vertellen of het een jongen of een meisje word

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naatjj, 22 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naatjj

naatjj Lid

7 mrt 2015
    51
    0
    0
    Den haag
    Goede avond :)

Mijn vriend en ik hebben 2 juni de geslachtsbepalende echo, nu is mijn vraag hoe hebben jullie bekend gemaakt aan iedereen wat het werd ? Mijn schoonouders moeder en opa zijn aanwezig bij de echo :) dus het is meer voor vrienden en kenissen :)

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik had cupcakes gebakken en na de echo gevuld met roze vulling :)

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij blazen roze en/of blauwe ballonnen op en stoppen deze in een doos. Deze maken m'n (schoon)ouders dan open.

Wilde eigenlijk ook een taart met gekleurde vulling, maar dat duurt 2 weken, zolang kan ik t niet voor me houden 😃
    Beeb, hoe heb jij dat met cupcakes gedaan?

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik had een taart besteld bij de bakker met blauwe vulling, die met iedereen bij elkaar aangesneden.

5. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik heb er niets bijzonder van gemaakt, gewoon gewhatsappt naar iedereen direct na de echo

6. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hier mocht ons zoontje vertellen wat het werd

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Wij hebben het verteld. Gewoon.

Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen er zoveel werk van maken ;)

8. VSC

VSC Niet meer actief

Dit.
    Maar TO is wat creatiever denk ik :D

9. Lief87

Lief87 Actief lid

19 nov 2014
    317
    119
    43
    Vrouw
    De geboorte taart met het vraagteken na gemaakt! Ff googlen op geboorte taart dokter oetker. Super simpel!

10. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Wij hebben het ook gewoon gezegd en dat was het.
    Kijk: voor jullie is het heel bijzonder en leuk, voor de toekomstige opa's en oma's is het ook nog wel een leuk moment.

Maar de rest denkt: ah leuk, een jongen/meisje.... Thats it.
    Ik ken zelfs mensen die er een heel feest omheen hebben gemaakt incl. Aansnijden van een met roze/blauw gevulde taart. Veel te overdreven naar mijn idee ;)

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Filmpje gemaakt van dochter die een blauw knuffeltje vasthoudt en vertelt dat ze er een zusje bij mama in d'r buik zit. Haha, was wel even verwarrend voor sommigen die hun geluid niet hadden aangezet :D.
    Dochter mocht bij het echobureau een knuffeltje voor d'r zusje uitzoeken, maar ja ze koos een blauwe. Kan moeilijk zeggen dat ze iets roze moest uitzoeken.

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Hier net zo. Ik vind het overdreven om er zo'n gedoe omheen te maken. vertellen is mooi zat.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee wij hebben het aan niemand verteld, alleen schoonmoeder wist het omdat zij bij de echo aanwezig was.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    +1.

15. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    ik heb het ook gewoon verteld. Wat een ander al zei, voor opa's en oma's is het speciaal. De rest denkt: okay leuk.

16. MamaCeline

29 jan 2015
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vertel het zonder omhaal en poespas aan iedereen die het horen wil. En ook die het niet horen wil! Haha, zo enthousiast ben ik. :D

17. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik had transparante ballen gemaakt voor met blauw wit hartjes een snoepspeentje en een blauw lintje eromheen met de echo foto. (Meneertje zwaaide toevallig dus die genomen) nog wel een kaartje eraan met. Its a boy. En een hallo oma en opa.

Puur voor opa/oma en tante/oom gedaan. Niet te ver in de familie gegaan hun gewoon gezegd of die foto op facebook gezet

18. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Bij ons ging het zwanger worden ontzettend moeizaam en dat wist onze omgeving ook. Toen ik zwanger bleek te zijn was dat dan ook niet echt een verrassing, we hebben het meteen verteld want de eerste weken waren nog erg spannend. Ik vond het toen jammer dat we eigenlijk helemaal geen 'surprise!'-moment hadden gehad en besloot dat toen rondom het geslacht te doen. Toch nog even dat verrassingselement tijdens de zwangerschap, ik vond het leuk. Overigens alleen voor de opa's en oma's, oom en tante en het nichtje en neefje van de aanstaande baby.
    Voor mijn nichtje was het ook een leuke manier om een beetje betrokken te zijn bij de zwangerschap.

19. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik ben zwanger van de 5e en wij hebben het de keren hiervoor niet bekend gemaakt. Nu, met 4 kinderen in huis, waarvan een 11 en eentje 9 jaar oud, zouden ze het toch wel gaan zien aan de spulletjes en de wasjes etc. Als zij het weten, dan is het lastig voor hen om het voor zich te houden, dus deze zwangerschap hebben we ze met 15 weken alle 4 meegenomen naar de echo, en de volgende dag mocht de rest van de wereld het weten.

Het heeft wel een paar voordelen:

* geen leugens tegen anderen (dat je het geslacht niet weet).
    * je hoeft niet op te letten wat je zegt (hij of zij)
    * je kunt je niet verspreken
    * Je kunt rustig gaan winkelen e.d. zonder dat je bang hoeft te zijn dat je buurvrouw achter je staat, net als jij een leuk pakje voor de baby afrekent ;)
    * Mocht je een babyshower krijgen, dan kan het heel gericht.

Het grootste geheim merk ik, is toch de naam.. het blijft toch de grootste verrassing wanneer je bevalt en hoe het kindje heeft.

20. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Wij hebben aan de opa's en oma's de video van de echo laten zien, waarop de echoscopiste vertelt dat we een meisje krijgen.
    Ze hadden verwacht dat het een gewone controle echo was dus dat was wel een verrassing voor ze.
    De vrienden hebben we het gewoon zo vertelt.

Deel Deze Pagina