagenbak/wieg kunt gebruiken tijdelijk als bedje als het nodig is.

Het is in ieder geval niet echt erg. Wel moet de kraamhulp alles kunnen vinden, dus zorg wel dat alles een plek heeft, als is het maar even in de woonkamer!

12. Silly

Silly Fanatiek lid

24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    We zijn de zolder aan het verbouwen voor een extra kamer dus alle "zolderspullen"staan op de toekomstige babykamer en kunnen we echt nergens anders kwijt.
    Zolder zal pas half sept. klaar zijn dus dat wordt krap aan.
    Maar ja we hebben alle meubeltjes (moeten nog wel in elkaar gezet worden) ook al op de babykamer staan dus mocht het nodig zijn dan maar even improvceren.
    Hup bedje in elkaar, opdekken en babytje erin; de rest komt vanzelf wel ;) .

Silly

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    volgens de normen moet je je kinderkamer af hebben met 7mnd

maar wat zijn normen :)
    als je een bedje/wieg waar je kleintje in kan slapen dan moet het goedkomen

wel is het prettiger als je alles gewoon af hebt
    haasten brengt stress, stress brengt onrust en daar doe je alleen jezelf mee tekort

en kan natuurlijk een eerdere bevalling opwekken

dus als je nog niet klaar bent met je kamertje, maak je dan zo min mogelijk druk erom en zorg dat je een plekje hebt waar de kleine terecht kan

heel veel succes met huizelijk klussen ;)

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Als ik jou zo hoor maak ik me gelijk geen zorgen meer. Bij mij is de tijd dan nog heeel ruim :) . Ik denk toch dat er best veel mensen zijn die gaan verbouwen ook voor de komst van de beeb.

15. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Knap dat jullie dat allemaal zo kunnen. Ik ben net op de helf en ben nu al aan het stressen of het wel afkomst terweil alleen de muren nog geschilderd moeten worden en dan kan alles er zo in

Deel Deze Pagina