Goede avond Mijn vriend en ik hebben 2 juni de geslachtsbepalende echo, nu is mijn vraag hoe hebben jullie bekend gemaakt aan iedereen wat het werd ? Mijn schoonouders moeder en opa zijn aanwezig bij de echo dus het is meer voor vrienden en kenissen
Wij blazen roze en/of blauwe ballonnen op en stoppen deze in een doos. Deze maken m'n (schoon)ouders dan open. Wilde eigenlijk ook een taart met gekleurde vulling, maar dat duurt 2 weken, zolang kan ik t niet voor me houden 😃 Beeb, hoe heb jij dat met cupcakes gedaan?
De geboorte taart met het vraagteken na gemaakt! Ff googlen op geboorte taart dokter oetker. Super simpel!
Wij hebben het ook gewoon gezegd en dat was het. Kijk: voor jullie is het heel bijzonder en leuk, voor de toekomstige opa's en oma's is het ook nog wel een leuk moment. Maar de rest denkt: ah leuk, een jongen/meisje.... Thats it. Ik ken zelfs mensen die er een heel feest omheen hebben gemaakt incl. Aansnijden van een met roze/blauw gevulde taart. Veel te overdreven naar mijn idee
Filmpje gemaakt van dochter die een blauw knuffeltje vasthoudt en vertelt dat ze er een zusje bij mama in d'r buik zit. Haha, was wel even verwarrend voor sommigen die hun geluid niet hadden aangezet . Dochter mocht bij het echobureau een knuffeltje voor d'r zusje uitzoeken, maar ja ze koos een blauwe. Kan moeilijk zeggen dat ze iets roze moest uitzoeken.
Nee wij hebben het aan niemand verteld, alleen schoonmoeder wist het omdat zij bij de echo aanwezig was.
ik heb het ook gewoon verteld. Wat een ander al zei, voor opa's en oma's is het speciaal. De rest denkt: okay leuk.
Ik vertel het zonder omhaal en poespas aan iedereen die het horen wil. En ook die het niet horen wil! Haha, zo enthousiast ben ik.
Ik had transparante ballen gemaakt voor met blauw wit hartjes een snoepspeentje en een blauw lintje eromheen met de echo foto. (Meneertje zwaaide toevallig dus die genomen) nog wel een kaartje eraan met. Its a boy. En een hallo oma en opa. Puur voor opa/oma en tante/oom gedaan. Niet te ver in de familie gegaan hun gewoon gezegd of die foto op facebook gezet
Bij ons ging het zwanger worden ontzettend moeizaam en dat wist onze omgeving ook. Toen ik zwanger bleek te zijn was dat dan ook niet echt een verrassing, we hebben het meteen verteld want de eerste weken waren nog erg spannend. Ik vond het toen jammer dat we eigenlijk helemaal geen 'surprise!'-moment hadden gehad en besloot dat toen rondom het geslacht te doen. Toch nog even dat verrassingselement tijdens de zwangerschap, ik vond het leuk. Overigens alleen voor de opa's en oma's, oom en tante en het nichtje en neefje van de aanstaande baby. Voor mijn nichtje was het ook een leuke manier om een beetje betrokken te zijn bij de zwangerschap.
Ik ben zwanger van de 5e en wij hebben het de keren hiervoor niet bekend gemaakt. Nu, met 4 kinderen in huis, waarvan een 11 en eentje 9 jaar oud, zouden ze het toch wel gaan zien aan de spulletjes en de wasjes etc. Als zij het weten, dan is het lastig voor hen om het voor zich te houden, dus deze zwangerschap hebben we ze met 15 weken alle 4 meegenomen naar de echo, en de volgende dag mocht de rest van de wereld het weten. Het heeft wel een paar voordelen: * geen leugens tegen anderen (dat je het geslacht niet weet). * je hoeft niet op te letten wat je zegt (hij of zij) * je kunt je niet verspreken * Je kunt rustig gaan winkelen e.d. zonder dat je bang hoeft te zijn dat je buurvrouw achter je staat, net als jij een leuk pakje voor de baby afrekent * Mocht je een babyshower krijgen, dan kan het heel gericht. Het grootste geheim merk ik, is toch de naam.. het blijft toch de grootste verrassing wanneer je bevalt en hoe het kindje heeft.
Wij hebben aan de opa's en oma's de video van de echo laten zien, waarop de echoscopiste vertelt dat we een meisje krijgen. Ze hadden verwacht dat het een gewone controle echo was dus dat was wel een verrassing voor ze. De vrienden hebben we het gewoon zo vertelt.