Autorijden is een drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Flutterby, 27 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Vanaf dag 1 is autorijden al een drama voor mijn dochter.
    In het begin viel ze nog wel in slaap en was het huilen zodra ze wakker werd. Nu valt ze niet meer in slaap en gaat het maximaal een kwartier goed en is het drama. We hebben 2 autostoelen geprobeerd, verschillende plaatsen in de auto, speelgoed, iemand naast haar achterin, eten/drinken. Maar niks werkt. Ik heb niet het idee dat ze ziek wordt, ze spuugt niet en zodra ze eruit wordt gehaald is ze stil. Hebben haar laatst 20 minuten laten huilen (en dat is echt tegen mijn gevoel in) in de hoop dat ze door zou krijgen dat ze er onder het rijden écht niet uit mag. Maar 20 minuten lang krijsen, gillen en uiteindelijk helemaal overstuur.

Heeft iemand de gouden tip?
    Heb het ondertussen wel gezien na 10,5 maand met alleen maar dingen doen rondom huis óf met een krijsend kind in de auto zitten.

2. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Oei wat vervelend zeg! Jammergenoeg geen tips voor je! Hopelijk iemand anders wel want 't lijkt me erg vervelend....

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Dat is echt vervelend. Dat ze ziek wordt zou kunnen natuurlijk. Ik zou anders de huisarts eens bellen om te kijken of dat er geen medicatie is voor baby's tegen wagenziekte. Zou je in ieder geval kunnen proberen. Andere tips heb ik niet meer, volgens mij heb je zo'n beetje alles wel geprobeerd.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zit ze nog in de groep 0-stoel? Die vond mijn ventje ook niet fijn. Nu in de grotere stoel, lekker rechtop, gaat het beter.

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

zelfde hier, toen ze 9 maanden was ging ze in een autostoel waarin ze naar voren keek zeg maar, toen was het over.

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook zo.. De maxi cosi was drama! Nu is het nog steeds niet echt leuk, maar niet meer krijsen etc gelukkig!

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier was de 0-stoel ook vreselijk drama! omdat zoontje zo enorm klein en licht is, heb ik hem toch pas met 1 jaar in de vervolgstoel gezet.

nu gaat het een stuk beter, alhoewel het nog steeds niet zijn hobby is.

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter vind auto rijden ook vreselijk. In de auto maxi cosi ging het wel, maar die grote autostoel vind ze het niet leuk!
    Dus ik heb geen tips! ;)

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ze zit al een tijdje in de 'grote' autostoel, grote dame en al gauw uit de 0+ gegroeid. Maxi cosi 0+, Römer King, Maxi Cosi Tobi. Geen verschil helaas.

Kan idd een keer kijken of er reistabletjes o.i.d. voor baby's zijn en kijken of ze dan nog zo huilt. Bedankt voor de tip!

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Dat verklaart waarschijnlijk wel waarom mijn zoontje nu ook steeds meer gaat huilen in de auto als hij niet moe genoeg is om te slapen.
    Maar vraag me af of ik hem wel in de autostoel kan doen al :(

@T.O. Mijn man had het als baby heel erg dat wagenziek worden. Die vond het dus ook drama. Hopelijk hebben ze iets voor baby's want dit is inderdaad ook niks.

11. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hier ook hetzelfde...kwartiertje gaat op zich nog wel maar daarna wil ze er echt uit...heeft denk ik ook wel met haar karaktertje te maken...is erg druk en wil steeds nieuwe dingen zien en ontdekken (speelt hooguit 5-10 minuutjes achter elkaar alleen) Is jouw dochtertje ook continu in de weer of kan ze thuis wel lekker rustig spelen? Mijn meisje zit trouwens nog in de maxi-cosi omdat ze daar nog niet uit gegroeid is (ze is nu rond de 8 kilo) en dan schijnt het beter te zijn om ze daar nog even in te laten zitten(veiligste).

Maar als iemand de gouden tip heeft...GRAAG! want ook ik zou het leuk vinden om verder weg te gaan van huis met haar.

12. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Claudia, denk dat het idd haar karakter is. Ze zit geen seconde stil en wil bijv. na het eten ook gelijk uit haar kinderstoel. Hebben dit weekend getest wat er gebeurd als we haar dan haar zin niet geven en laten zitten. Exact hetzelfde als in de auto...

