Dames, mag je tijdens de zwangerschap kamillethee? Zo ja, hoeveel kopjes mag je dan per dag? Op Google kom ik alleen maar tegenstrijdige info tegen. Alvast bedankt !!
Ik heb het mijn hele zwangerschap lang gedronken, een kop of 3 per dag. En pas tegen het derde trimester kwam ik erachter dat het soms afgeraden werd. Toen ben ik gaan afwisselen met brandnetelthee en lindebloesem. Maar ik denk dat je pas bij medicinale hoeveelheden enige angst hoeft te hebben hoor.
Oh echt? Dat leek me nou geen kwaad kunnen, dus ik drink een of twee koppen per dag. Eens met Hilly, denk dat je je pas bij grote hoeveelheden zorgen hoeft te maken.
Mijn dokter vond het niet verstandig om kruidenthee/ kamillethee te gebruiken er is namelijk niet voldoende onderzoek geweest wat voor effect het op de baby kan hebben. Persoonlijk zou ik het daarom niet nemen.
Echt waar? Paar weekjes terug de griep gehad en toen voor mn keel wel paar keer kamille thee gedronken. Wat doet kamille dan? Zei die dokter dat ook? Ben ik wel benieuwd naar...
Ik zou me niet gelijk druk maken MI78 De dokter zei 1 glas alcohol kan iemand al op reageren dat is per persoon verschillend. Het zelfde geld voor kruidenmiddelen maar omdat daar niet voldoende onderzoek naar is geweest is het niet duidelijk wat de baby er van kan krijgen. Daarom word het afgeraden.
Ik maak me ook niet heel druk maar vraag me af wat die kamille dan doet... Maar dat weten ze dus niet? Nouja, heb het al opgedronken en weer uitgeplast. Kan er weinig meer aan doen
Hier vaak kamillethee gedronken. Hielp mij erg tegen misselijkheid en brandend maagzuur. Nog nooit wat over gehoord... M'n vk heeft er ook niets verkeerds op gezegt. Heb wel een uitermate lieve, makkelijke, rustige zoon gekregen. Dus misschien werkt het wel in je voordeel. Haha!
Maar als je geen kruidenthee kan drinken en ook niet teveel thee met theïne (zwarte, groene, witte thee) wat kan je dan nog wel drinken...? Ik drink ook gewoon kruidenthee, maar wissel het af met andere soorten...
Je kan prima kruidenthee drinken, ook wel de hele dag door.. Je moet alleen niet teveel van één soort drinken, dat is van geen enkele kruidenthee goed.. Ieder kruid heeft een bepaalde werking en als je daar teveel van neemt is gewoon niet gezond... Dat geld overigens ook gewoon als je niet zwanger bent. Maar als je perse theïne vrije thee wilt drinken kun je het afwisselen met Rooibos thee. Die is ook theïne vrij... Alleen de eigen merk van de jumbo niet, pickwick wel. Al raad ik je dan toch zonnatura aan of van een wereldwinkel etc. Dat is de gezondste want pickwick stopt er ook nog weer van alles in
Bekend probleem. Ik drink ook gewoon kruidenthee, maar bijvoorbeeld geen salie. Ik vind rooibos echt vreselijk vies, dus wissel ik gewoon kruidenthee af. Kamille kan volgens mij gewoon hoor. Kijk uit met brandnetel thee als je last heb van verstopping.
Die waarschuwingen op internet zijn gebaseerd op het feit dat kruiden(thee) in grotere hoeveelheden een bepaalde medicinale werking kunnen hebben. Kamille is een relatief onschuldig kruid hoor, maar ik zou toch proberen om niet meer van 3 grote mokken per dag er van te drinken. Wat ik je wél kan adviseren is dus om te variëren in kruidenthee. Dat staat ook als advies op internet. Smaakjes die je wellicht zullen aanspreken; verbena, rooibos, lindebloesem, venkel (met mate), brandnetel (niet te lang laten trekken, vind ik), vlierbloesem, munt (of kruidenmixjes). Wat niet is aan te raden is (veel) zoethout, vooral niet als je bloeddruk al tamelijk hoog is.
Ik heb het toevallig afgelopen week s nachts gedronken ivm brandend maagzuur. Wist niet dat het werd afgeraden!
Ik drink kamillethee omdat ik de afgelopen weken heel onrustig ben en slecht slaap, zijn er andere theesoorten die kalmerend werken die ik ook mag?