Denk dat we pech hebben en moeten wachten tot de tijd dat ze oud genoeg zijn om een DVDtje te kijken onderweg ;).

13. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Oh zo herkenbaar, hier ook altijd gehad en de gekste dingen geprobeerd:(:( Vanaf dag 1 tot pak en beet een maand of 4 geleden. Er zit eindelijk verbetering in. Gewoon uit zichzelf :D

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Oh hier nog zo'n dametje!
    Poeh he! Ik vind er niets aan, naar de oppas is maar 8 km.
    Maar ik ben altijd blij dat ik er ben.
    Ze begint om de paar seconden mega te kreunen en kwaad te worden! Buik vooruit.
    maar dat doet ze idd ook in de tafelstoel.
    En ze kan thuis of waar dan ook geen seconde op dr kont zitten.

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik las iets over dvd. Wij hebben van mijn sm een portable dvdspeler gehad, die zij niet meer gebruikte..Misschien is dat wat? Moet je wel bij haar achterin gaan zitten en hem vast houden..

16. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ik ga deze even omhoog halen. We dachten namelijk bij mijn zoontje dat het kwam doordat hij in de maxi cosi zat, maar in de autostoel gebeurt hetzelfde. Na 15/20 minuten echt krijsen. Haal ik hem er uit dan is het goed.
    Na het eten wil hij inderdaad ook meteen uit zijn kinderstoel en in de wandelwagen wil hij er op een gegeven moment ook uit anders begint hij te krijsen.

Is dit een fase en gaat het vanzelf over? Of heeft iemand tips?
    We gaan namelijk over 2 weken naar de Ardennen met de auto en ik zie nu al op tegen de autoreis :(.
    (Vakantie geboekt voordat hij auto rijden echt vreselijk begon te vinden anders waren we wel dichterbij gegaan ;)).

17. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    Boefjesmama heel herkenbaar, mijn meisje is ook altijd een ramp in de auto. Gaat nu wel beter ze is 1,5 maar alleen van het idee vakantie kreeg ik het al benauwd. En ik heb diverse dingen afgezegd omdat ik het niet zag zitten om in de auto te stappen.
    Nu is het beter daarvoor heb ik haar toch moeten laten huilen.
    En moeten stoppen met de hele tijd haar proberen af te leiden met speelgoedjes enzo. Ik zat alleen maar omgedraaid in de stoel of naast haar.
    Hier heeft het geholpen om gewoon een tijd de regel te stellen: in de auto geen aandacht. Maar heeft wel heel wat frustratie gekost eigenlijk want o wat werd ze soms hysterisch!!. En ik maak de gordels extra vast zodat ze er echt niet uit kan. want als het haar 1 keer lukt om eruit te komen dan geeft ze niet meer op. heb wel een om de 5 min moeten stoppen want hoe strak ik de gordels ook deed ze kwam dr toch uit.

Maar ja daar heb je voor over 2 weken niets aan. Daar is langer voor nodig. Als hij wel kan slapen in de auto zou ik proberen weg te gaan op slaapjestijd. Heb je in ieder geval wat rust. En anders niet te moeilijk doen over wat extra te eten onderweg dat ie het daar druk mee heeft.

18. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Dat waren we inderdaad van plan in de hoop dat we dan in ieder geval bijna 2 uur achter elkaar kunnen rijden. Daarna even stoppen, lekker spelen en eten en dan weer door.

Vind het toch wel apart dat het eerst allemaal prima was, maar sinds een maand of twee wil hij het echt niet meer.

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier is autorijden ook een drama, als hij niet eerst een tijdje gespeeld heeft. Als je hem bijvoorbeeld meteen uit zijn middagslaap in de auto zet, heeft hij niet eerst kunnen uitrazen met zijn speelgoed, en wordt het gegarandeerd brullen. Dus ik laat hem eerst altijd even een half uurtje/uurtje spelen voordat ik wegga...dat scheelt enorm.

20. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Ook dat hebben we al geprobeerd, maar werd alsnog na een half uur krijsen.

Deel Deze Pagina